AM komt met nieuwe aanpak: focus op grote thema's voor de branche

AM komt met nieuwe aanpak: focus op grote thema's voor de branche

AM lanceert een nieuwe contentstrategie om financiële professionals nog beter te voorzien van diepgaande en relevante informatie. De redactie richt zich, naast het branchenieuws, op grote thema's zoals digitalisering & AI, complexe risico's, wetgeving en arbeidsmarkt.

De nieuwe koers is gekozen door te luisteren naar de branche. Uit markt- en lezersonderzoek onder verzekeraars en advieskantoren blijkt dat zij behoefte hebben aan strategische inzichten én praktische toepassingen. Daarbij was de branche vrij eensgezind over de onderwerpen die zij belangrijk vinden voor hun business en de eigen professionele ontwikkeling en die van hun medewerkers.

Vijf kernthema’s

Om hierop in te spelen richt AM zich voortaan krachtig op vijf kernthema’s die de sector ingrijpend veranderen: Digitalisering & AI, Complexe risico’s, Arbeidsmarkt, MVO en Wetgeving. Elk van deze thema's bevat verdiepende dossiers. Zo vallen onder het thema Complexe risico's dossiers als cybersecurity, de energietransitie verzekeren en onverzekerbaarheid.

Naast de nieuwe thema’s blijft de redactie inzetten op branchenieuws en vertrouwde, gewaardeerde content die lezers gewend zijn. Dat zijn rubrieken zoals Kifid-uitspraken en relevante rechtspraak, marktonderzoeken en uiteraard alle fusies, overnames en movers & shakers.

Kennispartner voor de sector

"We willen verder gaan dan nieuws alleen," vertelt de nieuwe hoofdredacteur Renske van de Merbel, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en implementatie van de nieuwe contentstrategie. "Onze ambitie is om AM sterker te positioneren als een kennispartner voor de sector. Door goed te luisteren naar onze doelgroep brengen we als redactie niet alleen nieuws en feiten, maar ook duiding, strategische inzichten, best practices en how-to's."

De vernieuwde aanpak moet AM nog sterker neerzetten als hét platform voor de financiële sector. "De branche staat voor grote uitdagingen, van digitalisering en AI tot een krappe arbeidsmarkt en strengere regelgeving. Met deze nieuwe contentstrategie zorgen we ervoor dat financiële professionals niet alleen op de hoogte blijven, maar ook de juiste kennis hebben om beslissingen te nemen," aldus Van de Merbel.

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen via AMweb.nl!

Redactie

Redactie

AM Magazine

Het AMmagazine met de AM Top 100 Intermediair 2024 lees je nu ook online!

Met de AMdag krap achter de rug is inmiddels overal ook het laatste AMmagazine van 2024 op de deurmat geploft. Met de AM Top 100 Intermediair 2024 als de showstopper van deze editie. Is jouw organisatie gestegen of gedaald? Benieuwd wie waar precies staat? Dat lees je nu ook online!

AM Magazine

Herfstnummer AMmagazine 2024 'Schade' nu ook online te lezen!

Samen met de herfst doet ook het nieuwste AMmagazine haar intrede. Eerst op papier en sinds vandaag ook online! Lees in dit nummer met als thema 'Schade' onder meer over cybersecurity, het verzekeren van partijen in de erotische branche én een open brief aan minister Mona Keijzer.

AM Magazine

Dit zijn de 10 best gelezen artikelen op AMweb in juni 2024

Met name de organisatieverandering bij Aon hield de gemoederen flink bezig. Het feit dat Aon Nederland voortaan onder Aon Benelux valt en Leonique van Houweling geen CEO meer is werd in juni het meest gelezen. Ook het naderende ongelijke speelveld tussen direct writers en tussenpersonen als gevolg van de actieve provisietransparantie kreeg veel aandacht.

AM Magazine

Zomernummer AMmagazine 2024 'Wonen' nu ook online te lezen!

Het nieuwste AMmagazine ploft inmiddels bij de meeste abonnees op de deurmat. Je leest deze laatste editie - met het thema 'Wonen', interviews met onder meer NHG, Triodos, ASN en prikkelende columns zoals die van Jan Driessen - nu ook online!

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.