apc holland: Verzekeren draait om mensen 

apc holland: Verzekeren draait om mensen 

In een verzekeringsbranche waar de menselijke factor steeds vaker wordt vergeten, blijft apc holland trouw aan een overtuiging: verzekeren draait om mensen. Als partner van het intermediair zetten zij zich in voor een verzekerd Nederland waar de mens centraal staat.

Mensgerichte aanpak

Met focus op innovatie en een diepgeworteld geloof in persoonlijke groei, maakt apc holland het leven van het intermediair makkelijker. Ze zien intermediairs als de bouwstenen voor een mensgerichte aanpak. 
Ze geloven dat systemen en automatisering moeten bijdragen aan een toegankelijker leven. Innovatie is een middel, geen doel op zich. Door samenwerking met buitenlandse verzekeraars is er meer maatwerk en innovatie mogelijk waardoor de mensgerichte aanpak beter wordt ondersteund.   
CEO Paul Röthengatter (foto) hierover:  “Onze oprichting was in een periode waar provisieverbod een feit werd en vakbladen de vraag stelden of het intermediair nog wel een toekomst had. Wij hebben altijd geloofd in de persoonlijke aanpak en relatie met de klant. Daar ligt de kracht van het intermediair. "  

Enthousiast

"Een sprekend voorbeeld hiervan is dat ik op een dag door kantoor liep en een enthousiast gesprek opving. Ze vertelde mij na het gesprek dat het een van onze aangesloten adviseurs was die nét bij een klant vandaan kwam. Hij belde haar vanuit de auto om te delen dat hij de handtekening binnen had!
Het lijkt zoiets kleins. Maar in een consoliderende markt waar dat menselijke stuk steeds meer verloren gaat en een goede relatie met de klant én verzekeraar niet meer vanzelfsprekend is, zetten wij ons in om de menselijke kant van ons vak in stand te houden. 
En door buitenlandse verzekeraars op te zoeken zijn onze aangesloten intermediairs beter in staat om zich te onderscheiden en een alternatief te bieden naast de standaard inkoopkanalen.” 
Daarbij blijkt de toewijding aan de adviseur en hun relaties uit het specialistische team van apc holland dat zich richt op het waarmaken van de beloftes van intermediairs aan hun klanten.  

Verzuimverzekeringsoplossing voor het mkb

Een product waarmee het intermediair de mogelijkheid wordt geboden om zich te onderscheiden is het Verzuim Totaal Op Maat pakket, een innovatieve verzekeringsoplossing die is ontworpen om te voldoen aan de specifieke behoeften van mkb-ondernemers. 
Dit product heeft enkele unieke eigenschappen, zoals de mogelijkheid om de ondernemer(s) mee te verzekeren op de verzuimverzekering. Ook is het mogelijk om medewerkers met een salaris onder de € 7.500 per jaar uit te sluiten van de verzekering om zo de premie te verlagen.
Dit pakket biedt volledige ontzorging op het gebied van personeel en verzuim. Alles binnen een overzichtelijk platform voor de adviseur én haar klanten, met een focus op het welzijn van werknemers en bedrijfscontinuïteit. Aanvragen is makkelijk en snel, de adviseur ontvangt direct een premie indicatie of binnen een dag een bindende offerte.  

Dit artikel is gesponsord door apc holland.

Waar blijven de succesverhalen?

Waar blijven de succesverhalen?

Mensen praten niet over wat goed gaat. Ze praten over wat fout gaat (citaat Jos Burgers). Dagelijks bezoek ik LinkedIn. Mijn meest favoriete onderwerp is de arbeidsongeschiktheidsverzekering of de BAZ. Niet iedereen is even enthousiast. Vooral arbeidsongeschiktheidsverzekeraars krijgen het zwaar te verduren terwijl de uitvoering van de BAZ toch echt bij het UWV komt te liggen.

Zomaar een slogan is geen verzekering voor succes

Zomaar een slogan is geen verzekering voor succes

Verzekeraars gebruiken allerlei ludieke slogans om hun klanten te bereiken. Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders, leert ons verrassende uitkomsten. De slogan 'U tevreden, wij tevreden' van ZLM Verzekeringen scoorde hierin het hoogste. Op de tweede plaats staat het bekende 'Even Apeldoorn bellen' van Centraal Beheer.

'Met data, digitalisering en diensten willen we het intermediair optimaal ontzorgen'

'Met data, digitalisering en diensten willen we het intermediair optimaal...

Data, digitalisering en diensten. Met deze drie thema's wil Nationale-Nederlanden de intermediaire markt inspireren en ondersteunen. Harry van der Zwan, directeur Business Partners: "Adviseurs verwachten van ons dat wij als marktleider het voortouw nemen op actuele thema's in de markt."

Schouten Zekerheid en beuken'essers gaan samenwerken

Schouten Zekerheid en beuken'essers gaan samenwerken

Schouten Zekerheid en beuken'essers kiezen ervoor om samen op te trekken. Door de combinatie van deze twee zelfstandige verzekeringsbedrijven ontstaat een specifieke vorm van samenwerking, zeggen de twee partijen.