Waar moet de verzekeringsbranche op inzetten als het om vernieuwing gaat? Wat is het investeren waard? Op dinsdag 22 juni krijgen deelnemers aan AMinnosurance hierop een antwoord tijdens het event waarin veranderingen in de sector centraal staan. Sprekers uit de internetwereld presenteren zich, maar ook is er inspiratie van buiten de sector te verwachten en komen verzekeringsdeskundigen aan het woord die verder kijken dan vandaag.
Voor iedereen die betrokken is bij innovatie
Hoewel digitaal is interactie met andere deelnemers zeker ook een belangrijk onderdeel van het event dat zich richt op iedereen die betrokken is bij innovatievraagstukken in de financiële dienstverlening.
Lesgeven verrijken met praktische ervaring
Innovatiehoogleraar Nadine Rooijakkers is een van de sprekers. Zij is directeur van het Expertisecentrum Onderwijs en hoogleraar aan de Open Universiteit Nederland. Ze werkte enkele jaren als executive business consultant bij KPMG Consulting, omdat ze ervan overtuigd is dat lesgeven kan worden verrijkt met praktische ervaring.
Hoe kijkt Lightyear tegen verzekeren aan?
Tom Selten presenteert tijdens AMinnosurance Lightyear. Hoe kijkt de producent van zonneauto’s tegen data en verzekeren aan? Ook geeft Selten de deelnemers een inkijkje in het onstaan van Lightyear en vertelt hij over het disruptieve product dat wordt ontwikkeld: een auto die nooit meer hoeft te laden.
Picnic-oprichter over verzekeringsbranche
Picnic-oprichter Michiel Muller maakt eveneens zijn opwachting. Hij weet als geen ander hoe je als startup moet inbreken in een verzadigde branche. In zijn geval de supermarktbranche. Muller gaat in zijn presentatie in op de vraag hoe ondoordringbaar de verzekeringsbranche in zijn optiek is.
Live debat over open insurance
Verder is er een live debat waarin Maaren Bakker van Innopay en Marijn Moerman van Alica onder leiding van AM-redacteur Bart van de Laak in gesprek gaan over de toekomst van open insurance. En bespreekt Mike Hoogveld, expert op het terrein van het toekomstbestendig maken van organisaties, hoe je als verzekeraar in de toekomst relevant blijft voor klanten.