AMmagazine, editie 72 2023

De wintereditie van AMmagazine staat in het teken van het intermediair. Veel aandacht is er voor de AM top 100 intermediairbedrijven. Vier organisaties die al langer in de top 100 staan, geven een inkijkje in hun bedrijf. Maar ook aandacht voor de AM Advieskeuze Topselectie, die is ontstaan als tegenhanger van de top 100 en laat zien welke financieel-advieskantoren het beste scoren als het gaat om vindbaarheid en zichtbaarheid online.

NDB Groep behoudt DNA aangesloten kantoren door bewust niet meer te uniformeren

NDB Groep behoudt DNA aangesloten kantoren door bewust niet meer te uniformeren

NDB Groep staat op nummer 33 van AM Top 100 Intermediair. Al in 2022 vond het bedrijf aansluiting bij GGW Group, een Duitse strateeg. Dat hielp de groei erin te houden en dat terwijl bij de uitbreiding een bijzondere aanpak komt kijken. Algemeen directeur Jan de Boer legt het uit.

AMexpertpanel: 'Verzekeringsfraude wordt beperkt opgespoord'

AMexpertpanel: 'Verzekeringsfraude wordt beperkt opgespoord'

Verzekeringsfraude wordt maar beperkt opgespoord, zien leden van het AMexpertpanel. Ruim een kwart van de intermediairs en ruim een derde van de verzekeraars denkt dat minder dan 10 procent van de verzekeringsfraudegevallen wordt ontdekt.

Marcel van Dijk en Michel Schaft

Marshberry: 'Intermediaire model springlevend, consolidatietrein dendert door'

In een steeds verder consoliderende markt hebben financiële dienstverleners het stuur over hun toekomst nog steeds stevig in handen. Het is daarbij wel van belang dat ze de juiste koers uitstippelen, erkennen director strategic consulting Marcel van Dijk en en managing director Michel Schaft van advieskantoor Marshberry in aanloop naar de AMdag. "Laat je niet gek maken door de snel veranderende wereld, maar begrijp de dynamiek die er op dit moment plaatsvindt."

Inschrijving Adfiz Prestatie Onderzoek 2025 sluit over een week

Inschrijving Adfiz Prestatie Onderzoek 2025 sluit over een week

Branchegenoten hebben nog tot en met 18 oktober aanstaande om verbeterinitiatieven aan te melden voor het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025. Net als in voorgaande jaren richt Adfiz zich op vier categorieën: verzekerbaarheid, ketenefficiency, klantbelang en duurzame ontwikkeling.