Minimaal eens per jaar check op Vereende-portefeuille

Minimaal eens per jaar check op Vereende-portefeuille

"Van een assurantieadviseur verwachten wij dat minimaal eens per jaar per lopende verzekering wordt onderzocht of de oplossing van de Vereende nog steeds de meest passende is." Een interview met Bert Sonneveld, verantwoordelijk voor Marketing & Acceptatie bij de Vereende.

De Vereende is onder andere het vangnet voor risico’s die bij reguliere verzekeraars niet verzekerd kunnen worden. Sonneveld: "De risico’s zijn bijzonder omdat het te verzekeren object zelf een bijzonder risico (bezorgbrommers, taxi’s of tattooshops) is of omdat het verleden van de verzekeringnemer (door veel schades, wanbetaling, alcohol, fraude of een strafrechtelijk verleden of een combinatie daarvan) het risico bijzonder maakt. Wij hebben de kennis en kunde om oplossingen op maat te bieden."

Terug naar de reguliere markt

Het doel is om onverzekerbaarheid tegen te gaan. En een ander doel is om de risico’s die de markt weer wil verzekeren terug te laten keren naar de reguliere markt. "Ingrid Visscher, directievoorzitter, schreef het drie jaar geleden al in de blog ‘Je verzekerde wegsturen is ook een vorm van solidariteit’: Wij wijzen onze beste klanten de deur. Dat is ook de reden dat wij inzetten op preventie."

"Begin vorig jaar startten we met een bewustwordingscampagne voor bezorgbrommers, waarbij we meerdere doelgroepen benaderden: (jonge) bestuurders van de brommers, restauranteigenaren en brommerleasebedrijven. Dit jaar spreken we de eerste maanden van het jaar met partijen over taxi’s. Om vervolgens maatregelen voor verlaging van schade en verhoging van verkeersveiligheid voor taxi’s in het voorjaar te kunnen introduceren."

Enige optie

De Vereende kiest bewust voor assurantieadviseurs als distributiepartner. Sonneveld: "Zij kunnen klanten goed helpen door een overzicht van alternatieven te bieden en door – als de Vereende als enige optie overblijft – heldere informatie te geven over onder andere onze dekkingen, waarborgsom en drie maanden premie vooruitbetalen”.

"De afgelopen tijd komt het voor dat wij polissen zien waarvan wij twijfelen of die nog wel bij ons verzekerd moeten blijven. Dat zijn bijvoorbeeld langlopende posten met meer dan 5 schadevrije jaren. In sommige gevallen blijkt dat de Vereende nog steeds de meest passende verzekering biedt, maar soms zijn er in de loop van de tijd betere opties bij een andere verzekeraar gekomen."

Vaker checken dan standaard

Sonneveld vervolgt: "Onze premies zijn soms marktconform, maar vaak zijn ze door een hoger risico en onze werkwijze van maatwerk leveren (ambachtelijk accepteren), hoger dan de reguliere markt. In het standaard werkproces van een assurantieadviseur is al opgenomen dat er regelmatig gekeken wordt naar – voor de klant – beter passende producten. Maar als het gaat om verzekeringen van de Vereende is het raadzaam om dit vaker te doen dan standaard. Bijvoorbeeld bij iedere (object)wijziging en/of na prolongatie van de lopende verzekering per hoofdpremievervaldatum. Onze producten zijn dagelijks opzegbaar en we hanteren meestal een maand opzegtermijn. Ook dat is de uitvoering van het beleid dat wij klanten niet onnodig willen vasthouden als zij een betere oplossing hebben gevonden."

Bert Sonneveld doet daarom een oproep aan alle samenwerkende assurantieadviseurs: “Kijk voor klanten van de Vereende vaker dan standaard of er oplossingen zijn die beter bij de klanten passen. En implementeer deze periodieke marktscan dan ook in uw standaardproces.”

Dit is een partnerbijdrage van de Vereende. Bekijk hier een volledig overzicht van hun partnerberichten.

Een inbraakclaim met een twist: hoe alertheid het verschil maakt

Een inbraakclaim met een twist: hoe alertheid het verschil maakt

Bij de Vereende werd een woninginbraak geclaimd op een inboedelverzekering. Verzekeringnemer had de polis afgesloten met gezinsdekking voor haar, haar partner en hun kinderen. Haar partner deed politieaangifte en stond de door de Vereende ingeschakelde expert te woord.

'Bijna 80% van financiële dienstverleners slecht voorbereid op disruptie'

'Bijna 80% van financiële dienstverleners slecht voorbereid op disruptie'

Het is al weken in het nieuws: de Duitse automobielindustrie zit een diepe crisis. In september riep de Duitse minister van Economische Zaken de auto-industrie, vakbonden en toeleveranciers bijeen voor crisisberaad. Een maand later maakte Volkswagen bekend de lonen met 10% te willen verlagen, om te kunnen concurreren met Chinese autofabrikanten. Ook hier in eigen land liggen de crises voor het oprapen. Woningnood, stikstof en het klimaat stellen de maatschappij voor grote uitdagingen. Maar wat is eigenlijk een crisis, en hoe kunnen we daar het beste mee omgaan?

Schone lei-regeling uitgebreid: vijf kankersoorten toegevoegd

Schone lei-regeling uitgebreid: vijf kankersoorten toegevoegd

De mogelijkheid voor mensen om een levensverzekering af te sluiten na kanker wordt verder verbeterd. Het Verbond van Verzekeraars en de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK) hebben de schone lei-regeling aangepast.

Wat als... elke mkb'er cyberveilig kan ondernemen?

Wat als... elke mkb'er cyberveilig kan ondernemen?

Elk jaar worden er 20.000 datalekken gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Digitale dreigingen vormen een enorme uitdaging voor mkb'ers. Maar wat als… cybersecurity niet langer een zorg is?