“Sta op, neem contact op met een klant en neem periodiek alle risico’s en bijbehorende verzekeringen door”, begint Van Diepen-Verëll. “Verras de klant voor hij jou verrast”, is haar motto. Bert Sonneveld, voorzitter van de Federatie van Assurantieclubs, noemt het een mooie intentie. Tegelijk vraagt hij zich af hoe door de waan van de dag de aandacht toch niet alsnog wordt getrokken door de klanten die je wel verrassen.
Ook bespreken de gasten de rol van toenemende wet- en regelgeving in de adviespraktijk. Beiden laten weten dat consumenten hier helemaal niet op zitten te wachten. Volgens Kaandorp is het zelfs zo dat het potentiële klanten afschrikt. "Als je niet duidelijk maakt waarvoor je het nodig hebt en klanten niet meeneemt op je reis, dan haakt een deel af."
Benieuwd naar de rest van de discussie? Beluister de podcast.
Over De Assurantieclub
In deze rubriek gaan AM-redacteur Alexandra Meijer en Bert Sonneveld, voorzitter van de Federatie van Assurantieclubs, in gesprek met experts uit de verzekeringsbranche. Er komen uiteenlopende thema's voorbij. Van provisietransparantie, tot consolidatie in het intermediair en (on)verzekerbaarheid.