Alles over Sponsored content

Ondernemers en arbeidsongeschiktheid: tijdig signaleren voorkomt erger
Ondernemers en arbeidsongeschiktheid: tijdig signaleren voorkomt erger

Als het aankomt op preventieve hulp rondom arbeidsongeschiktheid is er geen one-size-fits-all. Daarbij komt dat ondernemers het vaak lastig vinden om zelf op tijd aan de bel te trekken óf überhaupt niet weten van het bestaan van preventieve hulp vanuit de verzekeraar. "Daarom is juist dat persoonlijke contact ook zo belangrijk, om zo te kunnen signaleren en door te kunnen vragen", zegt Conny Pronk, claimbehandelaar AOV bij Klaverblad.

Paul Hijmans (links): 'Onze missie is waarde en efficiency leveren voor onze klanten, zodat zij zich kunnen focussen op hun klanten en zo nog meer waarde kunnen creëren.'
Met Inpact meer focus op klanten dankzij geïntegreerde tech-oplossingen

Oplossingen ontwikkelen waar de techspecialisten van advieskantoren en verzekeraars niet aan toekomen. Dat is de niche van AWI, DDi en Infofolio, die twee jaar geleden fuseerden tot het techbedrijf Inpact. "Onze missie is waarde en efficiency leveren voor onze klanten, zodat zij waarde kunnen creëren richting hun klanten."

Geert Buurke en Ron Christiaanse, technisch risicodeskundigen bij Nationale-Nederlanden.
Cultuuromslag versterkt chauffeursveiligheid en voorkomt schades

Met preventieve maatregelen, zoals risicobeperking en schadereductie, kunnen ondernemers met wagenparken aanzienlijke voordelen bereiken. Maar minstens zo belangrijk: het bevorderen van de chauffeurs- en verkeersveiligheid. Een nauwe samenwerking tussen klant, adviseur en verzekeraar helpt daarbij.

'Goede verzuimpreventie geeft mkb rust en bespaart kosten'
'Goede verzuimpreventie geeft mkb rust en bespaart kosten'

Een werknemer is meer dan het werk dat hij of zij doet, vindt Daan Berkhoff, mede-eigenaar van modebedrijf Humanoid. Het bedrijf is klant van Nationale-Nederlanden en heeft de verzuimverzekering met preventiepakket. "In de dynamische wereld van de mode is het belangrijk om niet alleen te focussen op de nieuwste trends, maar ook op de gezondheid van je werknemers."

Persoonlijk, compliant en efficiënt: de toekomst van klantcommunicatie
Persoonlijk, compliant en efficiënt: de toekomst van klantcommunicatie

In de verzekeringsbranche wordt volop ingezet op online mijn-omgevingen om klanten een betere en gestroomlijnde ervaring te bieden, selfservice mogelijk te maken en veelgevraagde informatie aan te bieden. Hierbij speelt het bieden van een gepersonaliseerde ervaring een grote rol. "Toch laten veel organisaties hier kansen liggen, terwijl juist de persoonlijke aanpak sterk bijdraagt aan een hogere klanttevredenheid", zegt Arjan Graveland, manager service en consulting bij Postex.

Ontzorgend HR-platform helpt mkb'ers 20% besparen op loonkosten
Ontzorgend HR-platform helpt mkb'ers 20% besparen op loonkosten

De meeste mkb'ers hebben geen tijd of talent voor HR-zaken. Het kan ze belemmeren in hun groei, risico's opleveren, en zelfs conflicten met werknemers veroorzaken. Een nieuwe totaaloplossing garandeert een risicoloos werkgeverschap.

Dick Boereboom (rechts): 'OOM is de enige verzekeraar die risicovolle locaties durft te verzekeren en ook echt álles voor je regelt.'
OOM biedt een vangnet waar traditionele polissen tekortschieten

Als horecaondernemer begrijpt Peter Ludovici als geen ander het belang van een goede verzekering. In de jaren '80 raakte hij zijn strandpaviljoen kwijt door een stormvloed en moest hij, zonder verzekering, uit eigen zak opnieuw beginnen. Toen zijn strandpaviljoen Blue Lagoon in april 2018 door een verwoestende brand werd getroffen, was hij gelukkig wél goed voorbereid. Dankzij de verzekering die hij had afgesloten, kon hij snel weer opbouwen. Met de hulp van zijn verzekeringsadviseur Dick Boereboom en OOM Verzekeringen wist hij binnen drie weken de deuren weer te openen.

Daniël Roelink, bedrijfsleider van Soople en Maarten de Rooij, head expertise & repair bij a.s.r
Duurzaam schadeherstel groeit: a.s.r. en Soople breiden herstelnetwerk uit

Wat als schadeherstel niet alleen ging over repareren, maar ook over bouwen aan een duurzame toekomst? In maart 2023 sloegen verzekeraar a.s.r. en hersteller Soople de handen ineen, en sindsdien hebben ze mooie stappen gezet. Van het herstellen van waterlekkages tot het aanpassen van een woning voor een letselslachtoffer. Maarten de Rooij, head expertise & repair bij a.s.r en Daniël Roelink, bedrijfsleider van Soople, vertellen over de succesvolle samenwerking die bewijst dat herstelwerkzaamheden én duurzaamheid goed hand in hand kunnen gaan én tevreden klanten en adviseurs opleveren.

v.l.n.r. Klaas Wilting (Namaco), Fijko Vos (Namaco), Eric-Jan van den Berg (VKG).
'Dankzij VKG konden we met vertrouwen een portefeuille overnemen'

Adviseurs helpen, hen in hun kracht zetten en zo lokale aanspreekpunten behouden. Dat maakt VKG heel concreet met de ondersteuning via Portefeuille Match en via Full BackOffice. Daarmee kun je als adviseur opschalen, groeien en zelfs complete portefeuilles overnemen. VKG hielp onder andere Namaco in Groningen precies daarmee.

Kirsten Duindam, chief broking officer Rabo Assurantie Makelaardij, en Dennis Hurenkamp, hoofd Placement & Servicing.
Rabobank investeert verder in Verzekeren & Pensioenen

Rabobank profileert zich de afgelopen jaren nadrukkelijker in verzekeren en pensioenen en benoemt de verzekeringstak tot groeisegment. Als solide intermediaire partij anticipeert het bedrijf op ontwikkelingen in de verzekeringsmarkt, waarmee de populariteit als werkgever groeit.