Online platform Trustoo nu ook beschikbaar voor financieel adviseurs

Zoals in vele branches zie je ook bij financieel adviseurs dat de zoektocht van een consument steeds vaker online start. De coronacrisis heeft dit alleen maar doen versnellen. Daarom is het nu belangrijker dan ooit om goed zichtbaar te zijn op het internet. Dat vindt Lars Freriks, commercieel directeur van Trustoo: een nieuw platform dat financieel adviseurs een podium geeft om zich te profileren.

Trustoo biedt lokale ondernemers in uiteenlopende branches al meer dan een jaar een digitaal podium om zich te laten zien. Hier is sinds kort de branche financieel adviseurs aan toegevoegd.

Lars Freriks: “Dat online steeds belangrijker wordt is een ontwikkeling die je al jaren ziet. Deze crisis heeft dit in een stroomversnelling gebracht. Grote organisaties hebben de kennis en geld om hier snel op in te spelen, maar vooral lokale ondernemers hebben hier moeite mee. Trustoo is er om de kleine ondernemers een podium te geven. En nu dus ook de financieel adviseurs.”

In vele branches zijn dit soort platformen common practice voor het bij elkaar brengen van vraag en aanbod, echter is dit voor de financiële dienstverlening nog relatief onbekend.

Transparant platform

Wij hebben per regio een top 10 samengesteld”

“Vanwege de unieke manier van werken van Trustoo, waar transparantie centraal staat, verwachten we dat dit ook uitstekend gaat werken voor de financiële dienstverleners.”

Pieter Westerhuis, product director van Trustoo legt uit hoe het werkt: “Dankzij het internet is er enorm veel informatie beschikbaar over financieel adviseurs. Het probleem is echter dat dit vaak erg versnipperd is. Wij hebben al deze openbare informatie samengevoegd en op basis hiervan een top 10 pagina per regio samengesteld. Vervolgens kiest de consument zelf met welke bedrijven zij contact willen opnemen.”

Premium profiel

“Trustoo is een open platform”, vertelt Freriks, “ieder bedrijf dat aan de kwaliteitseisen voldoet krijgt een gratis bedrijfsprofiel, voor de bedrijven die het meeste uit hun profiel willen halen kunnen kiezen voor een Premium profiel. Met de partners die dat doen optimaliseren we het profiel verder. Daarnaast zijn er extra elementen op het profiel zichtbaar zoals een telefoonnummer en kunnen ze gebruik maken van de review-tool om hun online reputatie verder te vergroten.”

Een partner betaalt enkel een vast bedrag per klant-aanvraag. Over het aantal aanvragen wat een partner wilt ontvangen hebben ze de totale controle. Ook kunnen ze zelf instellen wat voor type aanvragen en uit welke regio ze deze willen ontvangen.

Zo’n 1200 financieel adviseurs staan al op het platform. Op trustoo.nl/financieel-adviseur kunnen financieel adviseurs bekijken of en waar ze in de Top 10 staan. Bedrijven die er niet tussen staan kunnen zich gratis aanmelden.

Dit artikel is gesponsord door Trustoo

Persoonlijk, compliant en efficiënt: de toekomst van klantcommunicatie

Persoonlijk, compliant en efficiënt: de toekomst van klantcommunicatie

In de verzekeringsbranche wordt volop ingezet op online mijn-omgevingen om klanten een betere en gestroomlijnde ervaring te bieden, selfservice mogelijk te maken en veelgevraagde informatie aan te bieden. Hierbij speelt het bieden van een gepersonaliseerde ervaring een grote rol. "Toch laten veel organisaties hier kansen liggen, terwijl juist de persoonlijke aanpak sterk bijdraagt aan een hogere klanttevredenheid", zegt Arjan Graveland, manager service en consulting bij Postex.

Ontzorgend HR-platform helpt mkb'ers 20% besparen op loonkosten

Ontzorgend HR-platform helpt mkb'ers 20% besparen op loonkosten

De meeste mkb'ers hebben geen tijd of talent voor HR-zaken. Het kan ze belemmeren in hun groei, risico's opleveren, en zelfs conflicten met werknemers veroorzaken. Een nieuwe totaaloplossing garandeert een risicoloos werkgeverschap.

Paul Hijmans (links): 'Onze missie is waarde en efficiency leveren voor onze klanten, zodat zij zich kunnen focussen op hun klanten en zo nog meer waarde kunnen creëren.'

Inpact: 'Wij creëren tijd voor de klant met modulaire services, API's en AI'

Oplossingen ontwikkelen waar de techspecialisten van advieskantoren en verzekeraars niet aan toekomen. Dat is de niche van AWI, DDi en Infofolio, die twee jaar geleden fuseerden tot het techbedrijf Inpact. "Onze missie is waarde en efficiency leveren voor onze klanten, zodat zij waarde kunnen creëren richting hun klanten."

v.l.n.r. Klaas Wilting (Namaco), Fijko Vos (Namaco), Eric-Jan van den Berg (VKG).

'Dankzij VKG konden we met vertrouwen een portefeuille overnemen'

Adviseurs helpen, hen in hun kracht zetten en zo lokale aanspreekpunten behouden. Dat maakt VKG heel concreet met de ondersteuning via Portefeuille Match en via Full BackOffice. Daarmee kun je als adviseur opschalen, groeien en zelfs complete portefeuilles overnemen. VKG hielp onder andere Namaco in Groningen precies daarmee.