Onderzoek: hoe digitaal is het intermediair anno 2020?

De digitaliserende samenleving heeft direct invloed op het intermediaire distributiekanaal. Je klanten veranderen, waardoor je zelf ook mee verandert. Zowel in de backoffice als in het klantcontact wordt meer gedigitaliseerd. De Corona-crisis heeft nog eens extra duidelijk gemaakt hoe afhankelijk we zijn van digitaal werken. Fred de Jong, Risk en AM vragen je hulp om meer inzicht te krijgen in de mate van digitalisering bij het intermediair en hoe je zelf staat ten opzichte van andere intermediairs in de branche.

Vrijwel alle intermediairs hebben een website en de communicatie gebeurt vaak per e-mail. Toch blijft het persoonlijke advies de belangrijkste toegevoegde waarde van het intermediair. Om jou, het intermediair, te helpen om digitalisering zo goed mogelijk in te zetten voor je onderneming, is meer inzicht in de digitaliseringsgraad belangrijk.

Vandaar dat Insurtech Serviceprovider RISK, Adviesbureau Fred de Jong en AM, in samenwerking met het Ratinginstituut Financieel Dienstverleners, het initiatief hebben genomen voor nader onderzoek. Met de onderzoeksresultaten willen we je laten zien hoe je collega’s omgaan met digitalisering. Welke social media gebruiken ze? Wordt er gebruik gemaakt van vergelijkingssoftware en webcamadvies? Tal van onderwerpen komen aan bod. Via AMweb word je geïnformeerd over de uitkomsten van dit onderzoek.

Het onderzoek duurt niet langer dan 5 minuten

Om een goed beeld te krijgen van de mate waarin het intermediair in Nederland is gedigitaliseerd, vragen wij je om enkele vragen te beantwoorden. Dat duurt niet meer dan 5 minuten. De antwoorden worden, samen met andere onderzoeksresultaten, gebundeld in een paper dat later wordt gepubliceerd en waarvan de inzichten en conclusies ook gedeeld worden via AMweb. De resultaten worden anoniem verwerkt.

Aan alle intermediairs de oproep om de online enquête in te vullen via deze link.

Redactie

Redactie

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.