De 3 voordelen van een Klaverblad AOV 

De 3 voordelen van een Klaverblad AOV 

Van het écht met klanten meedenken tot aan preventieve hulp. Accountmanager Marjo Bosman van Klaverblad Verzekeringen somt drie voordelen op van de arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van deze coöperatieve verzekeraar.

1. Er wordt echt met klanten meegedacht 

Veel ondernemers hebben geen vastomlijnd beroep. Ze vervullen bijvoorbeeld twee beroepen of voeren het beroep net even anders uit dan verwacht. Daarom kijkt het acceptatieteam van de verzekeraar verder dan een beroepsdefinitie en de risicoklasse die daarbij hoort. Accountmanager Marjo Bosman van Klaverblad Verzekeringen: “We kijken bijvoorbeeld samen naar hoe de week van een klant eruit ziet en onder welke risicoklasse iemand op basis daarvan valt. Daarover gaan we met diegene in gesprek.”
Dat meedenken geldt trouwens niet alleen voor het acceptatieteam, maar ook voor het AOV schadeteam. Wanneer er iets gebeurt is er binnen het team één iemand met wie een klant contact heeft, die hem persoonlijk begeleidt en ervoor zorgt dat hij de hulp krijgt die nodig is. Of dit nu financiële hulp is, hulp door omscholing of professionele hulp in de vorm van een coach, organisatie- of arbeidsdeskundige. Er wordt gekeken naar iemands specifieke situatie en de vlakken waarop we kunnen helpen. Caroline van Hoeven, teamleider Claims AOV vertelt daarover meer in dit artikel

2. Gewoon goede voorwaarden

Dat de klant daadwerkelijk krijgt wat hij verzekert: het klinkt heel vanzelfsprekend, maar is in de praktijk niet altijd zo. Marjo Bosman: “Wij verzekeren het bedrag dat we samen in het acceptatieproces met elkaar hebben afgesproken. Het is bij ons niet zo dat een klant na drie jaar weer opnieuw cijfers moet aanleveren waarop het verzekerd bedrag wordt gebaseerd. Ook is beroepsdekking mogelijk, dus zonder re-integratieverplichtingen buiten het eigen werk, en hebben we arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zonder correctiebepaling. Inkomsten uit bronnen die losstaan van arbeidsongeschiktheid staan daar bij ons ook echt los van. Op het moment dat een klant arbeidsongeschikt raakt, is de uitkering echt op basis van arbeidsongeschiktheid.” 

3. Preventief helpen

Aangezien het bij de verzekeraar echt om mensen draait, vinden ze het daarbij ook belangrijk om te helpen vóórdat er iets aan de hand is. Marjo: “We hebben eigen arbeidsdeskundigen en zetten coaches in die iemand in verschillende situaties al preventief kunnen helpen. Per geval kijken we naar wat iemand echt nodig heeft om weer gezond en met plezier verder te kunnen. Zo kan het zijn dat een klant baat heeft bij coachgesprekken of een organisatiedeskundige die kijkt hoe hij zijn werk of organisatie net even anders kan inrichten. Of juist bij een psycholoog die helpt bij psychische en/of vermoeidheidsklachten.” 

Voordelen zelfgekozen AOV

Naar verwachting zijn zelfstandigen op z’n vroegst vanaf 2027 verplicht om een AOV af te sluiten. Daarmee wordt gegarandeerd dat iedere ondernemer bij ziekte of een ongeval een financieel vangnet heeft. Ondernemers die al een AOV hebben die gelijkwaardig of beter is, krijgen een vrijstelling. Dat geldt mogelijk ook voor ondernemers die, wanneer de verplichting van kracht is, toch zelf één willen uitkiezen. De maximale uitkering van de verplichte AOV zal bij de arbeidsongeschiktheid niet erg royaal zijn. En daarmee dus niet afgestemd op de persoonlijke situatie van de ondernemer. Een zelfgekozen AOV die écht past bij de persoon zal dus altijd lonen. 

Dit artikel is gesponsord door Klaverblad Verzekeringen.

Klaverblad: 'Ook preventie rondom AOV vraagt om maatwerk'

Klaverblad: 'Ook preventie rondom AOV vraagt om maatwerk'

Als het aankomt op preventieve hulp rondom arbeidsongeschiktheid is er geen one-size-fits-all. Daarbij komt dat ondernemers het toch vaak lastig vinden om zelf op tijd aan de bel te trekken óf überhaupt niet weten van het bestaan van preventieve hulp vanuit de verzekeraar. "Daarom is juist dat persoonlijke contact ook zo belangrijk, om zo te kunnen signaleren en door te kunnen vragen", zegt Conny Pronk, claimbehandelaar AOV bij Klaverblad. "Een AOV vereist op alle vlakken maatwerk. En dat geldt zeker ook voor preventie."

Zijn cyberverzekeringen deeloplossingen? Is een pool de oplossing?

Zijn cyberverzekeringen deeloplossingen? Is een pool de oplossing?

Carola Wijkamp-Hermsen, directievoorzitter bij de Vereende, pleitte onlangs in Assurantie Magazine voor een pool voor cybersecurity. Ook omdat cyberoplossingen per verzekeraar nog niet helemaal uit de verf zouden komen. Is dat een goed idee? We vragen het de cyberspecialisten van broker Marsh en nicheverzekeraar Hienfeld.

Akkie Lansberg, directeur inkomensverzekeringen bij a.s.r.

Verplichte AOV: 'Extra ingang om het gesprek over arbeidsongeschiktheid aan te...

De afgelopen maanden ging het er veel over: de BAZ, ook wel bekend als de Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen of de verplichte AOV. Hoewel het nog niet duidelijk is wat het huidige kabinet ermee wil, zitten betrokken partijen niet stil. In dit artikel bespreekt Akkie Lansberg, directeur inkomensverzekeringen bij a.s.r., hoe a.s.r. als marktleider op het gebied van AOV naar de ontwikkelingen kijkt en zich voorbereidt op de komst van de verplichte AOV.

Adviseur: 'Regelen verzuimpreventie en re-integratie geeft mkb'er rust'

Adviseur: 'Regelen verzuimpreventie en re-integratie geeft mkb'er rust'

Een werknemer is meer dan het werk dat hij of zij doet, vindt Daan Berkhoff, mede-eigenaar van modebedrijf Humanoid. Het bedrijf is klant van Nationale-Nederlanden en heeft de verzuimverzekering met preventiepakket. "In de dynamische wereld van de mode is het belangrijk om niet alleen te focussen op de nieuwste trends, maar ook op de gezondheid van je werknemers", vindt Berkhoff. Zijn adviseur hielp hem bij het kiezen van een passende inkomensverzekering.