Automatiseren staat bij vrijwel elke verzekeraar hoog op de agenda. Hoe werkt dat slimmer werken nu eigenlijk? Door innovaties op het gebied van fraudepreventie en fraudebestrijding te combineren, kan in 75 procent van de gevallen de machine al het werk doen. Dit zorgt voor een holistisch beeld van het risico achter een polisaanvraag of een schademelding. Bovendien blijft er meer tijd over om te focussen op de zaken die er echt toe doen en wordt synergie gecreëerd tussen Acceptatie, Claims & Speciale Zaken. Dat zeggen customer sucess manager Martino Scheepens en productmanager Gerwin Marskamp van Friss.
Friss richt zich volledig op automatische fraude- en risicodetectie voor schadeverzekeraars overal ter wereld. De op AI gebaseerde detectieoplossingen voor verzekeringen, schadeclaims en fraudeonderzoek van het bedrijf helpen ruim tweehonderd verzekeraars hun activiteiten uit te bouwen. Friss detecteert fraude, beperkt risico's en ondersteunt digitale transformatie. Verzekeraars gaan binnen vier maanden live, realiseren tot 10 maal meer rendement op investering (ROI) en zien een stijging van 80 procent als het gaat om automatische verwerking (STP) van polisaanvragen en claims.