Flyct: 'Klanten de hulp geven die ze nodig hebben. Dat is de meerwaarde van adviseurs'

Flyct: 'Klanten de hulp geven die ze nodig hebben. Dat is de meerwaarde van adviseurs'
Dewi Romijn, Tim Tupker en Karina Kwakkel.

Waar verzeker je je voor? En waar niet voor? De afweging tussen risico's en kosten is lastig. Adviseurs willen hun klanten helpen, ook als ze niet verzekerd zijn. Dan is het goed om te weten dat ze met letselschade, maar ook met arbeids- of consumentengeschillen bij letselschadespecialist en rechtshulpverlener Flyct terecht kunnen.

Om consumenten en in toenemende mate klanten van adviseurs te helpen, heeft Flyct de afgelopen jaren een pakket aan rechtshulpdiensten ontwikkeld. Van huis uit is het bureau letselschadespecialist met een duidelijke missie: klanten een positieve ervaring na een ongeluk bieden. Letselschade-expert Karina Kwakkel licht toe: “Wij geven klanten echt persoonlijke aandacht en begeleiden ze tijdens het hele traject. Klanten hebben een vaste behandelaar of expert, die ze rechtstreeks kunnen bereiken. We stemmen de communicatie af op hun behoeftes.”

Karina Kwakkel: 'Wij hechten veel waarde aan het advies van de tussenpersoon én ons Keurmerk Letselschade.'
Karina Kwakkel: 'Wij hechten veel waarde aan het advies van de tussenpersoon én ons Keurmerk Letselschade.'

Belang Keurmerk Letselschade

Maar hoe scheidt een consument het kaf van het koren in het enorme aanbod van belangenbehartigers? Hier ligt volgens accountmanager assurantietussenpersonen Tim Tupker een belangrijke rol voor adviseurs: “Er zijn nog altijd veel cowboys die van alles beloven. Dat maakt de keuze voor consumenten lastig, ook omdat zij vaak niet weten van het bestaan van het Nationaal Keurmerk Letselschade. Via de adviseur, die de markt kent, is dat een stuk makkelijker. De klant vertrouwt de adviseur en de adviseur weet waar je bij belangenbehartigers op moet letten. Wij hechten dan ook veel waarde aan het advies van de tussenpersoon én ons Keurmerk Letselschade.”

Adviseurs bieden klanten een ander groot voordeel: zij weten welke verzekeringen de klant heeft en wat mogelijk is. “Klanten weten bijvoorbeeld vaak niet dat ze met een schadeverzekering voor inzittenden ook voor hun eigen letsel zijn verzekerd. Of dat hun werkgever aansprakelijk is voor ongevallen tijdens het werk”, zegt Kwakkel. Ook met deze kennis maakt de adviseur het verschil.

Kwakkel vult aan: “Goed om te weten voor adviseurs: Flyct brengt nooit kosten in rekening bij de klant voor belangenbehartiging bij letsel.”

Dewi Romijn: 'We bieden het intermediair één loket voor alle rechtsbijstandsvragen.'
Dewi Romijn: 'We bieden het intermediair één loket voor alle rechtsbijstandsvragen.'

Letselschade

Veel mensen denken bij letsel aan verkeerszaken, maar Flyct krijgt met de meest uiteenlopende zaken te maken. Kwakkel: “Denk aan aansprakelijkheid van sportscholen, als sporters letsel oplopen door bijvoorbeeld gebrekkige apparatuur. Wat ook voorkomt is dat mensen struikelen over uitstekende stoeptegels. Steekt een stoeptegel meer dan 3 cm uit, dan kan de gemeente aansprakelijk zijn voor de letselschade.”

Senior jurist International & Rechtshulp Dewi Romijn slaat de brug van letselschade naar de relatief nieuwe rechtshulpdiensten met een bijzonder geval van letsel. “In dit geval ging het niet om een persoon met letsel, maar om een paard dat na een schrikreactie uit een paddock brak. Daarbij raakte het paard gewond door gebroken buizen. Was de constructie ondeugdelijk? Of is er sprake van eigen schuld, omdat een kind het paard heeft laten schrikken? Juridisch is dit een complexe zaak en de adviseur heeft zijn klant naar ons doorverwezen.”

Tim Tupker: 'Digitalisering maakt het werk van behandelaars leuker, want nu kunnen ze zich 100% focussen op klanten en hun juridische vraagstukken.'
Tim Tupker: 'Digitalisering maakt het werk van behandelaars leuker, want nu kunnen ze zich 100% focussen op klanten en hun juridische vraagstukken.'

Eén aanspreekpunt

De uitbreiding naar rechtshulp heeft een bijzondere route gevolgd, namelijk via het buitenland. Senior jurist International & Rechtshulp Dewi Romijn vertelt: “Voor grensoverschrijdende zaken op diverse rechtsgebieden hadden wij al een internationaal netwerk van advocaten en deskundigen. Dit werk hebben we in 2012 in de afdeling Legal International ondergebracht. Eigen juristen coördineren deze zaken vanuit Nederland.”

De klant vertrouwt de adviseur en de adviseur weet waar je bij belangenbehartigers op moet letten”

“Van tussenpersonen en rechtsbijstandsverzekeraars kregen we steeds meer vragen over dit soort zaken binnen Nederland. Dat werd zoveel, dat we de afdeling Rechtshulp in het leven hebben geroepen. Hiermee vangen we twee vliegen in één klap. Het intermediair heeft één aanspreekpunt voor alle vragen over rechtsbijstand. En voor onze juristen is het inhoudelijk interessant om direct voor de klant te werken.” De afdeling biedt rechtshulp bij arbeids-, consumenten- en reisgeschillen, en heeft de ambitie naar andere gebieden uit te breiden.

Digitalisering

Flyct loopt voorop als het gaat om digitalisering en de toepassing van AI voor onder andere dossiervorming en postbehandeling. Tupker: “Onze behandelaars hoeven zich steeds minder bezig te houden met de administratieve kant. Dat maakt hun werk leuker, want nu kunnen ze zich 100% focussen op klanten en hun juridische vraagstukken.”

Dit artikel is gesponsord door Flyct.

'Wij willen de meest datagedreven tussenpersoon van Nederland worden'

'Wij willen de meest datagedreven tussenpersoon van Nederland worden'

Op 29-jarige leeftijd is Rowin du Gardijn directeur en mede-eigenaar van du Gardijn Verzekeringen. Daarmee hoort hij zonder twijfel tot de jongste directeuren van Nederland. Wat mogelijk nog bijzonderder is, is dat hij leiding geeft aan een team van werknemers met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar. "Dankzij ons jonge team zijn wij in staat om continu te innoveren en te vernieuwen."

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Het verzekeren van een groot agrarisch bedrijf vraagt om een aanpak die soepel en efficiënt verloopt. Dit is een vak apart, waarbij maatwerk en specialisme essentieel zijn. Klaverblad werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs om alles op rolletjes te laten lopen. In dit artikel lees je hoe zij, aan de hand van een recente case, inspelen op de behoeften van agrarische ondernemers en adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen.

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum als CEO van ARAG Nederland. Onder zijn leiding is ARAG uitgegroeid tot een innovatieve juridisch dienstverlener met een sterke focus op juridische toegankelijkheid en technologische vernieuwing. We spreken de CEO over de hoogtepunten, de maatschappelijke impact van ARAG en hoe het bedrijf zich voorbereidt op de toekomst.

Zo blijf je als verzekeringsbedrijf wendbaar 

Zo blijf je als verzekeringsbedrijf wendbaar

Slimme software stelt verzekeraars in staat om de acceptatie en afhandeling van claims te automatiseren. 'Wij automatiseren de routinematige taken, waardoor het kenniswerk voor de professionals overblijft', zegt Paul Veerkamp van Acumen dat samen met Linkit de slimme claimssoftware 4Sure ontwikkelde. Maar hoe blijf je verzekeringsbedrijf goed op de hoogte van dit soort technologische ontwikkelingen? Hoe blijf je wendbaar? Een event op 3 oktober biedt uitkomst.