Webinar 'Voorzíe verandering: de toekomst van samenwerken en leiderschap'

Webinar 'Voorzíe verandering: de toekomst van samenwerken en leiderschap'

Het nieuwe werken: we krijgen er allemaal mee te maken. Hoewel het de laatste tijd veel gaat over de terugkeer naar kantoor, is de kans groot dat we niet volledig teruggaan naar hoe het was vóór corona. Dat heeft gevolgen voor de manier van samenwerken en leiderschap. Welke? Dat ontdekt u tijdens het nieuwe webinar van Avéro Achmea.

Het webinar: ‘Voorzíe verandering: de toekomst van samenwerken en leiderschap’ volgt op een eerder webinar over het nieuwe werken voor adviseurs. Dit tweede webinar, gepresenteerd door Jennifer Rietveld-Dirksen, gaat dieper op het onderwerp in. Voorzie-consultant Gerard Rooks vertelt wat hybride werken betekent voor de manier van samenwerken. Arno Brons gaat in op de vaardigheden die dit vraagt van leidinggevenden.

Wat u nog meer kunt verwachten? Gerard Rooks vertelt het u in deze video:

Samenwerken en leiderschap

Webinar: 'Voorzíe verandering: de toekomst van samenwerken en leiderschap’
Datum: donderdag 1 juli
Tijd: 11:00 – 12:00 uur

Heeft u zich nog niet ingeschreven? Inschrijven kan nog tot en met 30 juni. Schrijf u nu gratis in >

Eerste webinar terugkijken

Heeft u het eerste webinar gemist? Dit webinar ‘Voorzíe verandering: het kantoor van de toekomst’ kijk je hier terug. 

Dit is aan partnerartikel van Avéro Achmea.  

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Verzekeraars kunnen, door constructief om te gaan met klanten met betalingsproblemen, eraan bijdragen dat de financiële problemen van deze groep klanten niet groter worden. Verzekeraars kunnen hen soms zelfs juist helpen deze problemen aan te pakken. Hiervoor is een protocol bij betalingsachterstanden opgesteld waarin regels voor verzekeraars in de omgang met klanten met betalingsproblemen zijn opgenomen. Het gaat daarbij onder andere om communicatie en informatievoorziening, afspraken met incassopartners, meewerken aan schuldsanering en weer verzekeren van mensen die een schuldsaneringstraject hebben doorlopen.

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

In de regel zal een makelaar of taxateur door één opdrachtgever worden ingeschakeld. Voor een taxateur gelden in dat geval onverkort de verenigingsregels om onpartijdig en onafhankelijk te taxeren, ondanks dat er maar één opdrachtgever is. Het kan echter ook voorkomen dat een makelaar of taxateur door meerdere partijen wordt benaderd, of door de rechtbank wordt gevraagd om (vanwege de expertise) als bindend adviseur op te treden. Hoe zit het ook alweer met de eventuele aansprakelijkheid? Cornélie Arnouts, vastgoedadvocaat & beroepsaansprakelijkheid Dentons, legt uit.

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Op 1 april 2024 is de Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) in werking getreden. In het regeerakkoord van eind 2021 is afgesproken dat incassomisstanden effectiever moeten worden bestreden. De Wki is bedoeld om de kwaliteit van de private buitengerechtelijke incassodienstverlening te verhogen en misstanden weg te nemen.