Mag je nog de telefoon oppakken of dicteert de digitalisering mail en chatbots?

Mag je nog de telefoon oppakken of dicteert de digitalisering mail en chatbots?

Wat als je een klant moet terugroepen naar kantoor omdat hij vergeten is een papieren inboedelwaardemeter in te vullen? Dat moet beter kunnen. Verzekeraars dienen intermediairs te faciliteren in digitale dienstverlening, maar gebeurt dat voldoende? En heeft digitalisering alleen maar voordelen of kun je je niet meer herinneren wanneer je voor het laatst een accountmanager zag? AM wil weten hoe jij over dit onderwerp en andere digitaliseringsvraagstukken denkt. In het AM Zomeronderzoek laat je je stem horen!

Consultancybureau IG&H onderzoekt in hun performancemonitor de tevredenheid van het intermediair over verzekeraars. De laatste jaren is de ontwikkeling voornamelijk positief. Op één terrein na: accountmanagement. Kun je nog gewoon de telefoon oppakken om je contactpersoon te spreken, of dicteert de digitalisering emails en chatbots?

Vertel het hier.

Voor in je agenda!

Na de zomer publiceert AM over de resultaten. Op 1 november gaan we tijdens AM Next Level in De Fabrique in gesprek met de ketenpartijen over de kansen, risico’s en uitdagingen waar jij je over uitgesproken hebt!

Redactie

Redactie

Klaverblad: 'Ook preventie rondom AOV vraagt om maatwerk'

Klaverblad: 'Ook preventie rondom AOV vraagt om maatwerk'

Als het aankomt op preventieve hulp rondom arbeidsongeschiktheid is er geen one-size-fits-all. Daarbij komt dat ondernemers het toch vaak lastig vinden om zelf op tijd aan de bel te trekken óf überhaupt niet weten van het bestaan van preventieve hulp vanuit de verzekeraar. "Daarom is juist dat persoonlijke contact ook zo belangrijk, om zo te kunnen signaleren en door te kunnen vragen", zegt Conny Pronk, claimbehandelaar AOV bij Klaverblad. "Een AOV vereist op alle vlakken maatwerk. En dat geldt zeker ook voor preventie."

Zijn cyberverzekeringen deeloplossingen? Is een pool de oplossing?

Zijn cyberverzekeringen deeloplossingen? Is een pool de oplossing?

Carola Wijkamp-Hermsen, directievoorzitter bij de Vereende, pleitte onlangs in Assurantie Magazine voor een pool voor cybersecurity. Ook omdat cyberoplossingen per verzekeraar nog niet helemaal uit de verf zouden komen. Is dat een goed idee? We vragen het de cyberspecialisten van broker Marsh en nicheverzekeraar Hienfeld.

Akkie Lansberg, directeur inkomensverzekeringen bij a.s.r.

Verplichte AOV: 'Extra ingang om het gesprek over arbeidsongeschiktheid aan te...

De afgelopen maanden ging het er veel over: de BAZ, ook wel bekend als de Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen of de verplichte AOV. Hoewel het nog niet duidelijk is wat het huidige kabinet ermee wil, zitten betrokken partijen niet stil. In dit artikel bespreekt Akkie Lansberg, directeur inkomensverzekeringen bij a.s.r., hoe a.s.r. als marktleider op het gebied van AOV naar de ontwikkelingen kijkt en zich voorbereidt op de komst van de verplichte AOV.

Adviseur: 'Regelen verzuimpreventie en re-integratie geeft mkb'er rust'

Adviseur: 'Regelen verzuimpreventie en re-integratie geeft mkb'er rust'

Een werknemer is meer dan het werk dat hij of zij doet, vindt Daan Berkhoff, mede-eigenaar van modebedrijf Humanoid. Het bedrijf is klant van Nationale-Nederlanden en heeft de verzuimverzekering met preventiepakket. "In de dynamische wereld van de mode is het belangrijk om niet alleen te focussen op de nieuwste trends, maar ook op de gezondheid van je werknemers", vindt Berkhoff. Zijn adviseur hielp hem bij het kiezen van een passende inkomensverzekering.