Monuta maakt drive through condoleance op 23 locaties mogelijk

Monuta maakt drive through condoleance op 23 locaties mogelijk
Monuta maakt drive through condoléance mogelijk.

Op meer dan twintig locaties verspreid over heel Nederland maakt Monuta drive through condoleances mogelijk. Zo kan iedereen die dat wenst persoonlijk afscheid komen nemen van een overledene. Nabestaanden hebben zo toch de mogelijkheid om een condoleance te organiseren. Vanuit de auto kunnen mensen hun laatste groet brengen aan de overledene en hun medeleven betuigen aan de naaste familie.

“Mark Rutte heeft aangegeven dat we in het nieuwe normaal aangekomen zijn waarbij we rekening moeten houden met een 1,5-meter samenleving. Ook nu moet iedereen afscheid kunnen nemen. Wij doen er daarom alles aan om daar voor te zorgen. Onder andere door naaste familie met het coronavirus en milde klachten toch afscheid te laten nemen. Of afwezigen te betrekken met een livestream tijdens de uitvaart of met video opnames die achteraf bekeken kunnen worden."

Ook zijn er andere creatieve mogelijkheden om te condoleren zoals erehagen, bloemen en kaarten”

"Ook zijn er andere creatieve mogelijkheden om te condoleren zoals erehagen, bloemen en kaarten. De drive through condoleance is de nieuwste mogelijkheid die de uitvaartsector heeft omarmd,” zegt Yolanda Wouters van Monuta.

Aan regels gebonden

Nabestaanden beleven een uitvaart anders dan hoe zij het wellicht gewenst hadden door de huidige coronamaatregelen.
Bij een uitvaart mogen voorlopig maximaal 30 bezoekers aanwezig zijn. Tussen de genodigden moet een afstand van minimaal 1,5 meter gehouden worden. Lichamelijk contact wordt afgeraden.

Met name de condoleance die na een dienst plaatsvindt is nu niet meer mogelijk. Dit heeft allemaal impact op hoe een uitvaart wordt beleefd door de nabestaanden en een ieder die een dierbare verliest. Denk aan buren, sportvrienden of collega’s die normaal bij een condoleance aanwezig zouden zijn, maar dat nu niet meer kunnen.

Dit is een partnerbijdrage. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van Monuta.

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Hoe gaat de Vereende om met mensen met een betalingsachterstand?

Verzekeraars kunnen, door constructief om te gaan met klanten met betalingsproblemen, eraan bijdragen dat de financiële problemen van deze groep klanten niet groter worden. Verzekeraars kunnen hen soms zelfs juist helpen deze problemen aan te pakken. Hiervoor is een protocol bij betalingsachterstanden opgesteld waarin regels voor verzekeraars in de omgang met klanten met betalingsproblemen zijn opgenomen. Het gaat daarbij onder andere om communicatie en informatievoorziening, afspraken met incassopartners, meewerken aan schuldsanering en weer verzekeren van mensen die een schuldsaneringstraject hebben doorlopen.

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

Optreden als bindend adviseur: hoe zit het met de aansprakelijkheid?

In de regel zal een makelaar of taxateur door één opdrachtgever worden ingeschakeld. Voor een taxateur gelden in dat geval onverkort de verenigingsregels om onpartijdig en onafhankelijk te taxeren, ondanks dat er maar één opdrachtgever is. Het kan echter ook voorkomen dat een makelaar of taxateur door meerdere partijen wordt benaderd, of door de rechtbank wordt gevraagd om (vanwege de expertise) als bindend adviseur op te treden. Hoe zit het ook alweer met de eventuele aansprakelijkheid? Cornélie Arnouts, vastgoedadvocaat & beroepsaansprakelijkheid Dentons, legt uit.

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Beheerders opgelet: Wet kwaliteit incassodienstverlening in werking

Op 1 april 2024 is de Wet kwaliteit incassodienstverlening (Wki) in werking getreden. In het regeerakkoord van eind 2021 is afgesproken dat incassomisstanden effectiever moeten worden bestreden. De Wki is bedoeld om de kwaliteit van de private buitengerechtelijke incassodienstverlening te verhogen en misstanden weg te nemen.