VKG voorziet nog meer overnames in adviesmarkt

VKG voorziet nog meer overnames in adviesmarkt
Eric-Jan van den Berg, directeur Commercie van VKG.

VKG verwacht dat meer financieel adviseurs hun kantoor of portefeuille gaan verkopen dan ze in recent onderzoek hebben aangegeven. Een interview met VKG voorziet nog meer overnames in adviesmarkt Eric-Jan van den Berg, directeur Commercie van VKG.

Eric-Jan van den Berg: “Uit het onderzoek dat wij vorig jaar met Adviesbureau Fred de Jong en MCH Consultancy hebben uitgevoerd naar de toekomstplannen van advieskantoren blijkt dat meer dan de helft van de eigenaren wil doorgaan met hun huidige kantoor. Minder dan 20 procent is van plan om binnen nu en vijf jaar het kantoor te verkopen. Onze voorzichtige conclusie is dat de geboden overnamebedragen zo interessant zijn dat toekomstplannen in een ander perspectief komen te staan.

Minder dan 20 procent is van plan om binnen nu en vijf jaar het kantoor te verkopen”

De afgelopen maanden heeft VKG samen met Fred de Jong en Björn Bierhaalder van MCH een serie workshops georganiseerd waarin we met eigenaren spraken over de consoliderende markt en de toekomstplannen van advieskantoren. Zowel uit ons onderzoek als uit de workshops komt sterk naar voren dat de meeste advieskantoren het belangrijk vinden om de persoonlijke relatie die zij met hun klanten hebben opgebouwd, in de toekomst te behouden. Door dichtbij, toegankelijk en laagdrempelig te zijn.”

De kracht van het netwerk

Eric-Jan van den Berg: “Wij geloven dat er in de adviesmarkt een mooie toekomst is voor lokaal, betrokken ondernemers. Met VKG Portefeuille Match ondersteunen wij eigenaren met het bouwen aan die mooie toekomst. Het uitgangspunt van VKG Portefeuille Match is het binnen ons netwerk bij elkaar brengen van regionale kantoren die goed bij elkaar passen. Dit kan zijn voor het aankopen en verkopen van portefeuilles. Maar wij doen meer. Wij delen kennis en informatie met kantooreigenaren. We organiseren workshops en rondetafelgesprekken. In een vertrouwde omgeving is het prettig om ervaringen te delen en te leren van wat andere kantoren doen.

Uit het onderzoek van Adviesbureau Fred de Jong en MCH Consultancy blijkt ook dat een meerderheid van kantooreigenaren het liefst portefeuilles koopt of verkoopt binnen het vertrouwde netwerk van een serviceprovider. Dat is logisch aangezien we elkaar al langer kennen en weten hoe portefeuilles zijn opgebouwd. Inmiddels hebben we vanuit VKG Portefeuille Match tientallen kantoren geholpen met het bij elkaar brengen van portefeuilles. Wij bieden daarbij praktische ondersteuning zoals financiering, contracten en administratieve verwerking.”

VKG Portefeuille Match helpt verder

Een assurantieportefeuille aan- of verkopen, geheel of gedeeltelijk, doet u eenvoudig en discreet via VKG Portefeuille Match. We kunnen u per provincie precies vertellen welke kantoren hun portefeuille willen uitbreiden of verkopen. U krijgt niet alleen toegang tot een groot landelijk netwerk, maar u bespaart ook veel tijd en geld. Bovendien profiteert u van onze kennis van de markt. Omdat wij geloven in de lokale adviseur, vinden wij het belangrijk om de juiste kantoren binnen een regio te koppelen. Uit ervaring weten wij dat dit gunstig is voor het verloop van de portefeuille en in het belang van de klanten. 

Meer informatie over de mogelijkheden van VKG Portefeuille Match vindt u op www.vkg.nl/portefeuillematch.

Dit artikel is gesponsord door VKG.

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Het verzekeren van een groot agrarisch bedrijf vraagt om een aanpak die soepel en efficiënt verloopt. Dit is een vak apart, waarbij maatwerk en specialisme essentieel zijn. Klaverblad werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs om alles op rolletjes te laten lopen. In dit artikel lees je hoe zij, aan de hand van een recente case, inspelen op de behoeften van agrarische ondernemers en adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen.

Dewi Romijn, Tim Tupker en Karina Kwakkel.

Flyct: 'Klanten de hulp geven die ze nodig hebben. Dat is de meerwaarde van...

Waar verzeker je je voor? En waar niet voor? De afweging tussen risico's en kosten is lastig. Adviseurs willen hun klanten helpen, ook als ze niet verzekerd zijn. Dan is het goed om te weten dat ze met letselschade, maar ook met arbeids- of consumentengeschillen bij letselschadespecialist en rechtshulpverlener Flyct terecht kunnen.

Voor verzekeringsadvies wendt Gen Z zich eerder tot vrienden dan tot adviseur

Voor verzekeringsadvies wendt Gen Z zich eerder tot vrienden dan tot adviseur

Deloitte publiceerde gisteren de Nederlandse resultaten van hun rapport 'How does European Generation Z buy insurance?' Familie en vrienden blijken belangrijke raadgevers als het over verzekeringen gaat. Tot traditionele adviseurs wenden ze zich veel minder.

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum als CEO van ARAG Nederland. Onder zijn leiding is ARAG uitgegroeid tot een innovatieve juridisch dienstverlener met een sterke focus op juridische toegankelijkheid en technologische vernieuwing. We spreken de CEO over de hoogtepunten, de maatschappelijke impact van ARAG en hoe het bedrijf zich voorbereidt op de toekomst.