Digitale transformatie: kansen grijpen als het kan

Digitale transformatie: kansen grijpen als het kan

Digitalisering verandert de wereld in een sneltreinvaart en biedt belangrijke kansen. Zo'n 25 jaar geleden werd het nut van een mobiele telefoon ontkend, inmiddels kunnen we niet meer zonder een smartphone met overal snel internet. Zo kon ook de AMdag aangepast worden naar een digitale Week van AM. Verdwijnt de interactie met het publiek of is het bereik juist groter? Een blog van partner RISK.

In een tijd van aanpassingen en maatregelen wordt iedereen gestimuleerd om uit de comfortzone te stappen en zich te richten op andere mogelijkheden dan de gebruikelijke wegen. Inmiddels weet iedereen dat er voor- en nadelen worden ervaren met het nieuwe werken. Efficiëntie door het wegvallen van reistijd lijkt haaks te staan op de afleiding door een werkplek midden in het huishouden. Inspirerende ontmoetingen en presentaties tijdens een grootse AMdag en ‘werk zoveel mogelijk thuis’ kennen dezelfde tegenstrijdigheid.

Het gebruik van de juiste digitale mogelijkheden en een oplossingsgerichte mindset van betrokkenen zijn in beide gevallen de sleutel tot succes. Is er focus op het doel en wordt er geïnvesteerd in de techniek? Dan ligt een gezamenlijk succes binnen bereik.

Week van AM: gericht op oplossing

De rol en inzet van AM is een helder voorbeeld van gericht zijn op de oplossing. Door digitale mogelijkheden te benutten en partners hierin te ondersteunen, kan er ook dit jaar voldaan worden aan de wens om te inspireren en geïnspireerd te worden. Met de nodige aanpassingen zijn alle ingrediënten voor een succes aanwezig: gepersonaliseerd, toegankelijk en coronaproof.

Divers gedrag

Het gewenste publiek bereiken en op een passende manier bedienen, vraagt constant om aanpassingen. Dit geldt voor het presenteren tijdens de Week van AM maar ook voor het bereiken van de klant. Ruim voordat de coronamaatregelen nieuw gedrag veroorzaakten, was er al een verschuiving zichtbaar hoe de klant naar informatie en advies zoekt. De nieuwe generatie groeit op met online platformen en oudere generaties maken in verschillende mate ook gebruik van de digitale mogelijkheden. Kijkend naar andere branches zien we voorbeelden die typerend zijn voor het diverse gedrag van de verschillende klanten. Zo wordt een auto gekocht bij een verkoopadviseur in de showroom of volledig online samengesteld en besteld. Boodschappen worden nog vaak in de winkel gedaan, daarnaast worden meer dan ooit boodschappen online besteld en thuisgebracht.

Live webinar

Tijdens het live webinar op 23 november om 16:30 uur laat RISK aan de hand van een uitgebracht onderzoek zien of het intermediair klaar is voor de toekomst. Wat betekent de verandering naar een digitale toekomst voor de rol van de adviseur, de klant en de serviceprovider? Vanuit het oogpunt van digitalisering worden mogelijkheden getoond om voorbereid te zijn op de toekomst van de branche.

Digitaliseren en automatiseren nog belangrijker

De mogelijkheden van digitalisering zijn groots”

Digitaliseren en automatiseren zal nog belangrijker worden voor aanbod, administratie en klantcontact. De huidige maatregelen zorgen ervoor dat het gebruik van de benodigde innovaties een boost krijgt. Adviesgesprekken, vrijdagmiddagborrels en het ontwikkelen van nieuwe business: het wordt online gedaan. Ontwikkelingen waarover gesproken en in geïnvesteerd werd, worden nu toegepast. Dit is echter nog maar het begin en de mogelijkheden van digitalisering zijn groots. De klant gebruikt het online kanaal steeds meer gebruikt om de benodigde informatie te vinden en de juiste financiële producten af te sluiten.

Innoveren en krachten bundelen

Waar online en digitalisering de trend vormen, is het van belang om hierop in te spelen door te innoveren en elkaars krachten te bundelen. In de reportage van 24 november om 13:30 uur wordt meer verteld over innovaties in de markt. Ook worden de mogelijkheden van efficiënte tools en online proposities verder belicht. Met deze handreiking biedt RISK hulp om door de huidige tijd heen te komen en tegelijkertijd een basis te vormen voor de toekomst. Om op de digitaliserende wereld in te spelen moeten nu keuzes worden gemaakt om bij te kunnen blijven.

Haak ook aan door samen te werken met een serviceprovider die het belang van digitaliseren op waarde schat!

Dit artikel is gesponsord door RISK

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Het verzekeren van een groot agrarisch bedrijf vraagt om een aanpak die soepel en efficiënt verloopt. Dit is een vak apart, waarbij maatwerk en specialisme essentieel zijn. Klaverblad werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs om alles op rolletjes te laten lopen. In dit artikel lees je hoe zij, aan de hand van een recente case, inspelen op de behoeften van agrarische ondernemers en adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen.

Dewi Romijn, Tim Tupker en Karina Kwakkel.

Flyct: 'Klanten de hulp geven die ze nodig hebben. Dat is de meerwaarde van...

Waar verzeker je je voor? En waar niet voor? De afweging tussen risico's en kosten is lastig. Adviseurs willen hun klanten helpen, ook als ze niet verzekerd zijn. Dan is het goed om te weten dat ze met letselschade, maar ook met arbeids- of consumentengeschillen bij letselschadespecialist en rechtshulpverlener Flyct terecht kunnen.

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum als CEO van ARAG Nederland. Onder zijn leiding is ARAG uitgegroeid tot een innovatieve juridisch dienstverlener met een sterke focus op juridische toegankelijkheid en technologische vernieuwing. We spreken de CEO over de hoogtepunten, de maatschappelijke impact van ARAG en hoe het bedrijf zich voorbereidt op de toekomst.

WoodWing Xtendis: betere controle over ongestructureerde data

WoodWing Xtendis: betere controle over ongestructureerde data

Voor veel organisaties is het ordenen van ongestructureerde informatie een fikse uitdaging. Van een verdwaalde gescande brief uit het verleden, tot actuele chatdiscussies; wie al die kennis niet op één centrale plek opslaat, werkt inefficiënt en dat leidt tot interne frustratie. Nog zorgwekkender is het risico op non-compliance; het niet voldoen aan wet- en regelgeving.