Risicomanagement: e-book met tips en valkuilen

Risicomanagement: e-book met tips en valkuilen

Digitalisering, globalisering en de brede beschikbaarheid van nieuwe, betaalbare technologie brengen zowel kansen als risico's mee voor ondernemers. Voor bedrijven die optimaal willen profiteren van al die nieuwe mogelijkheden, is risicomanagement daarom meer dan ooit van belang.

In dit e-book leest u waarom risicomanagement kansen biedt voor u als adviseur
We zetten hoofdzaken, feiten, tips en praktische informatie overzichtelijk voor u op een rij. Om u op weg te helpen met uw positionering als risicomanager. Want zo’n kans om uw businessmodel succesvol uit te breiden, mag u eigenlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan.

Het e-book bevat uitgebreide informatie over:

  • De kansen die risicomanagement biedt voor uw dienstverlening
  • Hoe u met risicomanagement uw rol als trusted advisor versterkt
  • Hoe u aan de slag kunt met uw (her)positionering als risicoconsultant

Vraag hier een exemplaar aan

Dit is een partnerbijdrage van Avéro Achmea. Bekijk hier alle partnerberichten.

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Verzekeraars kunnen, door constructief om te gaan met klanten met betalingsproblemen, eraan bijdragen dat de financiële problemen van deze groep klanten niet groter worden. Verzekeraars kunnen hen soms zelfs juist helpen deze problemen aan te pakken. Hiervoor is een protocol bij betalingsachterstanden opgesteld waarin regels voor verzekeraars in de omgang met klanten met betalingsproblemen zijn opgenomen. Het gaat daarbij onder andere om communicatie en informatievoorziening, afspraken met incassopartners, meewerken aan schuldsanering en weer verzekeren van mensen die een schuldsaneringstraject hebben doorlopen.

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

In de regel zal een makelaar of taxateur door één opdrachtgever worden ingeschakeld. Voor een taxateur gelden in dat geval onverkort de verenigingsregels om onpartijdig en onafhankelijk te taxeren, ondanks dat er maar één opdrachtgever is. Het kan echter ook voorkomen dat een makelaar of taxateur door meerdere partijen wordt benaderd, of door de rechtbank wordt gevraagd om (vanwege de expertise) als bindend adviseur op te treden. Hoe zit het ook alweer met de eventuele aansprakelijkheid? Cornélie Arnouts, vastgoedadvocaat & beroepsaansprakelijkheid Dentons, legt uit.

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Op 1 april 2024 is de Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) in werking getreden. In het regeerakkoord van eind 2021 is afgesproken dat incassomisstanden effectiever moeten worden bestreden. De Wki is bedoeld om de kwaliteit van de private buitengerechtelijke incassodienstverlening te verhogen en misstanden weg te nemen.