Wat was er gebeurd? De klant werd in januari 2024 door zijn buurman aangesproken op het feit dat zijn hond de hond van de buurman had aangevallen. De klant had via deze tussenpersoon een verzekering afgesloten bij Nh1816 Verzekeringen.
Niet thuis
Deze schadeaangifte bleek echter vergeefs, de tussenpersoon gaf niet thuis. De klant e-mailde zijn tussenpersoon, kreeg geen reactie, e-mailde daarop nogmaals en e-mailde een maand later weer, evenals weer een maand later. Reactie bleef echter andermaal uit. Uiteindelijk stuurde de klant een Whatsappbericht naar de tussenpersoon, maar ook daar werd niet op gereageerd.
De klant liet het daar niet bij en nam daarom direct contact op met de verzekeraar, die hem mededeelde dat de tussenpersoon géén melding had gemaakt van deze schade. Weer een maand later e-mailde de klant dit aan de tussenpersoon. En het ging niet om weinig geld: de kosten van de dierenarts bedroegen 896 euro.
Tussenpersoon kwam niet opdagen
Omdat de tussenpersoon ook hierop geen enkele reactie gaf stapte de klant naar Kifid. Die nodigde partijen uit voor een zitting, maar ook daar liet de tussenpersoon verstek gaan en heeft dus ook geen verweer gevoerd.
Hierop heeft de Geschillencommissie van Kifid in een bindende uitspraak bepaald dat de tussenpersoon het schadebedrag van 896 euro aan de klant moet vergoeden. https://www.kifid.nl/wp-content/uploads/2024/11/Uitspraak-2024-0941-Bindend.pdf