Eveline Ruinaard
is voorzitter van de geschillencommissie van Kifid
is voorzitter van de geschillencommissie van Kifid
Afgelopen maand heeft de AFM de resultaten gepubliceerd van een verkenning naar de kwaliteit van het hypotheekadvies in Nederland. Er gaat veel goed én er zijn...
Afgelopen juni heeft de Commissie van Beroep van Kifid duidelijkheid gegeven over een al lang spelende vraag: moet Kifid uit zichzelf toetsen of is voldaan aan het...
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft eind mei een pleidooi gehouden voor het verwijderen van een negatieve BKR-registratie zodra de consument schuldenvrij is,...
De ideale klantreis kan hét verschil maken. De focus lijkt echter vaak gericht op de beginfase van de klantrelatie en minder op wat erna komt. Hoe verloopt de...
Financiële dienstverleners zijn in 2023 onverminderd tevreden over de dienstverlening door Kifid. U geeft Kifid gemiddeld een 7,4; ruim de helft van de financiële...
Het aantal mensen met geldzorgen neemt toe. Volgens de BKR-monitor is het aantal jongeren dat met betalingsachterstanden te maken heeft de afgelopen jaren fors...
De Nederlandse rechter past, zoals bij velen bekend, regels van het Europese consumentenrecht ook toe als de consument hier niet om vraagt. De zogenoemde ambtshalve...
Kifid kan de juridische toets breder opvatten door standaard te toetsen of een klant zorgvuldig is behandeld. Kortgezegd is dat de aanbeveling van SEO economisch...
Er zijn nog lessen te leren als het gaat over 'het op juiste wijze verstrekken van voorwaarden'. Bij het sluiten van een verzekering moet de verzekeraar de...
Het klantenonderzoek van financiële dienstverleners leidt tot vragen en zorgen van consumenten.