Het interview met CEO Max Speur en CMO Jochem Davids vindt plaats via GoToMeeting, geheel conform de richtlijnen van thuiswerken en social distancing. CCS heeft net als bijna ieder ander bedrijf in deze tijd, pijlsnel de omschakeling gemaakt naar thuiswerken. “Wij zijn als techbedrijf natuurlijk goed geëquipeerd om dit te doen. Onze klanten ondervinden er ook geen hinder van. De impact op onze medewerkers is natuurlijk groot, zeker als beide partners met (kleine) kinderen thuis moeten werken. Dus onze allergrootste prioriteit op dit moment is het welzijn van onze collega’s, klanten en partners. Dat gaat boven productiviteit”, zegt Speur.
Versneld uit de coronacrisis
Volgens Speur is het productaanbod van CCS precies wat de markt nodig heeft om een versneld herstelproces van de coronacrisis mogelijk te maken. “Verzekeraars en het intermediair moeten steeds meer digitaliseren. Die noodzaak wordt nu extra belangrijk en wij zijn als geen ander in staat om onze klanten daarin te faciliteren.”
“Door Level en Marketplace te integreren en als één platform aan te bieden aan de markt, zorgen we ervoor dat onze klanten sneller, beter en op een andere manier kunnen werken”, zegt Davids. “Level is de oplossing die onze klanten onder meer ondersteunt bij de administratie van polissen, schade-afhandeling en financiële administratie. Met Marketplace bieden we onze klanten de mogelijkheid om samen te werken met partijen die specifieke dienstverlening bieden. Dat samenwerken kon daarvoor ook al, maar dan droegen partijen zelf de kosten van integratie en de tijd die het kostte om het werkend te krijgen. Die kosten van integratie hebben wij nu op ons genomen, waardoor we ook aanzienlijk meer snelheid creëren om er mee aan de slag te gaan”, legt Davids uit. “Partners kunnen nu in drie tot zes weken hun applicatie koppelen aan Marketplace. Onze klanten kunnen met bij wijze van spreken een druk op de knop een eigen mobiele app uitrollen naar al hun klanten.”
Voordeel voor de klant
Volgens Davids biedt de integratie twee belangrijke voordelen. “Onze klanten kunnen nu tegelijkertijd aan twee knoppen draaien. Veel bedrijven zoeken naar mogelijkheden om hun bedrijfsvoering efficiënter in te richten en ze streven naar een betere bediening van de klant en daarmee de groei van hun bedrijf. Door Level en Marketplace geïntegreerd aan te bieden, kunnen klanten dat nu makkelijker en sneller voor elkaar krijgen.”
Speur vult aan: “Via Marketplace kun je nu ook combinaties van oplossingen aanbieden aan je klanten”. Als voorbeeld noemt hij schade-
afhandeling. “Je kunt bijvoorbeeld eenvoudige schades STP (Straight Through Processing) afhandelen door gebruik te maken van een van onze partners. Als de schade niet gedekt blijkt, en daardoor niet STP af te handelen is, zijn er andere partners die helpen bij het faciliteren van de beste herstelmogelijkheden. Daarmee optimaliseer je de klantervaring, de efficiency in het operationele proces en je combineert data waarmee je klant direct geholpen is”, legt Speur uit.
Veel meer managementinformatie
Door de integratie van Level en Marketplace komt er volgens Speur en Davids ook veel meer managementinformatie beschikbaar. “Alle data die je beschikbaar hebt in Level kun je nu veilig en efficiënt combineren met data uit andere bedrijfsapplicaties, zoals financiële- of CRM-systemen. Zo kunnen complexe verbanden worden gelegd. Bijvoorbeeld de relatie tussen marketingcampagnes en de winstgevendheid van bepaalde producten. Daarnaast kan het platform data van externe services en bronnen (zoals sensordata) verwerken. Zo kan de data die beschikbaar komen van sensoren in auto’s of schepen, leiden tot nieuwe producten met ‘flexibele’ premie of ‘persoonlijke’ premie”, noemt Davids als voorbeelden.
“En”, vult Speur aan, “met deze integratie komen we ook tegemoet aan de richtlijnen rondom datakwaliteit van de Stichting Uniforme Inrichting Volmachtketen. In Level was data klantspecifiek, door de integratie met Marketplace is het nu marktgeneriek. Dat is vooral voor onze volmachtklanten heel erg belangrijk”.
1 juli uitrollen
CCS rolt in juli de geïntegreerde Level +Marketplace release uit naar de markt. “We wachten niet op een beter moment, omdat volgens ons juist NU het beste moment is. Wij bieden een oplossing waarmee het mogelijk is om versneld te innoveren en te digitaliseren. Dat is wat de markt juist in deze tijd meer dan ooit nodig heeft”, zegt Davids.
“Je ziet de mooiste initiatieven en innovaties ontstaan. Zoals een Haagse horecaondernemer die zijn complete zaak van binnen gesloopt heeft en waar geen centrale bar meer zal zijn waar iedereen aan kan hangen. Nee, overal zitjes waar maximaal 2 tot 3 mensen kunnen zitten. Omdat deze ondernemer denkt dat dit de toekomst wordt in de horeca na deze coronacrisis. Je moet deze crisis benutten om te innoveren en niet blijven hangen in de waan van de dag. De wil om te innoveren in de branche is zeker aanwezig, maar men hikt aan tegen de kosten en de techniek. Die drempels hebben wij met deze integratie nu weggenomen.”
De uitrol van de Level + Marketplace release zal gepaard gaan met een prijsverhoging. Echter gezien de huidige marktomstandigheden heeft CCS ervoor gekozen om wel de functionaliteit zo snel mogelijk beschikbaar te stellen maar de verhoging met zes maanden uit te stellen. Zodat iedereen aan de slag kan met innoveren en digitaliseren, juist nu!
Dit artikel is gesponsord door CCS.