Michael de Nijs: 'Wat is de toekomst van verzekeren?'

Michael de Nijs: 'Wat is de toekomst van verzekeren?'
"De coronacrisis heeft de digitalisering in de branche in een stroomversnelling gebracht. De online Week van AM is hier een prachtig voorbeeld van."

De verzekeringsbranche is ieder jaar in beweging, maar het jaar 2020 was uitzonderlijk. Dit jaar lag de uitdaging niet in aangepaste wet- en regelgeving of veranderd consumentengedrag. Een heuse pandemie zette onze hele samenleving op zijn kop. Wat heeft dit voor effect op de toekomst van verzekeren?

Aan het einde van het jaar kijken veel branchegenoten uit naar de jaarlijkse am:dag. Een informatieve en bruisende dag waar de hele branche vertegenwoordigd is. Gezien de huidige omstandigheden kon het fysieke format dit jaar geen doorgang vinden. Was er dan niets om naar uit te kijken? Zeker wel, want met de online Week van AM is er een waardig alternatief gevonden.

Kansen zien

Michael de Nijs, CEO Voogd & Voogd: “Voor ons is de am:dag normaal gesproken een plek om in een ongedwongen sfeer met relaties en geïnteresseerden in contact te komen en de dialoog aan te gaan over de nieuwste ontwikkelingen binnen ons bedrijf en de markt. De coronamaatregelen leggen de hele samenleving al geruime tijd beperkingen op als het gaat om het organiseren van evenementen en het onderhouden van sociale contacten. Maar wij zien, als innovatieve serviceprovider, ook kansen. De coronacrisis heeft de digitalisering in de branche in een stroomversnelling gebracht."

"De online Week van AM is hier een prachtig voorbeeld van. Wij hebben ons in het beginstadium al als partner gecommitteerd, zodat we onze relaties in deze vreemde tijden toch ‘op kantoor’ konden bereiken.”

Veerkrachtig

"De impact van de coronacrisis heeft grote gevolgen. Dat geldt zowel op persoonlijk als op zakelijk vlak en ook voor ons als bedrijf en onze klanten. Daar zijn we ons als speler in de branche van bewust en we openen de ogen voor nieuwe opties en mogelijkheden. Dat is een eerste grote stap die ons door de coronacrisis helpt. En met succes! Denk alleen al aan het opnieuw vormgeven van een evenement als de am:dag. Wat een jubileumeditie moest worden, is een lancering van een compleet nieuw concept geworden."

"Maar we richten ons ook op een toekomst na de coronacrisis. De visie op (thuis)werken heeft een grote ommezwaai gemaakt. Is het wel nodig om iedere dag fysiek aanwezig te zijn op kantoor? Zijn er andere wegen om op een persoonlijke manier voor onze klanten klaar te staan? Samen staan we sterk en zoeken we naar een invulling van het ‘nieuwe normaal’. De thema’s van de Week van AM sloten daar perfect bij aan. Ze boden inspiratie en de inbreng van alle partners liet zien dat we als branche veerkrachtig en ‘amazing’ zijn."

Toekomstmuziek?

Voogd & Voogd loopt al jaren voorop als het gaat om digitalisering in de verzekeringsbranche. De afgelopen periode is er achter de schermen hard gewerkt om de innovaties van morgen voor te bereiden. "Bent u benieuwd naar alle toekomstige ontwikkelingen? Tijdens de Week van AM zijn we volop aanwezig geweest om onze visie op de toekomst te delen. Met een live webinar over de rol die Artificial Intelligence en machine learning gaat spelen. Dat klinkt misschien als toekomstmuziek, maar we zijn er als serviceprovider van overtuigd dat deze techniek adviseurs optimaal gaat ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden. Dat gebeurt vandaag de dag al, maar deze techniek wordt consequent uitgebreid met mogelijkheden voor de toekomst."

"En die toekomst is wellicht dichterbij dan gedacht! In onze reportage bieden we u een kijkje achter de schermen op het hoofdkantoor in Middelharnis. Hoe is het om samen te werken met een serviceprovider en welke voordelen biedt dat voor adviseurs? Onze adviseurs en medewerkers van verschillende afdelingen delen hun ervaringen. Bent u nieuwsgierig of was u tijdens de Week van AM niet in de gelegenheid om te kijken? Kijk de items eenvoudig terug via de terugkijklinks."

Dit artikel is gesponsord door Voogd & Voogd. 

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Het verzekeren van een groot agrarisch bedrijf vraagt om een aanpak die soepel en efficiënt verloopt. Dit is een vak apart, waarbij maatwerk en specialisme essentieel zijn. Klaverblad werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs om alles op rolletjes te laten lopen. In dit artikel lees je hoe zij, aan de hand van een recente case, inspelen op de behoeften van agrarische ondernemers en adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen.

Dewi Romijn, Tim Tupker en Karina Kwakkel.

Flyct: 'Klanten de hulp geven die ze nodig hebben. Dat is de meerwaarde van...

Waar verzeker je je voor? En waar niet voor? De afweging tussen risico's en kosten is lastig. Adviseurs willen hun klanten helpen, ook als ze niet verzekerd zijn. Dan is het goed om te weten dat ze met letselschade, maar ook met arbeids- of consumentengeschillen bij letselschadespecialist en rechtshulpverlener Flyct terecht kunnen.

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven een kwart eeuw aan het roer van ARAG Nederland

Marc van Erven viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum als CEO van ARAG Nederland. Onder zijn leiding is ARAG uitgegroeid tot een innovatieve juridisch dienstverlener met een sterke focus op juridische toegankelijkheid en technologische vernieuwing. We spreken de CEO over de hoogtepunten, de maatschappelijke impact van ARAG en hoe het bedrijf zich voorbereidt op de toekomst.

WoodWing Xtendis: betere controle over ongestructureerde data

WoodWing Xtendis: betere controle over ongestructureerde data

Voor veel organisaties is het ordenen van ongestructureerde informatie een fikse uitdaging. Van een verdwaalde gescande brief uit het verleden, tot actuele chatdiscussies; wie al die kennis niet op één centrale plek opslaat, werkt inefficiënt en dat leidt tot interne frustratie. Nog zorgwekkender is het risico op non-compliance; het niet voldoen aan wet- en regelgeving.