Alles over Miles research

In de media

Media belangrijkste informatiebron Wtp; dienstverleners ver achterop

Consumenten halen hun kennis over de nieuwe pensioenwet en de gevolgen voor hun situatie voornamelijk uit het nieuws. Uit een onderzoek onder 562 consumenten in opdracht van AM, noemt 70 procent de media als bron van informatie. Pensioenfondsen en -verzekeraars volgens met 17 procent op zeer gepaste afstand. Uit het onderzoek van Miles Research blijkt dat verder dat aanbieders, werkgevers en overheid de belangrijkste gewenste bronnen van informatie zijn.

pensioen

Consumentenonderzoek: lumpsum pensioen vooral gewenst voor onverwachte uitgaven

Wie de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, kan straks een deel van het opgebouwde pensioenvermogen in één keer opnemen. Maximaal 10 procent. Tegenstanders zijn bang dat particulieren het geld zullen verjubelen. Voorstanders vinden dat een paternalistische gedachte en pleiten zelfs voor een hoger percentage 'ineens'. Marktonderzoeker Miles Research vroeg in opdracht van AM 562 consumenten of ze een lumpsum zouden opnemen, en zo ja met welk doel.

pensioen

Consumentenonderzoek: vaakst genoemde aspect van Wtp bestaat niet

We krijgen er allemaal mee te maken. Maar wat weet een gemiddelde consument nu eigenlijk van de nieuwe pensioenwet? Marktonderzoeker Miles Research vroeg in opdracht van AM aan 562 particulieren of ze van de nieuwe pensioenwet hadden gehoord, en zo ja: wat dan? Een kwart had er nog nooit van gehoord. Een op de drie deelnemers heeft vertrouwen en weet (ongeveer) wat het inhoudt. Maar welke aspecten van de Wtp kennen ze? Daar gaat het vaak mis.

Intermediair

Advies uit omgeving, contact en prijs bepaalt keuze intermediair

Een groot deel van de Nederlandse verzekeringsportefeuille verloopt via het intermediair. De diversiteit onderling daarbij is groot; het kan uitmaken of iemand via een kleiner onafhankelijk kantoor verzekerd is, of via een franchiseketen. Wij waren benieuwd wat consumenten eigenlijk van hun tussenpersoon vinden. Waarom kiezen mensen voor een bepaalde tussenpersoon en hoe tevreden zijn ze hierover? Zijn er daarbij verschillen tussen 'soorten' intermediair? Samen met AssurantieMagazine zocht Miles Research het uit.

Branche

Onderzoek: Consument dik tevreden over digitaliseringsgraad van adviseur

Hoe tevreden zijn consumenten eigenlijk over de digitale dienstverlening van hun financieel adviseur? Behoorlijk, zo blijkt uit een deelonderzoek van Miles Research naar klantervaringen bij intermediairs, onder net geen duizend consumenten. Gemiddeld krijgen advieskantoren een 7,7, tegenover een 7,5 voor de verzekeringsbranche als geheel. Wie pas heel recent klant is geworden van een tussenpersoon, heeft overigens een andere ervaring.

Nieuws

AM Onderzoek: Scoort de Vergelijkingskaart beter dan het DVD?

Vanaf 2023 wordt het Dienstverleningsdocument (DVD) vervangen door de Vergelijkingskaart. Het DVD werd te weinig gebruikt door consumenten. Een eenvoudigere inhoud en vormgeving zou de consument moeten stimuleren zich via de Vergelijkingskaart beter te verdiepen in wat hij of zij kan verwachten. Dat is de theorie. Maar gaat dat ook lukken? Onderzoeksbureau Miles Research vroeg een consumentenpanel naar de gebruikservaringen met het DVD én de nieuwe Vergelijkingskaart.

next level

Miles Research: specialist voor marktonderzoek in de verzekeringssector

Miles Research is een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in de Verzekeringssector. Daarom zijn we ook 'huisleverancier' van onderzoek voor Assurantie Magazine. Het doel daarbij is het leveren van inzichten die tot daadwerkelijke activatie leiden. Onze onderzoeken hebben geleid tot veel veranderingen in organisaties, nieuwe producten of meer tevreden klanten. Een aanvullende doelstelling is marktonderzoek (nog) leuker maken. Voor klanten, voor respondenten, maar ook voor onszelf.

Schade

Onderzoek AM: zelfrijdende auto tempert schadelast

Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) hebben grote invloed op de op schadelast van autoverzekeraars. In positieve zin. Die verwachting hebben vier op de vijf deelnemers aan het onderzoek dat Miles Research afgelopen zomer heeft gehouden in samenwerking met AM.

Schade

Onderzoek AM: duurzaamheid belangrijk; als de professional er zelf maar geen...

De verzekeringssector hecht veel waarde aan duurzaamheid. Echter, wanneer professionals persoonlijk nadeel ondervinden van duurzaamheid, dan is het onderwerp opeens niet meer zo populair. Dat blijkt uit het zomeronderzoek dat Miles Research in opdracht van AM heeft uitgevoerd.

Branche

Onderzoek AM: trage digitalisering grootste frustratie van branche

Te trage digitalisering, een beperkte IT-capaciteit verlies van persoonlijk contact. Dat zijn de grootste frustraties van professionals in de verzekeringssector, zo blijkt uit het zomeronderzoek van AM.