Bekijk het webinar 'Bedrijfscontinuïteit in crisistijd' terug

Bekijk het webinar 'Bedrijfscontinuïteit in crisistijd' terug

We hebben het allemaal gemerkt. Crisismanagement en Business Continuity Management zijn belangrijker dan ooit. Maar hoe gaat u het gesprek hierover aan met uw relatie? Op 22 april keken 215 adviseurs live naar ons webinar 'Bedrijfscontinuïteit in crisistijd'.

Heeft u het webinar gemist? Geen probleem. Bekijk het hier terug.

Tijdens dit webinar maakt u kennis met de basisprincipes van continuïteit en crisismanagement. Met behulp van een praktijkvoorbeeld leggen 3 experts u uit welke scenario’s en analyses passen bij de calamiteit die zich voordoet.

Drie experts

Deze 3 experts delen graag hun kennis en ervaring met u:

  • Erik Meijerink is senior consultant Business Continuity Management bij Kader b.v. Erik implementeert continuïteitsplannen bij organisaties en is docent Business Continuity Management.
  • Willy Antonissen is senior consultant Business Continuity Management en Crisisbeheersing bij IVM (Instituut voor Veiligheid en Milieu Coevorden). Willy heeft jarenlang ervaring met het inrichten van crisisorganisaties voor complexe bedrijven.
  • Gerard Rooks is senior consultant bij Voorzie, een initiatief van Avéro Achmea. Ook faciliteert Gerard opleidingen op het gebied van Risicomanagement.

Meer weten over risicomanagement?

Lees hier meer kennisartikelen over risicomanagement en onze opleidingen.

Dit is een partnerbijdrage van Avéro Achmea. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Avéro Achmea.

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Verzekeraars kunnen, door constructief om te gaan met klanten met betalingsproblemen, eraan bijdragen dat de financiële problemen van deze groep klanten niet groter worden. Verzekeraars kunnen hen soms zelfs juist helpen deze problemen aan te pakken. Hiervoor is een protocol bij betalingsachterstanden opgesteld waarin regels voor verzekeraars in de omgang met klanten met betalingsproblemen zijn opgenomen. Het gaat daarbij onder andere om communicatie en informatievoorziening, afspraken met incassopartners, meewerken aan schuldsanering en weer verzekeren van mensen die een schuldsaneringstraject hebben doorlopen.

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

In de regel zal een makelaar of taxateur door één opdrachtgever worden ingeschakeld. Voor een taxateur gelden in dat geval onverkort de verenigingsregels om onpartijdig en onafhankelijk te taxeren, ondanks dat er maar één opdrachtgever is. Het kan echter ook voorkomen dat een makelaar of taxateur door meerdere partijen wordt benaderd, of door de rechtbank wordt gevraagd om (vanwege de expertise) als bindend adviseur op te treden. Hoe zit het ook alweer met de eventuele aansprakelijkheid? Cornélie Arnouts, vastgoedadvocaat & beroepsaansprakelijkheid Dentons, legt uit.

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Op 1 april 2024 is de Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) in werking getreden. In het regeerakkoord van eind 2021 is afgesproken dat incassomisstanden effectiever moeten worden bestreden. De Wki is bedoeld om de kwaliteit van de private buitengerechtelijke incassodienstverlening te verhogen en misstanden weg te nemen.