Kifid communiceert straks alleen nog online met adviseur over klacht

Kifid communiceert straks alleen nog online met adviseur over klacht

De complete klachtenafhandeling van Kifid met financiële dienstverleners gaat nog voor de zomer volledig online verlopen. Dit meldt Klantcontact.nl, een platform voor klantcontactprofessionals. De digitalisering maakt onderdeel uit van de vernieuwing van het online klachtenloket MijnKifid .

Klantcontact.nl meldt dat de structuur van de site is vereenvoudigd en de teksten begrijpelijker zijn geformuleerd. Ook is het uploaden van documenten versimpeld.

Breder publiek interesseren

Met het vernieuwde MijnKifid wil het klachteninstituut een breder publiek gaan interesseren voor het online klachtenloket.

Nog voor de zomer

Tegelijkertijd moet ook de afhandeling van de klacht met de adviseur of aanbieder volledig digitaal gaan verlopen waar dat nu nog via de ouderwetse post gebeurt. De communicatie met consumenten verloopt al digitaal Naar verwachting verloopt ook het hele traject richting de financiële dienstverleners nog voor de zomer geheel online.

Robert Paling

Robert Paling

Redacteur amweb en am:

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.