Een onafhankelijk adviseur is van onschatbare waarde bij financiële problemen

Een onafhankelijk adviseur is van onschatbare waarde bij financiële problemen
Jacqueline Zuidweg: “Door corona zijn de financiële moeilijkheden enorm toegenomen.”

Ondernemers praten niet graag over financiële problemen. Met als gevolg dat schulden vaak onnodig oplopen. Als adviseur kunt u een bepalende rol spelen om erger te voorkomen.

Alleen al door een klant op tijd door te verwijzen, valt erger te voorkomen. Jacqueline Zuidweg vertelt over haar ervaringen bij MKBDoorgaan.nl met vroegsignalering van financiële problemen bij ondernemers. “Door corona zijn de financiële moeilijkheden enorm toegenomen.”

Lees hier het hele interview met Jacqueline Zuidweg.

Vroegsignalering maakt een wereld van verschil”

Avéro Achmea werkt met een netwerk aan partners samen aan een gezond mkb. Adviseurs zijn daarbij onmisbaar. Want met uw advies en de juiste hulp houden ondernemers de regie over hun bedrijf.

Dit is een partnerbijdrage van Avéro Achmea. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Avéro Achmea.

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

Voor verzekeringsadvies wendt Gen Z zich eerder tot vrienden dan tot adviseur

Voor verzekeringsadvies wendt Gen Z zich eerder tot vrienden dan tot adviseur

Deloitte publiceerde gisteren de Nederlandse resultaten van hun rapport 'How does European Generation Z buy insurance?' Familie en vrienden blijken belangrijke raadgevers als het over verzekeringen gaat. Tot traditionele adviseurs wenden ze zich veel minder.

Advies in cijfers 2024-2025: minder starters, minder overnames, meer hbo-banen

Advies in cijfers 2024-2025: minder starters, minder overnames, meer hbo-banen

Nieuwkomers in de branche dempten het afgelopen jaar de afname van het aantal advieskantoren door consolidatie. Dat is te lezen in recent gepubliceerde Advies in cijfers 2024-2025 van Adfiz. Ook is voor de eerste keer de krapte op de arbeidsmarkt meegenomen in Advies in cijfers.

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Verzekeraars kunnen, door constructief om te gaan met klanten met betalingsproblemen, eraan bijdragen dat de financiële problemen van deze groep klanten niet groter worden. Verzekeraars kunnen hen soms zelfs juist helpen deze problemen aan te pakken. Hiervoor is een protocol bij betalingsachterstanden opgesteld waarin regels voor verzekeraars in de omgang met klanten met betalingsproblemen zijn opgenomen. Het gaat daarbij onder andere om communicatie en informatievoorziening, afspraken met incassopartners, meewerken aan schuldsanering en weer verzekeren van mensen die een schuldsaneringstraject hebben doorlopen.