Het nieuwe werken na corona: welke vaardigheden zijn vereist?

Het nieuwe werken na corona: welke vaardigheden zijn vereist?

Je hebt advies en je hebt advíes. De wereld is door technologische ontwikkelingen en maatschappelijke veranderingen flink in beweging. Logisch dat u zichzelf afvraagt, hoe ziet mijn werk er straks uit? En wat vinden mijn relaties dan belangrijk? Als adviseur is het de kunst om vooruit te kijken en zo in te spelen op de veranderingen van morgen. In de gratis whitepaper 'Voorzíe verandering' geeft Avéro Achmea u enkele praktische handvatten.

In de whitepaper gaan we dieper in op het nieuwe werken na corona. Bij hybride werken bepaalt de aard van het werk de locatie. Maar wat is er nodig om dit succesvol te maken voor werkgevers en werknemers? Welke vaardigheden zijn vereist? En welke betekenis krijgen eigen regie en persoonlijk leiderschap? We geven u praktische tips en adviezen, waar u vandaag al mee aan de slag kunt.

Vraag hier de gratis whitepaper aan

Waarde van advies vergroten

De whitepaper wordt u aangeboden door consultants Arno Brons en Gerard Rooks van Voorzie. Met Voorzie helpen we u als adviseur het verschil te maken. Met praktische adviezen, concrete plannen en nieuwe energie. Zo kunt u voor uw relaties duurzaam van waarde zijn. Met advies op maat en rekening houdend met de veranderende omstandigheden. Dat vergroot de waarde van uw advies. Kijk op averoachmea.nl/voorzie.

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

Voor verzekeringsadvies wendt Gen Z zich eerder tot vrienden dan tot adviseur

Voor verzekeringsadvies wendt Gen Z zich eerder tot vrienden dan tot adviseur

Deloitte publiceerde gisteren de Nederlandse resultaten van hun rapport 'How does European Generation Z buy insurance?' Familie en vrienden blijken belangrijke raadgevers als het over verzekeringen gaat. Tot traditionele adviseurs wenden ze zich veel minder.

Advies in cijfers 2024-2025: minder starters, minder overnames, meer hbo-banen

Advies in cijfers 2024-2025: minder starters, minder overnames, meer hbo-banen

Nieuwkomers in de branche dempten het afgelopen jaar de afname van het aantal advieskantoren door consolidatie. Dat is te lezen in recent gepubliceerde Advies in cijfers 2024-2025 van Adfiz. Ook is voor de eerste keer de krapte op de arbeidsmarkt meegenomen in Advies in cijfers.

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Verzekeraars kunnen, door constructief om te gaan met klanten met betalingsproblemen, eraan bijdragen dat de financiële problemen van deze groep klanten niet groter worden. Verzekeraars kunnen hen soms zelfs juist helpen deze problemen aan te pakken. Hiervoor is een protocol bij betalingsachterstanden opgesteld waarin regels voor verzekeraars in de omgang met klanten met betalingsproblemen zijn opgenomen. Het gaat daarbij onder andere om communicatie en informatievoorziening, afspraken met incassopartners, meewerken aan schuldsanering en weer verzekeren van mensen die een schuldsaneringstraject hebben doorlopen.