AMmagazine, editie 71 2023

Het thema zakelijke schade staat centraal in de najaarseditie van AMmagazine. Onder meer een interview met directeur Verzekeren Michiel van der Zant van Rabobank en een reportage over (on)verzekerbaarheid van recyclingbedrijven. Verder komt de winnaar van de eerste VNAB Young Talent Award Max Hollemans aan het woord en krijgt het pensioenonderzoek van AM aandacht. Tevens ligt de focus op diversiteitsinitiatieven van Dazure, Obvion en Unigarant.

Vernieuwd woonproduct toont ambities NN: duurzaamheid steeds vaker een harde eis

Vernieuwd woonproduct toont ambities NN: duurzaamheid steeds vaker een harde eis

De rol die verzekeraars spelen binnen het verduurzamingsvraagstuk is even groot als dat het thema zelf breed is. In termen van directe en indirecte impact. Als investeerder, als verzekeraar én als werkgever. Met niet alleen oog voor 'groen', maar ook voor mentaal en sociaal. Volgens Nationale-Nederlanden komen alle duurzaamheidsambities samen in hun vernieuwde woonverzekering. Bestuurslid Tjeerd Bosklopper en directeur Retail Schade & Zorg Maaike van Beijsterveldt zien uitdagingen, maar ook oplossingen.

Verzekeringsfraudeurs professionaliseren: 'Gebruik AI voor fraude aandachtspunt'

Verzekeringsfraudeurs professionaliseren: 'Gebruik AI voor fraude aandachtspunt'

Nederlandse verzekeraars hebben vorig jaar voor 86 miljoen euro aan verzekeringsfraude vastgesteld. Het aantal fraudezaken loopt terug, maar de hoogte van de bedragen loopt op. Het Verbond van Verzekeraars ziet dat verzekeringsfraudeurs zich verder professionaliseren.

Federato, AI-insurtech van Nederlander Steenbergen, haalt 40 miljoen dollar op

Federato, AI-insurtech van Nederlander Steenbergen, haalt 40 miljoen dollar op

Federato, een AI-insurtech mede opgericht door de Nederlandse twintiger William Steenbergen, haalde bij een derde kapitaalronde nog eens veertig miljoen dollar op bij investeerders.

Klaverblad: 'Ook preventie rondom AOV vraagt om maatwerk'

Klaverblad: 'Ook preventie rondom AOV vraagt om maatwerk'

Als het aankomt op preventieve hulp rondom arbeidsongeschiktheid is er geen one-size-fits-all. Daarbij komt dat ondernemers het toch vaak lastig vinden om zelf op tijd aan de bel te trekken óf überhaupt niet weten van het bestaan van preventieve hulp vanuit de verzekeraar. "Daarom is juist dat persoonlijke contact ook zo belangrijk, om zo te kunnen signaleren en door te kunnen vragen", zegt Conny Pronk, claimbehandelaar AOV bij Klaverblad. "Een AOV vereist op alle vlakken maatwerk. En dat geldt zeker ook voor preventie."