MoneyCare is als serviceprovider al jaren een vaste waarde in de kredietmarkt, met een breed assortiment producten van bijna alle aanbieders. Toch merkte Ruiter dat consumptief krediet nog steeds niet bovenaan het prioriteitenlijstje staat. “En dat is zonde. Een lening is een mooie oplossing als je maar 100% van de woningwaarde kunt lenen en je huis toch wilt verbouwen. Door de lage rentestand is ook een krediet nu interessant. Adviseurs vinden een krediet vaak gedoe, dus wij willen ervoor zorgen dat de adviseur makkelijk de weg vindt naar consumptief krediet. Zodat de klant beter geholpen kan worden.”
Onderzoek: meer efficiency en gemak
MoneyCare, dochter van Credit Agricole Consumer Finance, is een stabiele factor in de kredietmarkt. “Maar we hadden ook een beetje een stoffig imago. Daarom hebben we een relatieonderzoek gedaan om na te gaan wat adviseurs nu echt belangrijk vinden”, legt Ruiter uit. “Daaruit bleek dat adviseurs het persoonlijke contact en het maatwerk voor ingewikkelde zaken bij ons erg waarderen. Maar we zagen ook dat adviseurs meer efficiency en gemak wilden in het proces.”
Flexmodule
Die resultaten hebben geleid tot een nieuwe website en het inrichten van een volledig digitaal proces dat zorgt voor efficiency en gemak. “Adviseurs kunnen met onze nieuwe Flexmodule nu snel en eenvoudig een aanvraag doen. Anders dan bij andere partijen levert die aanvraag een aanbod op van alle aanbieders waar we zaken mee doen. Adviseur en klant kunnen met een schuif zelf bepalen welke looptijd, bedrag en rente ze kiezen. Je kunt dus samen een kredietvergelijking maken. Alle geboden kredieten zijn onder voorbehoud van goedkeuring van de benodigde bescheiden geaccepteerd door de aanbieder, dus als de klant dat wil, kan er direct een contract worden uitgeprint.”
Volgens Ruiter is dat een doorbraak in kredietadvies: “Het aanvragen kost weinig tijd en de toegevoegde waarde voor de klant is heel groot. Terwijl het persoonlijk contact dat adviseurs van ons gewend zijn, voor het maatwerk gewoon blijft.”
Mijn-omgeving
Adviseur en klant hebben een Mijn-omgeving op de nieuwe website waarin alle gegevens geraadpleegd kunnen worden. “Er is ook een provisieoverzicht voor de adviseur en de u
itwisseling van gegevens is volledig AVG-proof”, zegt Ruiter. “Er hoeven niet meer allerlei documenten via e-mail worden verstuurd. Dat maakt ons nieuwe proces zo snel en efficiënt.”
Verhuizing bedrijf
MoneyCare opereerde al volledig onafhankelijk van moederbedrijf Credit Agricole Consumer Finance. Die onafhankelijkheid wordt nog eens onderstreept doordat er nu een aparte directie is benoemd voor MoneyCare. Die bestaat naast Ruiter uit Ralph Mooij. “Bovendien zijn we verhuisd naar Diemen. We zijn nu dus operationeel, in de aansturing én qua locatie echt zelfstandig.”
Dit artikel is gesponsord door Moneycare