Tijdens de presentatie – voor medewerkers van jong tot oud en door alle afdelingen heen – leggen we uit wat een financieel adviseur allemaal doet om tot een passend uitvaartadvies te komen. En wat dat de klant kost (in veel gevallen € 75). Men is dan vaak positief verrast. Een koopje, zo krijgen we regelmatig te horen.
Werk van de adviseur
En inderdaad, als je gaat inventariseren hoeveel werk een adviseur uiteindelijk verricht, dan is dat niet mis. In ieder geval is het meer dan nieuwe Monuta-medewerkers, en dus ook de meeste verzekeringsklanten, aanvankelijk denken.
Om maar even een dwarsdoorsnee van het advieswerk te noemen, denk aan het:
- inventariseren van uitvaartwensen
- inschatten van de bijbehorende kosten
- doornemen van eventuele oude polissen
- geven van uitleg over producten
- bespreken van oplossingen
- vastleggen van een adviesdocument
- indienen van een aanvraag
En dan hebben we het nog niet eens over de ‘verborgen’ kosten (en soms zweetdruppels) voor het op peil houden van vakkennis of het doen van een WFT Vermogen examen.
Middelen
Vanuit Monuta ondersteunen we bij dit hele traject de adviseur natuurlijk zoveel mogelijk met verschillende middelen. Denk aan uitvaartkostenmeters of een premieberekeningstool voor de telefoon. Alles om zo efficiënt en snel mogelijk tot een passend advies te kunnen komen en jou als adviseur tijd te besparen.
Koopje
Feit blijft dat die € 75 of € 100 een relatief kleine investering is, voor veel werk. Een koopje, als je ook bedenkt welke rust het geeft als nabestaanden niet worden opgezadeld met onverwachte, hoge kosten. Mijn advies is dan ook: leg je klanten helder en duidelijk uit wat ze voor hun geld aan dienstverlening ontvangen. Geef inzicht in je werkzaamheden. Je klanten zullen die openheid waarderen en vast en zeker bereid zijn daar voor te betalen.
Dit is een partnerbijdrage. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Monuta.
Wilt u reageren op deze blog? E-mail dan naar rvdwal@monuta.nl