In De Assurantieclub gaan AM-redacteur Alexandra Meijer en Bert Sonneveld, voorzitter van de Federatie van Assurantieclubs, in gesprek met experts uit de verzekeringsbranche. Het thema van deze aflevering is PE & PA.
Klaverblad Verzekeringen
De branche is er druk mee. Ondanks de lockdown blijft de deadline voor de PE-examens op 1 april staan. Er is al jaren veel te doen rondom PE en PA. Elke drie jaar verplicht examen doen, is dat niet achterhaald? We praten erover met voorzitters Jop Boer van De vereniging voor Financiële dienstverleners Brabant (Fidib) en Huub Lens van Educatie Financiële Dienstverlening Noord (EFD Noord).
In De Assurantieclub gaan AM-redacteur Alexandra Meijer en Bert Sonneveld, voorzitter van de Federatie van Assurantieclubs, in gesprek met experts uit de verzekeringsbranche. Het thema van deze aflevering is PE & PA.
NDB Groep staat op nummer 33 van AM Top 100 Intermediair. Al in 2022 vond het bedrijf aansluiting bij GGW Group, een Duitse strateeg. Dat hielp de groei erin te houden en dat terwijl bij de uitbreiding een bijzondere aanpak komt kijken. Algemeen directeur Jan de Boer legt het uit.
Verzekeringsfraude wordt maar beperkt opgespoord, zien leden van het AMexpertpanel. Ruim een kwart van de intermediairs en ruim een derde van de verzekeraars denkt dat minder dan 10 procent van de verzekeringsfraudegevallen wordt ontdekt.
In een steeds verder consoliderende markt hebben financiële dienstverleners het stuur over hun toekomst nog steeds stevig in handen. Het is daarbij wel van belang dat ze de juiste koers uitstippelen, erkennen director strategic consulting Marcel van Dijk en en managing director Michel Schaft van advieskantoor Marshberry in aanloop naar de AMdag. "Laat je niet gek maken door de snel veranderende wereld, maar begrijp de dynamiek die er op dit moment plaatsvindt."
Branchegenoten hebben nog tot en met 18 oktober aanstaande om verbeterinitiatieven aan te melden voor het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025. Net als in voorgaande jaren richt Adfiz zich op vier categorieën: verzekerbaarheid, ketenefficiency, klantbelang en duurzame ontwikkeling.