Na tien jaar is Bugs Business een gevestigde naam in de verzekeringswereld, constateert Barendrecht. “We zijn een innovatieve en toonaangevende softwareleverancier in de verzekeringsbranche. We ontwikkelen resultaatgericht betaalbare en toekomstbestendige software en daar staan we ook om bekend. Nu hebben we met het merkenbureau Denk Lente ook ons verhaal verkend. Wat willen we betekenen voor onze klanten? Waarom bestaan we?
Uit die zoektocht kwam Sure about software. De uitleg erbij is dat assurantietussenpersonen voor hun bedrijfsvoering en voor het contact met hun klanten vertrouwen op onze oplossingen. We helpen hen zo goed mogelijk hun klanten te bedienen. Dat gaat over de vraag: hoe kunnen we processen voor de assurantietussenpersoon en zijn klanten zo efficiënt mogelijk inrichten? Daarbij staan we naast de assurantietussenpersoon.”
Tweefactor-authentificatie
“Verzekeraars bieden financieel vertrouwen”, vervolgt Barendrecht. “Tussenpersonen bieden relationeel vertrouwen en weten risico’s inzichtelijk te maken voor hun klanten. Wij bieden vertrouwen in de software - Imago Office, Imago Consument en Imago Forms - om processen eenvoudig te kunnen regelen. Dat gaat ook over veiligheid. Onze software is gebouwd in Microsoft Azure. Dat is één van de grootste cloudplatformen ter wereld en Microsoft investeert grootschalig in veiligheid.
Eén van de zaken die klanten zelf kunnen aanzetten is tweefactor-authentificatie. Dit betekent dat je naast het invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord een tweede factor in de vorm van een sms nodig hebt. Zo kun je beter de veiligheid van klantgegevens of documenten garanderen. Ook maken we single sign on mogelijk. Daarmee stellen we onze gebruikers van de software in staat om eenmalig in te loggen waarna ze automatisch toegang krijgen tot meerdere applicaties.”
Standaard in informatiebeveiliging
Daarnaast heeft Bugs Business een ISO27001-certificering. Dat is wereldwijd gezien dé geaccepteerde standaard voor informatiebeveiliging. Daar bovenop komt ISAE 3402. “Deze toont aan dat we als organisatie in control zijn”, legt Barendrecht uit. ISAE staat voor International Standard for Assurance Engagements. Het is een auditstandaard voor rapportage over beheersing van processen die zijn uitbesteed.
Barendrecht: “Het is een garantie dat we telkens doorgaan met het verder ontwikkelen van onze processen en onze veiligheid. Dat wordt elk jaar door een IT-auditor van een accountantskantoor getoetst. Die gaat onze processen en systemen door om te controleren of wij de juiste werkwijze hebben.”
Integratie met chat en WhatsApp
Bugs Business blijft innoveren. Barendrecht: “Als leverancier implementeren we in de cloud onze software mede op basis van wensen en eisen van klanten. Nu lanceren we ook de Bugs Academy waarmee we gebruikers van onze software leren hoe ze optimaal gebruik kunnen maken van de software-inrichting.”
Als laatste noemt Barendrecht dat Bugs Business een integratie ontwikkelt met een chatbotfunctie en WhatsApp. “Zo kun je als assurantiekantoor je klanten ook op die manieren bedienen. De informatie die je via die kanalen binnenkrijgt, stroomt weer de software in. Zodat je ook altijd die gegevens bij de hand hebt tijdens het klantcontact. De chatbot op de website van de tussenpersoon kan op basis van een aantal vragen al werkvoorbereiding doen voor het daadwerkelijke gesprek. Als de klant dan contact opneemt, weet je al voor een deel waar hij of zij het over wil hebben.”
Vertrouwen
“We zetten met al die ontwikkelingen stappen in onze professionaliteit”, zegt Barendrecht. “We worden groter en groter. We bedienen met 29 medewerkers 50 klanten in Nederland en België. Dat zijn met name assurantietussenpersonen. We blijven voor hen het sympathieke, vriendelijke en toegankelijke bedrijf dat we al waren, maar we willen ook samen met hen optrekken en winnen. Wij helpen assurantietussenpersonen hun klanten te helpen. We staan daarbij naast je. We zijn een transparant bedrijf en je weet wat je aan ons hebt als softwareleverancier. Dat vertrouwen is belangrijk in de snel veranderende verzekeringswereld.”
Hoe complexer de vraag, hoe meer we ons vastbijten
Bugs Business, adviseur en softwareleverancier voor de verzekeringsbranche, stelde onlangs haar missie op. “Wij zijn hier om jou te helpen. We houden van ons vak, van onze klanten en van een uitdaging. Hoe complexer de vraag, hoe meer we ons vastbijten. We lossen het op en staan naast je. Met advies, ondersteuning en een kraakhelder platform waarin alle data én functionaliteiten echt samenkomen. Voor het meest ultieme gebruikersgemak. Want wij doen álles om jouw bedrijfsvoering zo efficiënt mogelijk te maken.”
Dit artikel is gesponsord door Bugs Business
De AMdag was een groot succes! Lees meer artikelen die zijn verschenen rondom de AMdag in het dossier AMdag2022.