Chubb-webinar uitgesteld: hoe zorg je voor reizende werknemers?

Chubb-webinar uitgesteld: hoe zorg je voor reizende werknemers?

Helaas heeft Chubb het webinar 'Hoe zorg je voor reizende medewerkers?' van 24 maart moeten uitstellen. Chubb zal een nieuwe datum later in het jaar prikken en deze communiceren zodra bekend.

De inhoud van het webinar: steeds meer organisaties zijn internationaal actief en sturen hun medewerkers naar de meest uiteenlopende landen, met alle risico’s van dien. Met de informatie en tips die tijdens het webinar aangereikt worden, kunnen tussenpersonen hun klanten beter adviseren en voorlichten: hoe kan een organisatie de juiste afweging maken om mensen al dan niet naar een bepaald gebied te laten reizen?

Hoe zorgen zij ervoor dat medewerkers goed voorbereid op reis gaan? En mocht zich onverhoopt een incident voordoen tijdens de reis, beschikken medewerkers dan over de juiste tools en hulpdiensten?

Webinar

Tijdens het webinar gaat Jeroen Middeldorp,  corporate business leader bij Chubb, in gesprek met Dick Bijman, underwriter bij Chubb, en Bart Berg, account manager bij VHD. Zij zullen uitgebreid stilstaan bij:

  • de rol van de werkgever en werknemer;
  • actuele risico's en ontwikkelingen;
  • verzekeringsoplossingen;
  • nuttige tools vóór en tijdens de reis;
  • noodhulp.

Chubb werkt voor de zakelijke reisverzekeringen samen met VHD op het gebied van hulp bij incidenten. VHD is al meer dan 50 jaar de specialist in het organiseren van hulp na incidenten en het geven van advies hieromtrent.

Dit is een partnerbijdrage van Chubb. Bekijk hier een volledig overzicht van hun partnerberichten.

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Verzekeraars kunnen, door constructief om te gaan met klanten met betalingsproblemen, eraan bijdragen dat de financiële problemen van deze groep klanten niet groter worden. Verzekeraars kunnen hen soms zelfs juist helpen deze problemen aan te pakken. Hiervoor is een protocol bij betalingsachterstanden opgesteld waarin regels voor verzekeraars in de omgang met klanten met betalingsproblemen zijn opgenomen. Het gaat daarbij onder andere om communicatie en informatievoorziening, afspraken met incassopartners, meewerken aan schuldsanering en weer verzekeren van mensen die een schuldsaneringstraject hebben doorlopen.

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

In de regel zal een makelaar of taxateur door één opdrachtgever worden ingeschakeld. Voor een taxateur gelden in dat geval onverkort de verenigingsregels om onpartijdig en onafhankelijk te taxeren, ondanks dat er maar één opdrachtgever is. Het kan echter ook voorkomen dat een makelaar of taxateur door meerdere partijen wordt benaderd, of door de rechtbank wordt gevraagd om (vanwege de expertise) als bindend adviseur op te treden. Hoe zit het ook alweer met de eventuele aansprakelijkheid? Cornélie Arnouts, vastgoedadvocaat & beroepsaansprakelijkheid Dentons, legt uit.

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Op 1 april 2024 is de Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) in werking getreden. In het regeerakkoord van eind 2021 is afgesproken dat incassomisstanden effectiever moeten worden bestreden. De Wki is bedoeld om de kwaliteit van de private buitengerechtelijke incassodienstverlening te verhogen en misstanden weg te nemen.