Kifid gaat ook meten hoe blij financieel dienstverleners met Kifid zijn

Kifid gaat ook meten hoe blij financieel dienstverleners met Kifid zijn

Kifid vraagt jaarlijks aan consumenten die in aanraking zijn geweest met het klachteninstituut hoe ze dat ervaren hebben. Wat financieel dienstverleners van een afgerond traject vinden is niet bekend. Nog niet, want Kifid gaat vanaf dit jaar ook de andere kant van de tafel bevragen over hun ervaringen met de geschillencommissie. De resultaten worden gepresenteerd in het jaarverslag.

Het onderzoek onder financieel dienstverleners wordt jaarlijks in oktober uitgevoerd. Uitgenodigd worden aangesloten organisaties die tussen september vorig jaar en september van het lopende jaar een klacht tegen zich hebben gehad. Kifid benadrukt dat de evaluatie bedoeld is voor medewerkers van de dienstverleners, en niet voor de juristen en advocaten die hen vertegenwoordigen.

Niet op dossierniveau

Het onderzoek is bedoeld voor ervaringen in de algemene zin, zoals de gebruiksvriendelijkheid van het FD-portaal of het omzetten van uitspraken in learnings voor de organisatie. Het gaat dus niet om een evaluatie per klachtzaak. Onafhankelijk researchbureau MarketResponse voert het onderzoek uit.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.