AMpodcast De Assurantieclub over klantbeheer en maatwerk: 'Wet- en regelgeving verjaagt klanten'

AMpodcast De Assurantieclub over klantbeheer en maatwerk: 'Wet- en regelgeving verjaagt klanten'
V.l.n.r. Bert Sonneveld, Simon Kaandorp, Ellis van Diepen-Verëll en Alexandra Meijer

De klant centraal: een veelgehoord credo in het intermediair. Maar de vraag is, wat wordt er precies aan gedaan? En welke uitdagingen komen daarbij kijken? Tijdens alweer de zesde aflevering van De Assurantieclub gaan we het hebben over klantbeheer en maatwerk. Ellis van Diepen-Verëll, eigenaar van Dé Verzekeringswinkel, en Simon Kaandorp, directeur bij SAA Hoofdstad Verzekeringen in Diemen praten mee.

“Sta op, neem contact op met een klant en neem periodiek alle risico’s en bijbehorende verzekeringen door”, begint Van Diepen-Verëll. “Verras de klant voor hij jou verrast”, is haar motto. Bert Sonneveld, voorzitter van de Federatie van Assurantieclubs, noemt het een mooie intentie. Tegelijk vraagt hij zich af hoe door de waan van de dag de aandacht toch niet alsnog wordt getrokken door de klanten die je wel verrassen.

Ook bespreken de gasten de rol van toenemende wet- en regelgeving in de adviespraktijk. Beiden laten weten dat consumenten hier helemaal niet op zitten te wachten. Volgens Kaandorp is het zelfs zo dat het potentiële klanten afschrikt. "Als je niet duidelijk maakt waarvoor je het nodig hebt en klanten niet meeneemt op je reis, dan haakt een deel af."

Benieuwd naar de rest van de discussie? Beluister de podcast.

Over De Assurantieclub

In deze rubriek gaan AM-redacteur Alexandra Meijer en Bert Sonneveld, voorzitter van de Federatie van Assurantieclubs, in gesprek met experts uit de verzekeringsbranche. Er komen uiteenlopende thema's voorbij. Van provisietransparantie, tot consolidatie in het intermediair en (on)verzekerbaarheid.

Alexandra Meijer

Alexandra Meijer

Redacteur AM

Geert Buurke en Ron Christiaanse, technisch risicodeskundigen bij Nationale-Nederlanden.

Cultuuromslag bij transportondernemingen draagt bij aan preventie

Met preventieve maatregelen, zoals risicobeperking en schadereductie, kunnen ondernemers met wagenparken aanzienlijke voordelen bereiken. Maar minstens zo belangrijk: het bevorderen van de chauffeurs- en verkeersveiligheid. Een nauwe samenwerking tussen klant, adviseur en verzekeraar helpt daarbij.

Daniël Roelink, bedrijfsleider van Soople en Maarten de Rooij, head expertise & repair bij a.s.r

Duurzaam schadeherstel groeit: a.s.r. en Soople breiden herstelnetwerk uit

Wat als schadeherstel niet alleen ging over repareren, maar ook over bouwen aan een duurzame toekomst? In maart 2023 sloegen verzekeraar a.s.r. en hersteller Soople de handen ineen, en sindsdien hebben ze mooie stappen gezet. Van het herstellen van waterlekkages tot het aanpassen van een woning voor een letselslachtoffer. Maarten de Rooij, head expertise & repair bij a.s.r en Daniël Roelink, bedrijfsleider van Soople, vertellen over de succesvolle samenwerking die bewijst dat herstelwerkzaamheden én duurzaamheid goed hand in hand kunnen gaan én tevreden klanten en adviseurs opleveren.

Foto: ANP

Hoezo is winkeldiefstal niet te verzekeren? 'Duivels dilemma'

Hoewel iedere supermarktondernemer last heeft van winkeldiefstal, is het onmogelijk om daar een verzekering tegen af te sluiten. Waarom is dat? Distrifood zoekt het uit.

Klaverblad treedt toe tot de volmachtmarkt

Klaverblad treedt toe tot de volmachtmarkt

Dinsdag tekende Klaverblad Verzekeringen haar eerste volmachtovereenkomst met GFD Assuradeuren, het volmachbedrijf van Geerts Financiële Dienstverleners. Hiermee treedt de verzekeraar officieel toe tot de volmachtmarkt.