AMinnosurance 2021: digitaal event met alles over innovatie

AMinnosurance 2021: digitaal event met alles over innovatie

Restart the innovation is het thema van AMinnosurance 2021. Voor het eerst wordt het jaarlijkse innovatiecongres van AM volledig digitaal gehouden. Gedwongen door de coronapandemie. Al is online inmiddels ook bijna tot standaard verheven.

Waar moet de verzekeringsbranche op inzetten als het om vernieuwing gaat? Wat is het investeren waard? Op dinsdag 22 juni krijgen deelnemers aan AMinnosurance hierop een antwoord tijdens het event waarin veranderingen in de sector centraal staan. Sprekers uit de internetwereld presenteren zich, maar ook is er inspiratie van buiten de sector te verwachten en komen verzekeringsdeskundigen aan het woord die verder kijken dan vandaag.

Voor iedereen die betrokken is bij innovatie

Hoewel digitaal  is interactie met andere deelnemers zeker ook een belangrijk onderdeel van het event dat zich richt op iedereen die betrokken is bij innovatievraagstukken in de financiële dienstverlening.

Lesgeven verrijken met praktische ervaring

Innovatiehoogleraar Nadine Rooijakkers is een van de sprekers. Zij is directeur van het Expertisecentrum Onderwijs en hoogleraar aan de Open Universiteit Nederland. Ze werkte enkele jaren als executive business consultant bij KPMG Consulting, omdat ze ervan overtuigd is dat lesgeven kan worden verrijkt met praktische ervaring.

Hoe kijkt Lightyear tegen verzekeren aan?

Tom Selten presenteert tijdens AMinnosurance Lightyear. Hoe kijkt de producent van zonneauto’s tegen data en verzekeren aan? Ook geeft Selten de deelnemers een inkijkje in het onstaan van Lightyear en vertelt hij over het disruptieve product dat wordt ontwikkeld: een auto die nooit meer hoeft te laden.

Picnic-oprichter over verzekeringsbranche

Picnic-oprichter Michiel Muller maakt eveneens zijn opwachting. Hij weet als geen ander hoe je als startup moet inbreken in een verzadigde branche. In zijn geval de supermarktbranche. Muller gaat in zijn presentatie in op de vraag hoe ondoordringbaar de verzekeringsbranche in zijn optiek is.

Live debat over open insurance

Verder is er een live debat waarin Maaren Bakker van Innopay en Marijn Moerman van Alica onder leiding van AM-redacteur Bart van de Laak in gesprek gaan over de toekomst van open insurance. En bespreekt Mike Hoogveld, expert op het terrein van het toekomstbestendig maken van organisaties, hoe je als verzekeraar in de toekomst relevant blijft voor klanten.

Lees ook het onlinemagazine Innovatie van AM

Redactie

Redactie

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

'Wij willen de meest datagedreven tussenpersoon van Nederland worden'

'Wij willen de meest datagedreven tussenpersoon van Nederland worden'

Op 29-jarige leeftijd is Rowin du Gardijn directeur en mede-eigenaar van du Gardijn Verzekeringen. Daarmee hoort hij zonder twijfel tot de jongste directeuren van Nederland. Wat mogelijk nog bijzonderder is, is dat hij leiding geeft aan een team van werknemers met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar. "Dankzij ons jonge team zijn wij in staat om continu te innoveren en te vernieuwen."

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Klaverblad: succesvol verzekeren van grote agrarische bedrijven

Het verzekeren van een groot agrarisch bedrijf vraagt om een aanpak die soepel en efficiënt verloopt. Dit is een vak apart, waarbij maatwerk en specialisme essentieel zijn. Klaverblad werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs om alles op rolletjes te laten lopen. In dit artikel lees je hoe zij, aan de hand van een recente case, inspelen op de behoeften van agrarische ondernemers en adviseurs ondersteunen om hun klanten optimaal te bedienen.

ASR rondt verkoop Knab (inclusief hypotheekportefeuille) af

ASR rondt verkoop Knab (inclusief hypotheekportefeuille) af

ASR Nederland en de Oostenrijkse BAWAG Group voldoen aan alle voorwaarden die gesteld zijn aan de transactie voor de verkoop van Knab aan BAWAG. De Nederlandsche Bank en de Europese Centrale Bank gaven een verklaring van geen bezwaar af en de Centrale ondernemingsraad van ASR bracht een positief advies uit. De verkoop is daarmee afgerond. ASR wendt van de verkoopopbrengst een bedrag van 100 miljoen euro aan voor de inkoop van eigen aandelen.