Turien: 'Met reflectie en passie voorbereid op de toekomst'

Turien: 'Met reflectie en passie voorbereid op de toekomst'

Turien is een van de partners van De Week van AM. In dit artikel beantwoorden ze enkele vragen over deze bijzonder week.

"Er is geen standaard 'routekaart' hoe we als financieel dienstverleners moeten omgaan met deze crisis", vindt Björn Jalving, teamleider Marketing & Productmanagement bij Turien & Co. "Wel zijn er een aantal trends die ook uitgebreid tijdens De Week van AM aan bod komen. Aan de hand van deze trends en een moment van reflectie bereidt u zich goed voor op de toekomst."

Wat betekent De Week van AM voor u?

"Op persoonlijk vlak hoop ik enkele keren geïnspireerd te worden door een van de vele interessante sprekers. Ik denk aan; Wopke Hoekstra, Marc van Nuland, Felix Tenniglo, Ruud Veltenaar en Daniel Schreiber. Soms hoor je hierbij iets nieuws en soms krijg je de bevestiging dat we met iets goeds bezig zijn. Verder ben ik erg benieuwd naar het item met Jaap de Louw in zijn Fiat 500.

Op zakelijk vlak hoop ik dat ons interview over het verzekeren van vermogende particulieren in de smaak valt bij adviseurs. Hier worden diverse onderwerpen besproken die laten zien dat het verzekeren van een vermogende particulier vaak niet kan op standaard verzekeringen.  Verder hoop ik dat we elkaar tegenkomen in de chat of tijdens één van de netwerkmomenten."

Het is een open deur, maar bedrijven zijn nu eenmaal verschillend”

Wat is vereist om futureproof uit deze crisis te komen?

"Geregeld een moment van reflectie. Er is in mijn beleving geen standaard 'routekaart' hoe we als financiële dienstverleners uit deze crisis komen. Het is een open deur, maar bedrijven zijn nu eenmaal verschillend. Wel hoop ik dat het ondanks alle drukte een ieder gegeven is om tijd te maken om na te denken over de toekomst. Voorlopig zal dat nog zijn via een digitale vergadering, maar ook die kunnen leuk en interactief zijn. Vragen die ik me hierbij voorstel: 'wat betekent de shift naar online voor mijn organisatie? Wat verwachten mijn klanten vandaag en morgen van me? Wat hebben we nodig om de klant beter van dienst te zijn? Wat zijn de verwachtingen van mijn klanten op het gebied van duurzaamheid?'"

De antwoorden zullen per bedrijf en vaak ook per individu verschillen. Een aanrader is om hierbij met scenario’s te werken en per scenario de impact met elkaar door te nemen. Niet alle klanten verwachten immers morgen hetzelfde. Na het beantwoorden van de vragen is het zaak om gezamenlijk te kijken hoe hierop geanticipeerd kan worden. Zijn er bijvoorbeeld medewerkers die bepaalde kwaliteiten hebben die hierbij van pas komen?  Tot slot is het zaak om hier een mooie gezamenlijke doelstelling van te maken voor 2021!"

Wat mij op dit moment opvalt, is dat de gespecialiseerde en gepassioneerde kantoren, adviseurs het erg goed doen”

Hoe zorgen we ervoor dat financieel adviseurs hun relevantie in de adviesketen blijven aantonen?

"Dat is een lastige vraag. Wat mij op dit moment opvalt, is dat de gespecialiseerde en gepassioneerde kantoren, adviseurs het erg goed doen. Adviseurs die een specifieke doelgroep hebben, hebben een streepje voor. Alleen bij Ansvar en Turien & Co. zie ik dit al  op verschillende gebieden:

  • we hebben een adviseur die alles weet over exclusieve sportauto’s;
  • we hebben verschillende adviseurs die alle verzekeringen verzorgen binnen hun geloofsgemeenschap;
  • we werken samen met adviseurs waarbij duurzaamheid voorop staat bij hen en hun klanten;
  • we hebben diverse adviseurs die zich gespecialiseerd hebben in bepaalde sectoren uiteenlopend van advocaten en notarissen tot agrarisch.

Het mooie aan al deze ondernemers vind ik dat het niet primair de verzekering of het advies is dat de ondernemer met zijn klanten bindt, maar een overtuiging of een passie.

Mijn advies is daarom: laten we elkaar in onze kracht zetten. Is er een collega die het leuk vindt om een cao uit te pluizen, geef hem of haar 10 procent van de tijd gelegenheid om dit verder uit te bouwen. Is er een adviseur die zich verdiept in de beleggingen en C02-voetafdruk van aanbieders? En wie is binnen de organisatie de, aankomend, cyberspecialist? Geef deze adviseur gelegenheid om hier een item voor te maken op de website, de nieuwsbrief of schuif hem of naar voren als specialist richting relaties."

Dit artikel is gesponsord door Turien. 

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Het verzekeren van een groot agrarisch bedrijf vraagt om een aanpak die soepel en efficiënt verloopt. Dit is een vak apart, waarbij maatwerk en specialisme essentieel zijn. Klaverblad werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs om alles op rolletjes te laten lopen. In dit artikel lees je hoe zij, aan de hand van een recente case, inspelen op de behoeften van agrarische ondernemers en adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen.

Dewi Romijn, Tim Tupker en Karina Kwakkel.

Flyct: 'Klanten de hulp geven die ze nodig hebben. Dat is de meerwaarde van...

Waar verzeker je je voor? En waar niet voor? De afweging tussen risico's en kosten is lastig. Adviseurs willen hun klanten helpen, ook als ze niet verzekerd zijn. Dan is het goed om te weten dat ze met letselschade, maar ook met arbeids- of consumentengeschillen bij letselschadespecialist en rechtshulpverlener Flyct terecht kunnen.

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum als CEO van ARAG Nederland. Onder zijn leiding is ARAG uitgegroeid tot een innovatieve juridisch dienstverlener met een sterke focus op juridische toegankelijkheid en technologische vernieuwing. We spreken de CEO over de hoogtepunten, de maatschappelijke impact van ARAG en hoe het bedrijf zich voorbereidt op de toekomst.

WoodWing Xtendis: betere controle over ongestructureerde data

WoodWing Xtendis: betere controle over ongestructureerde data

Voor veel organisaties is het ordenen van ongestructureerde informatie een fikse uitdaging. Van een verdwaalde gescande brief uit het verleden, tot actuele chatdiscussies; wie al die kennis niet op één centrale plek opslaat, werkt inefficiënt en dat leidt tot interne frustratie. Nog zorgwekkender is het risico op non-compliance; het niet voldoen aan wet- en regelgeving.