Gerard: “In oktober ’21 bestond ons kantoor vijftig jaar. Mijn vader was de oprichter. Saskia en ik zijn 26 jaar geleden ingetreden. Een kleine tien jaar terug hebben wij met z’n tweeën het roer overgenomen. We hebben nu dertien mensen in dienst.”
Saskia: “Het is verbazingwekkend goed gegaan. Samenwerken met je partner of je familie valt voor veel mensen niet mee, maar wij werken heel graag samen. Toen wij begonnen, hebben we eerst alle afdelingen doorlopen. De polis, schade, offertes, zo rolden we er langzaam in. Als directie hebben we een heldere taakverdeling: we zijn beide commercieel maar Gerard is meestal buiten en ik binnen. Gerard is goed in het inschatten van wat een relatie nodig heeft en hierin te adviseren. Daarnaast is hij een geboren netwerker en kan hij goed verbinden. Zelf houd ik me o.a. bezig met personeelszaken, financiën, contact met verzekeraars, beheer van grote relaties en commerciële acties.”
Gerard: “Overleggen doen we altijd heel snel: wat gaan we doen? Hoe gaan we het doen? We zitten meestal op één lijn en hebben aan een half woord genoeg.”
Saskia: “Het leukste aan dit werk vind ik het sociale aspect. Ik vind het heel prettig om met mensen om te gaan en ze te helpen.”
Gerard: “Wij hebben nauw contact met onze veelal zakelijke relaties en we nemen echt de tijd om ze op een goede manier te adviseren en ondersteunen. Op het moment dat iemand een schade heeft, zorgen wij dat we erbij zijn. We werken regionaal, dus we stappen zo in de auto. Dat vele klantcontact maakt het werk mooi. Zo worden we een vraagbaak, ook op ander gebied dan verzekeren. Het gaat ons niet om dat verzekeringspapiertje, maar om de ondernemer erachter.”
Saskia: “We zijn ook bewust full-service. We doen pensioenen, verzekeringen, hypotheken, juist omdat de klant dat van ons vraagt. Die wil gewoon één loket. Wij vinden dat zelf ook belangrijk en we hebben alles in huis: genoeg gespecialiseerde kennis en diploma’s bij ons en al onze medewerkers.”
Gerard: “De BAVAM-polis hebben we al vanaf dag één. Bij de oprichting van ons bedrijf is deze polis afgesloten, wij weten niet anders. We maken er wel eens gebruik van, om advies in te winnen en worden dan altijd goed geholpen. Er zitten kundige mensen. Als er bijvoorbeeld nieuwe wetgeving komt waarop we moeten anticiperen. Of als er iets bij ons speelt, dan bellen we voor advies. We overleggen dan samen waar we op moeten letten. Omdat we weten dat die deskundigheid er is bij de BAVAM, hebben zij ook ons vertrouwen.”
Saskia: “Wij zouden de BAVAM zeker aanraden bij collega’s. Het contact is goed, ze zijn altijd bereikbaar en ze hebben expertise in huis.”
Gerard: “We hebben bijvoorbeeld een keer een casus gehad, jaren geleden alweer. Het ging om naleving van de zorgplicht. We zijn helemaal in het gelijk gesteld, maar al met al duurde de procedure bijna een jaar.”
Saskia: “De begeleiding die we kregen was heel prettig. Want dat je in het gelijk gesteld wordt is fijn, maar dat ze tijdens zo’n traject steeds voor je klaar staan, is net zo belangrijk.”
Gerard: “Dat is precies de manier hoe wij ook met onze relaties omgaan.”
Saskia: “Ze kwamen zelfs bij ons op kantoor om te overleggen. Gelukkig hebben we ze verder niet nodig gehad. Behalve af en toe preventief. De polis biedt no-claim korting op de premie als je geen schade-uitkeringen hebt, en die korting hebben we nu maximaal.”
Gerard: “Het belangrijkste aan de BAVAM vind ik echt het persoonlijke contact. Dat ze bereikbaar zijn als je ze nodig hebt. We zitten in een hectische wereld en we moeten op heel veel dingen letten, dan is het prettig om rugdekking te hebben.”
Dit artikel wordt aangeboden door partner De Vereende.