Alles over Schadebehandeling

AMexpertpanel: intermediair amper betrokken bij drugskwesties; verzekeraars wél

AMexpertpanel: intermediair amper betrokken bij drugskwesties; verzekeraars wél

Drugsgerelateerde kwesties liggen veel vaker op het bordje van de verzekeraar dan op dat van de tussenpersoon. Vier op de tien deelnemers aan het AMexpertpanel die bij een verzekeraar werken hebben hiermee te maken; van de intermediairs maar 15 procent.

Summa is de nieuwe strategische partner van Recht Direct 

Summa is de nieuwe strategische partner van Recht Direct

Summa Adviesgroep en Recht Direct hebben een strategische samenwerking gesloten op het gebied van het voorkomen van schades.

Waarborgfonds Motorverkeer: schademeldingen toegenomen

Waarborgfonds Motorverkeer: schademeldingen toegenomen

Na een aantal coronajaren waarin het aantal schademeldingen lager was, is het aantal schademeldingen weer toegenomen. Dat schrijft het Waarborgfonds Motorverkeer naar aanleiding van de publicatie van zijn jaarverslag.

NN kan niet hard maken dat het een mol had op de schadeafdeling

NN kan niet hard maken dat het een mol had op de schadeafdeling

De rechtbank in Rotterdam heeft een behoorlijke stapel bewijs van tafel geveegd om een oud-schadebehandelaar van Nationale-Nederlanden vrij te spreken. Hoewel het aantonen van zijn betrokkenheid bij een omvangrijk fraudenetwerk een abc'tje leek, vindt de rechter het bewijs te mager. NN kan nog niet zeggen of het in hoger beroep gaat zolang de zaak tegen de overige twee verdachten nog niet rond is.

Michael Helmer

Risicomanagement voor ondernemers: veel schades zijn echt te voorkomen

Wie een bedrijf heeft, herkent het wel: de ambitie om het zo goed mogelijk te willen doen. Voor het bedrijf waar de ondernemer trots op is. Voor de werknemers waar de ondernemer zich verantwoordelijk voor voelt. "Daarom helpen wij met verzekeringen die goed zijn voor de ondernemer. Dat doen we door samen met de adviseur mee te denken hoe ondernemers hun risico's zo beperkt mogelijk kunnen houden", zegt Michael Helmer (a.s.r.). Lees hier zijn blog.

You Sure neemt EMS Claims Solutions Provider over

You Sure neemt EMS Claims Solutions Provider over

You Sure heeft 50 procent belang genomen in EMS Claims Solutions Provider. Daarmee haalt You Sure de EMS Claimsengine in huis, een cloudoplossing waarmee schadeclaims geautomatiseerd behandeld en afgewikkeld kunnen worden.

Adéle Jeuken: 'Een verzekeraar is niet meteen de eerste instantie waar mensen aan denken voor vragen over verduurzaming.'

Verduurzaming: 'Als samenleving verandert, moeten verzekeraars meeveranderen'

Consumenten en bedrijven krijgen steeds meer te maken met schades door weersextremen. Zoals langdurige regenbuien, hagelbuien, stormen en overstroming. De gevolgen van klimaatverandering zijn daarmee goed zichtbaar, net als het nut en de noodzaak om te verduurzamen. Een artikel van Adéle Jeuken, directeur Volmacht en Intermediaire Distributie bij a.s.r.

CED-label EMN en Amerikaans GRS gaan samenwerken in complexe schades

CED-label EMN en Amerikaans GRS gaan samenwerken in complexe schades

EMN, het CED-label voor gespecialiseerde schade-afhandeling, is een samenwerking aangegaan met het Amerikaanse Global Risk Solutions (GRS). De bedrijven willen elkaar helpen groeien en samen hun dienstverlening aan klanten optimaliseren.

Independer geeft Allianz Direct prijs voor woonverzekeringen

Independer geeft Allianz Direct prijs voor woonverzekeringen

Allianz Direct krijgt een Independer Award voor hun inboedel- en opstalverzekeringen. De premievergelijker doet dat op basis van een meting waarin naar de prijs, kwaliteit en klanttevredenheid wordt gekeken. De prijs volgt overigens in een jaar waarin Allianz Direct online een stroom aan klachten te verwerken kreeg. Klanten moesten vaak vier weken of langer wachten voor de direct writer überhaupt een eerste reactie gaf op een schademelding.

Zo runde een corrupte schadebehandelaar van NN zeven jaar lang een fraudenetwerk

Zo runde een corrupte schadebehandelaar van NN zeven jaar lang een fraudenetwerk

Nationale-Nederlanden probeert bijna 7 ton terug te krijgen van een frauderende schadebehandelaar. Tussen 2013 en 2020 betaalde de medewerker volgens NN tenminste 253 valse claims uit aan verzekerden die door twee handlangers werden geronseld. Telkens met dezelfde werkwijze. De verzekeraar beschuldigt het drietal van deelname aan een criminele organisatie, verduistering in dienstbetrekking, oplichting, bedrog en valsheid in geschrifte.