In een tijd van aanpassingen en maatregelen wordt iedereen gestimuleerd om uit de comfortzone te stappen en zich te richten op andere mogelijkheden dan de gebruikelijke wegen. Inmiddels weet iedereen dat er voor- en nadelen worden ervaren met het nieuwe werken. Efficiëntie door het wegvallen van reistijd lijkt haaks te staan op de afleiding door een werkplek midden in het huishouden. Inspirerende ontmoetingen en presentaties tijdens een grootse AMdag en ‘werk zoveel mogelijk thuis’ kennen dezelfde tegenstrijdigheid.
Het gebruik van de juiste digitale mogelijkheden en een oplossingsgerichte mindset van betrokkenen zijn in beide gevallen de sleutel tot succes. Is er focus op het doel en wordt er geïnvesteerd in de techniek? Dan ligt een gezamenlijk succes binnen bereik.
Week van AM: gericht op oplossing
De rol en inzet van AM is een helder voorbeeld van gericht zijn op de oplossing. Door digitale mogelijkheden te benutten en partners hierin te ondersteunen, kan er ook dit jaar voldaan worden aan de wens om te inspireren en geïnspireerd te worden. Met de nodige aanpassingen zijn alle ingrediënten voor een succes aanwezig: gepersonaliseerd, toegankelijk en coronaproof.
Divers gedrag
Het gewenste publiek bereiken en op een passende manier bedienen, vraagt constant om aanpassingen. Dit geldt voor het presenteren tijdens de Week van AM maar ook voor het bereiken van de klant. Ruim voordat de coronamaatregelen nieuw gedrag veroorzaakten, was er al een verschuiving zichtbaar hoe de klant naar informatie en advies zoekt. De nieuwe generatie groeit op met online platformen en oudere generaties maken in verschillende mate ook gebruik van de digitale mogelijkheden. Kijkend naar andere branches zien we voorbeelden die typerend zijn voor het diverse gedrag van de verschillende klanten. Zo wordt een auto gekocht bij een verkoopadviseur in de showroom of volledig online samengesteld en besteld. Boodschappen worden nog vaak in de winkel gedaan, daarnaast worden meer dan ooit boodschappen online besteld en thuisgebracht.
Live webinar
Tijdens het live webinar op 23 november om 16:30 uur laat RISK aan de hand van een uitgebracht onderzoek zien of het intermediair klaar is voor de toekomst. Wat betekent de verandering naar een digitale toekomst voor de rol van de adviseur, de klant en de serviceprovider? Vanuit het oogpunt van digitalisering worden mogelijkheden getoond om voorbereid te zijn op de toekomst van de branche.
Digitaliseren en automatiseren nog belangrijker
Digitaliseren en automatiseren zal nog belangrijker worden voor aanbod, administratie en klantcontact. De huidige maatregelen zorgen ervoor dat het gebruik van de benodigde innovaties een boost krijgt. Adviesgesprekken, vrijdagmiddagborrels en het ontwikkelen van nieuwe business: het wordt online gedaan. Ontwikkelingen waarover gesproken en in geïnvesteerd werd, worden nu toegepast. Dit is echter nog maar het begin en de mogelijkheden van digitalisering zijn groots. De klant gebruikt het online kanaal steeds meer gebruikt om de benodigde informatie te vinden en de juiste financiële producten af te sluiten.
Innoveren en krachten bundelen
Waar online en digitalisering de trend vormen, is het van belang om hierop in te spelen door te innoveren en elkaars krachten te bundelen. In de reportage van 24 november om 13:30 uur wordt meer verteld over innovaties in de markt. Ook worden de mogelijkheden van efficiënte tools en online proposities verder belicht. Met deze handreiking biedt RISK hulp om door de huidige tijd heen te komen en tegelijkertijd een basis te vormen voor de toekomst. Om op de digitaliserende wereld in te spelen moeten nu keuzes worden gemaakt om bij te kunnen blijven.
Haak ook aan door samen te werken met een serviceprovider die het belang van digitaliseren op waarde schat!
Dit artikel is gesponsord door RISK