Onderzoek: hoe digitaal is het intermediair anno 2020?

De digitaliserende samenleving heeft direct invloed op het intermediaire distributiekanaal. Je klanten veranderen, waardoor je zelf ook mee verandert. Zowel in de backoffice als in het klantcontact wordt meer gedigitaliseerd. De Corona-crisis heeft nog eens extra duidelijk gemaakt hoe afhankelijk we zijn van digitaal werken. Fred de Jong, Risk en AM vragen je hulp om meer inzicht te krijgen in de mate van digitalisering bij het intermediair en hoe je zelf staat ten opzichte van andere intermediairs in de branche.

Vrijwel alle intermediairs hebben een website en de communicatie gebeurt vaak per e-mail. Toch blijft het persoonlijke advies de belangrijkste toegevoegde waarde van het intermediair. Om jou, het intermediair, te helpen om digitalisering zo goed mogelijk in te zetten voor je onderneming, is meer inzicht in de digitaliseringsgraad belangrijk.

Vandaar dat Insurtech Serviceprovider RISK, Adviesbureau Fred de Jong en AM, in samenwerking met het Ratinginstituut Financieel Dienstverleners, het initiatief hebben genomen voor nader onderzoek. Met de onderzoeksresultaten willen we je laten zien hoe je collega’s omgaan met digitalisering. Welke social media gebruiken ze? Wordt er gebruik gemaakt van vergelijkingssoftware en webcamadvies? Tal van onderwerpen komen aan bod. Via AMweb word je geïnformeerd over de uitkomsten van dit onderzoek.

Het onderzoek duurt niet langer dan 5 minuten

Om een goed beeld te krijgen van de mate waarin het intermediair in Nederland is gedigitaliseerd, vragen wij je om enkele vragen te beantwoorden. Dat duurt niet meer dan 5 minuten. De antwoorden worden, samen met andere onderzoeksresultaten, gebundeld in een paper dat later wordt gepubliceerd en waarvan de inzichten en conclusies ook gedeeld worden via AMweb. De resultaten worden anoniem verwerkt.

Aan alle intermediairs de oproep om de online enquête in te vullen via deze link.

Redactie

Redactie

Horizon private equity binnen AM Top 100 niet altijd beperkt tot paar jaar

Horizon private equity binnen AM Top 100 niet altijd beperkt tot paar jaar

De AFM maakt zich zorgen over de opmars van private equity in de Nederlandse adviesmarkt. Investeerders hebben namelijk een horizon van "een paar jaar", aldus de toezichthouder, en willen vooral winst zien. Dat zou ten koste gaan van het klantbelang. Hoe zit het met de kortetermijnfocus bij de grootste intermediairbedrijven?

AFM over consolidatie: 'Vraag is of private equity vele beloftes wel waarmaakt'

AFM over consolidatie: 'Vraag is of private equity vele beloftes wel waarmaakt'

Consoliderende financiële dienstverleners dreigen het klantbelang uit het oog te verliezen, zeker wanneer private equity erbij betrokken is. Maar voor kleinere spelers is de druk om aan alle wetten en regels te voldoen weer immens. Lastig, erkent de toezichthouder tijdens een toelichting op haar jaarlijkse risicotrendrapport.

NDB Groep behoudt DNA aangesloten kantoren door bewust niet meer te uniformeren

NDB Groep behoudt DNA aangesloten kantoren door bewust niet meer te uniformeren

NDB Groep staat op nummer 33 van AM Top 100 Intermediair. Al in 2022 vond het bedrijf aansluiting bij GGW Group, een Duitse strateeg. Dat hielp de groei erin te houden en dat terwijl bij de uitbreiding een bijzondere aanpak komt kijken. Algemeen directeur Jan de Boer legt het uit.

Dit is de AM Top 100 Intermediair 2024: meer buitenlandse invloed, ook in top 10

Dit is de AM Top 100 Intermediair 2024: meer buitenlandse invloed, ook in top 10

In de AM Top 100 Intermediair 2024 zien we veel verschuivingen: elf nieuwe partijen maken door de verdergaande consolidatie hun opwachting en ASR klopt stevig aan de deur bij de top 3. Steeds meer buitenlandse branchepartijen melden zich in ons land: de overnamegolf lijkt hiermee een nieuwe fase in te gaan.