'Uh sorry, wie zegt u?'

'Uh sorry, wie zegt u?'
Het komt vaak voor dat klanten van intermediairs ons bellen met vragen, maar niet meer weten wie hun intermediair is...

'Assurantiekantoor Goed Voor Mekaar'? Die ken ik helemaal niet, mijn financieel adviseur heet heel anders.' Dit hoorde ik laatst weer van een collega van ons Klant Contact Center van Monuta. Het komt vaak voor dat klanten van intermediairs ons bellen met vragen, maar niet meer altijd weten wie hun intermediair is... Een blog van Arjan Schrooten.

Een belangrijke oorzaak van de onwetendheid volgens ons is dat intermediairs worden overgenomen. Daarmee verdwijnt de herkenbaarheid voor de klant. Als Monuta verwijzen wij de klant dan naar de ‘nieuwe’ intermediair. ‘Geen probleem, dit is het telefoonnummer.’ Maar natuurlijk, we zien veel liever dat de klant deze adviseur zelf kent.

Zorg dat je het persoonlijk contact met je klant houdt

Wij zorgen ervoor dat we betrouwbaar zijn en eerlijk zakendoen. Dit doen wij voor onze klanten, maar ook voor onze intermediairs. Wij verwachten dat ook van hen, net zoals zij dat ook van ons mogen verwachten en ons daarop mogen aanspreken.

We zien veel liever dat de klant deze adviseur zelf kent”

De laatste jaren zie je dat veel intermediairs zijn samen gaan werken of zijn overgenomen. Misschien geldt dat ook wel voor jou. Zorg dat je dat persoonlijke contact met je klanten warm houdt en actief opzoekt. Dit is belangrijk voor je klant, maar ook voor jou.

Tip: neem contact op als de gratis kinderdekking vervalt

Het vervallen van de gratis kindverzekering op 18-jarige leeftijd is zo’n moment om contact op te nemen met je klant. Als Monuta informeren wij de klant natuurlijk ook, maar voor het intermediair is dit de kans om je meerwaarde aan te tonen. Naast dat je hiermee invulling geeft aan je zorgplicht, biedt het je ook commerciële kansen.

Nazorg aan bestaande klanten is en blijft altijd belangrijk!

Voor Monuta, maar ook voor het intermediair waar wij zaken mee doen. Voor klanten is het belangrijk dat zij inzicht houden hoe ze zijn verzekerd en weten of dit voldoende is. De toezichthouder heeft hier ook voortdurend aandacht voor. Klanten moeten weten waar ze aan toe zijn en geen onverantwoorde risico’s nemen.

Zorg dat de klanten weten waar ze aan toe zijn”

Voor de invulling van nazorg is het belangrijk dat je duidelijke afspraken maakt met je klant zodat hij weet waarvoor hij wel of niet moet betalen. Daar ligt een waardevolle rol voor jou!

Arjan Schrooten helpt als Compliance en Privacy Officer bij Monuta de organisatie om ervoor te zorgen dat zij voldoet aan wet- en regelgeving.

Dit is een partnerbijdrage. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Monuta.

Lees ook dit van Monuta:

Hét moment om na te denken over uitvaartkosten

Hét moment om na te denken over uitvaartkosten

Het leven is één groot avontuur. In welke fase je ook zit, never a dull moment! Pluk de dag! Ik hoor je denken: 'Nou nou, wat een enthousiasme. Dat valt wel wat mee, hoor.' Maar geloof me, het is maar net hoe je naar het leven kijkt.

Van hypotheek tot uitvaart

Van hypotheek tot uitvaart

"Ik kan er met m'n pet niet bij. De hypotheekadviseur praat met zijn klanten wel over schone lucht in huis en de mogelijke besparingen met zonnepanelen, maar niet over een uitvaart. Hoe kan dat toch?"

Bedankt dat je er niet was!

Bedankt dat je er niet was!

"Natuurlijk, ook wij maken impact op het milieu met onze uitvaarten. Dus daar willen en moeten we wat mee. Net als alle andere bedrijven in Nederland en Europa moeten wij straks rapporteren over onze uitstoot, onze voetprint. En de waarden die wij toevoegen aan deze wereld." Om onder andere hiermee aan de slag te gaan, heeft Monuta een environmental, social & governance (ESG)-team opgezet. Romy Vooijs, campagnemanager bij Monuta, vertelt wat dit team doet. En waarom duurzaamheid niet altijd duurder hoeft te zijn.

Intermediairs dragen bij aan groei van Monuta

Intermediairs dragen bij aan groei van Monuta

Ik doe niets liever dan verhuizen. Een nieuwe plek, een andere buurt, nieuwe dingen ontdekken. Het inspireert mij. Ik prijs mijzelf dan ook gelukkig dat ik in mijn leven al een aantal keren heb mogen verhuizen. Helaas hoor ik de vele starters op de huizenmarkt nu denken: "Jij hebt lekker praten, jij hoeft niet in te stappen in deze markt. Mijn eerste hypotheek afsluiten? Niet te doen met deze hoge rente!" Ruud van der Wal, manager Intermediaire Distributie, geeft zijn blik op de marktontwikkelingen.