De Flexmodule: krediet aanvragen zonder gedoe

De Flexmodule: krediet aanvragen zonder gedoe

Snel en gemakkelijk een consumptief krediet aanvragen, het liefst bij zoveel mogelijk aanbieders in de markt: dat is een wens van veel adviseurs die tot nu toe niet werd vervuld. MoneyCare biedt daarvoor nu de oplossing met een vernieuwde website en de nieuwe Flexmodule. "Een lening op maat zonder gedoe is nu binnen handbereik", zegt directeur Masjenka Ruiter. "Dat is uniek in de markt."

MoneyCare is als serviceprovider al jaren een vaste waarde in de kredietmarkt, met een breed assortiment producten van bijna alle aanbieders. Toch merkte Ruiter dat consumptief krediet nog steeds niet bovenaan het prioriteitenlijstje staat. “En dat is zonde. Een lening is een mooie oplossing als je maar 100% van de woningwaarde kunt lenen en je huis toch wilt verbouwen. Door de lage rentestand is ook een krediet nu interessant. Adviseurs vinden een krediet vaak gedoe, dus wij willen ervoor zorgen dat de adviseur makkelijk de weg vindt naar consumptief krediet. Zodat de klant beter geholpen kan worden.”

Onderzoek: meer efficiency en gemak

Masjenka Ruiter

MoneyCare, dochter van Credit Agricole Consumer Finance, is een stabiele factor in de kredietmarkt. “Maar we hadden ook een beetje een stoffig imago. Daarom hebben we een relatieonderzoek gedaan om na te gaan wat adviseurs nu echt belangrijk vinden”, legt Ruiter uit. “Daaruit bleek dat adviseurs het persoonlijke contact en het maatwerk voor ingewikkelde zaken bij ons erg waarderen. Maar we zagen ook dat adviseurs meer efficiency en gemak wilden in het proces.”

Flexmodule

Die resultaten hebben geleid tot een nieuwe website en het inrichten van een volledig digitaal proces dat zorgt voor efficiency en gemak. “Adviseurs kunnen met onze nieuwe Flexmodule nu snel en eenvoudig een aanvraag doen. Anders dan bij andere partijen levert die aanvraag een aanbod op van alle aanbieders waar we zaken mee doen. Adviseur en klant kunnen met een schuif zelf bepalen welke looptijd, bedrag en rente ze kiezen. Je kunt dus samen een kredietvergelijking maken. Alle geboden kredieten zijn onder voorbehoud van goedkeuring van de benodigde bescheiden geaccepteerd door de aanbieder, dus als de klant dat wil, kan er direct een contract worden uitgeprint.”

Volgens Ruiter is dat een doorbraak in kredietadvies: “Het aanvragen kost weinig tijd en de toegevoegde waarde voor de klant is heel groot. Terwijl het persoonlijk contact dat adviseurs van ons gewend zijn, voor het maatwerk gewoon blijft.”

Mijn-omgeving

Adviseur en klant hebben een Mijn-omgeving op de nieuwe website waarin alle gegevens geraadpleegd kunnen worden. “Er is ook een provisieoverzicht voor de adviseur en de u

Ralph Mooij

itwisseling van gegevens is volledig AVG-proof”, zegt Ruiter. “Er hoeven niet meer allerlei documenten via e-mail worden verstuurd. Dat maakt ons nieuwe proces zo snel en efficiënt.”

Verhuizing bedrijf

MoneyCare opereerde al volledig onafhankelijk van moederbedrijf Credit Agricole Consumer Finance. Die onafhankelijkheid wordt nog eens onderstreept doordat er nu een aparte directie is benoemd voor MoneyCare. Die bestaat naast Ruiter uit Ralph Mooij. “Bovendien zijn we verhuisd naar Diemen. We zijn nu dus operationeel, in de aansturing én qua locatie echt zelfstandig.”

Dit artikel is gesponsord door Moneycare

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Het verzekeren van een groot agrarisch bedrijf vraagt om een aanpak die soepel en efficiënt verloopt. Dit is een vak apart, waarbij maatwerk en specialisme essentieel zijn. Klaverblad werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs om alles op rolletjes te laten lopen. In dit artikel lees je hoe zij, aan de hand van een recente case, inspelen op de behoeften van agrarische ondernemers en adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen.

Dewi Romijn, Tim Tupker en Karina Kwakkel.

Flyct: 'Klanten de hulp geven die ze nodig hebben. Dat is de meerwaarde van...

Waar verzeker je je voor? En waar niet voor? De afweging tussen risico's en kosten is lastig. Adviseurs willen hun klanten helpen, ook als ze niet verzekerd zijn. Dan is het goed om te weten dat ze met letselschade, maar ook met arbeids- of consumentengeschillen bij letselschadespecialist en rechtshulpverlener Flyct terecht kunnen.

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum als CEO van ARAG Nederland. Onder zijn leiding is ARAG uitgegroeid tot een innovatieve juridisch dienstverlener met een sterke focus op juridische toegankelijkheid en technologische vernieuwing. We spreken de CEO over de hoogtepunten, de maatschappelijke impact van ARAG en hoe het bedrijf zich voorbereidt op de toekomst.

WoodWing Xtendis: betere controle over ongestructureerde data

WoodWing Xtendis: betere controle over ongestructureerde data

Voor veel organisaties is het ordenen van ongestructureerde informatie een fikse uitdaging. Van een verdwaalde gescande brief uit het verleden, tot actuele chatdiscussies; wie al die kennis niet op één centrale plek opslaat, werkt inefficiënt en dat leidt tot interne frustratie. Nog zorgwekkender is het risico op non-compliance; het niet voldoen aan wet- en regelgeving.