In de online retail kan bijna niemand om Bol.com heen. Het bedrijf draait mee in de Europese top van webshops en moet continu innoveren. Volgens product owner mobile van Bol.com Tim Akkerman is zware en razendsnelle concurrentie inherent aan zijn speelveld. Een proces waar volgens hem ook de verzekeringsbranche mee te maken zal krijgen. 17 september geeft hij in de Fabrique in Utrecht inzichten in zijn werk en tips voor het uitrollen en verbeteren van een online propositie.
Creativiteit
Bakos en Akkerman hebben een filosofie waar volgens hen een hele onderneming van doordrongen moet zijn. Ondernemer en Rembrandt-kenner Jaap Godrie ziet echter dat creativiteit vaak teveel blijft steken op één afdeling. Het heeft volgens hem te maken met onze beperkte, 19e eeuwse opvatting van creativiteit. Godrie laat op am:innosurance met historische parallellen zien wat een innovatiemanager van nu kan leren van een Hollandse meester.
Wat nog meer?
Wat kun je nog meer verwachten op am:innosurance? Ceo van de Persgroep Erik Roddenhof baarde opzien toen hij vorig jaar Independer kocht van Achmea. Wat doet een mediabedrijf met alle verzekeringsdata van Independer? Professor Ibo van der Poel is hoogleraar Ethiek en Techniek in Delft. In Utrecht zal hij praten over de discussie omtrent aansprakelijkheid bij zelfrijdende auto’s. Hebben verzekeraars ook een rol in dat denkproces?
Alle informatie over sprekers, programma en tickets vind je hier.