Zo blijf je als verzekeringsbedrijf wendbaar 

Zo blijf je als verzekeringsbedrijf wendbaar 

Slimme software stelt verzekeraars in staat om de acceptatie en afhandeling van claims te automatiseren. 'Wij automatiseren de routinematige taken, waardoor het kenniswerk voor de professionals overblijft', zegt Paul Veerkamp van Acumen dat samen met Linkit de slimme claimssoftware 4Sure ontwikkelde. Maar hoe blijf je verzekeringsbedrijf goed op de hoogte van dit soort technologische ontwikkelingen? Hoe blijf je wendbaar? Een event op 3 oktober biedt uitkomst.

Ook voor de medewerkers van de verzekeraars kan claimverwerking een uitdaging zijn. Niet alleen moeten zij kritische klanten te woord staan, zij kunnen hun kostbare tijd en specialistische knowhow vaak slimmer inzetten. Innovaties als het door Acumen en Linkit ontwikkelde 4Sure bieden daarin de helpende hand. De slimme software stelt verzekeringsmaatschappijen in staat om de acceptatie en afhandeling van claims te automatiseren, met als doel de efficiëntie en controle te vergroten. “Wij automatiseren de routinematige taken, waardoor het kenniswerk voor de professionals overblijft”, zegt Paul Veerkamp, managing partner van Acumen, een bedrijf met ruim 20 jaar ervaring in de procesoptimalisatie voor financiële dienstverleners.  

Steeds strengere eisen  

De geavanceerde automatiseringstechnologieën van 4Sure werden ontwikkeld met behulp van Mendix; een geavanceerd low-code platform dat een snelle, efficiënte en schaalbare manier van applicatieontwikkeling mogelijk maakt. Bob van Heijster is Mendix squad lead bij Linkit. “We ondersteunen al jaren grote organisaties met het bouwen van innovatieve IT-oplossingen middels low-code. De flexibele, onderliggende architectuur maakt het mogelijk om nieuwe klanten probleemloos aan te sluiten, zeker omdat de beslisregels niet bij iedere verzekeraar hard ingebakken zitten” 

Een andere reden om met Mendix te ontwikkelen, is de continu veranderende wet- en regelgeving in de verzekeringsbranche, voegt Veerkamp toe. “Er worden steeds strengere eisen gesteld aan verzekeraars om frauduleuze handelingen te voorkomen. Dit zijn enorme uitdagingen voor bedrijven, waarbij de processen vaak weken of zelfs maanden in beslag nemen. Met Mendix kun je deze veranderingen in de regels modelleren, zodat we de complexiteit en snelheid van het juridische aspect in de verzekeringswereld ondervangen.” 

Non-stop ontwikkelen 

Vanuit hun diverse achtergronden, waren Acumen en Linkit optimaal in staat het 4Sure-platform naadloos te laten aansluiten op de behoeften en verwachtingen van de gebruikers, aldus Van Heijster. “Acumen heeft alle inhoudelijke, functionele kennis van de verzekeringsmarkt, terwijl Linkit de technische knowhow heeft van complexe automatiseringsprocessen. Zo versterken we elkaar.”  

Inmiddels werken Acumen en Linkit samen aan 4Sure in een joint venture. Ook de gebruikers profiteren van deze bundeling van krachten, gelooft Veerkamp. “Het is voor onze klanten duidelijk tot wie ze zich moeten wenden bij vragen. Technische vragen stellen ze aan Linkit, functionele vragen komen bij ons terecht. Zo kunnen we snel, klantgericht en adequaat reageren.”  

De feedback van klanten leidt weer tot een voortdurende verbetering en optimalisering van de platformapplicatie. De doorontwikkeling levert volgens Van Heijster zichtbare resultaten op. “De klanttevredenheid is bij aangesloten verzekeraars toegenomen, claims worden sneller afgehandeld en de administratieve lasten zijn afgenomen.” Veerkamp wil dat 4Sure klantvriendelijk blijft, zowel voor klanten als verzekeraars en haar gemachtigden. “De ontwikkeling ervan is een non-stopcyclus, omdat wensen en eisen blijven veranderen.” 

Ambities en doelen 

Software als 4Sure helpt organisaties toekomstbestendiger en wendbaarder maken. Het zijn eigenschappen waar niemand meer zonder kan. Maar hoe bepaal én behoud je als bedrijf je koers in een wereld waarin de technologische ontwikkelingen nauwelijks zijn bij te houden? Hoe houd je jouw doel scherp in het vizier en realiseer je je ambities, terwijl je tegelijkertijd wendbaar navigeert in een aldoor veranderende markt? 

Die vragen wil Linkit op 3 oktober 2024 beantwoorden in GeoFort, het interactieve science center in Herwijnen. Tijdens het event Navigate the Change – With Linkit zoekt de IT-leverancier samen met verschillende experts verdieping op de thema’s verandering en wendbaarheid. Sprekers zijn onder meer Anneke Keller (CTO PostNL), Bart Leemans (Algemeen directeur Service2fruit), Volkert Paap (VP Tech & Innovatie KLM) en Rik de Weerd (Consultant in E.A. & Executive Leadership). Speciale aandacht gaat uit naar de valkuilen en mogelijkheden van legacy-systemen en AI voor organisaties. Tijdens Navigate the Change wordt verkend hoe leiders het ritme van groei en stagnatie kunnen voorspellen en benutten, en hoe organisaties toekomstbestendig, innovatief en wendbaar kunnen blijven.  

Dit artikel is gesponsord door Linkit.

'Wij willen de meest datagedreven tussenpersoon van Nederland worden'

'Wij willen de meest datagedreven tussenpersoon van Nederland worden'

Op 29-jarige leeftijd is Rowin du Gardijn directeur en mede-eigenaar van du Gardijn Verzekeringen. Daarmee hoort hij zonder twijfel tot de jongste directeuren van Nederland. Wat mogelijk nog bijzonderder is, is dat hij leiding geeft aan een team van werknemers met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar. "Dankzij ons jonge team zijn wij in staat om continu te innoveren en te vernieuwen."

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Het verzekeren van een groot agrarisch bedrijf vraagt om een aanpak die soepel en efficiënt verloopt. Dit is een vak apart, waarbij maatwerk en specialisme essentieel zijn. Klaverblad werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs om alles op rolletjes te laten lopen. In dit artikel lees je hoe zij, aan de hand van een recente case, inspelen op de behoeften van agrarische ondernemers en adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen.

Dewi Romijn, Tim Tupker en Karina Kwakkel.

Flyct: 'Klanten de hulp geven die ze nodig hebben. Dat is de meerwaarde van...

Waar verzeker je je voor? En waar niet voor? De afweging tussen risico's en kosten is lastig. Adviseurs willen hun klanten helpen, ook als ze niet verzekerd zijn. Dan is het goed om te weten dat ze met letselschade, maar ook met arbeids- of consumentengeschillen bij letselschadespecialist en rechtshulpverlener Flyct terecht kunnen.

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum als CEO van ARAG Nederland. Onder zijn leiding is ARAG uitgegroeid tot een innovatieve juridisch dienstverlener met een sterke focus op juridische toegankelijkheid en technologische vernieuwing. We spreken de CEO over de hoogtepunten, de maatschappelijke impact van ARAG en hoe het bedrijf zich voorbereidt op de toekomst.