Kroeg, restaurant of buitengewone horecaonderneming verzekeren?

Kroeg, restaurant of buitengewone horecaonderneming verzekeren?

Weer of geen weer, in de horeca kun je altijd terecht. Of het nu genieten is van de laatste zonnestralen op een terras of nippen aan een warme chocomel binnen aan de stamtafel. Heb jij een klant met een kroeg, restaurant of andere horecagelegenheid? Met de OOM Horeca-verzekering verzeker je het. Tegen brand, storm, diefstal en vandalisme. Zo kan je klant zich als een ongewoon goed verzekerde gastvrouw of heer presenteren.

OOM Verzekeringen krijgt als nicheverzekeraar veel risico’s aangeboden. “Je komt niet zomaar bij ons terecht, het gaat in negen van de tien gevallen om een zwaarder risico”, legt accountmanager Chantal Deen uit.

“Denk bijvoorbeeld aan een strandpaviljoen of een mobiele schaatsbaan. Bij dit soort objecten is de kans op schade groter door de aard of ligging van het bedrijf. Om dit soort risico’s beter te kunnen inschatten, is onze buitendienst al jaren geleden in ere hersteld. Verzekeren is en blijft maatwerk. Het is efficiënter om een bedrijf ter plekke te beoordelen, dan dit via Google Earth te doen. Door bij onze klanten langs te gaan lukt het steeds beter om hun wensen in kaart te brengen. Horecaondernemers hebben vaak specifieke verzekeringswensen. Daarom bieden wij horecaondernemers de OOM Horeca-verzekering aan.”

Uitgebreid pakket stuk goedkoper

OOM Verzekeringen verzekert verzwaarde risico’s en is daardoor duurder dan de reguliere markt. Maar de verzekeraar stelt ook minder preventie-eisen dan andere verzekeraars. Chantal Deen: “De horecaverzekering is wel veel goedkoper geworden dan de combinatiepolis, dat komt door de indeling in vaste pakketten: basis, uitgebreid en extra uitgebreid. Naar verwachting is een horecaondernemer die een uitgebreid of extra uitgebreid pakket afneemt gemiddeld 40% goedkoper uit. Dat klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn, maar niets is minder waar.”

“Dat is nu juist de meerwaarde van onze verzekeringen. Een dekking kunnen aanbieden tegen andere voorwaarden. Wij zijn absoluut geen prijsvechter. Dat zou ook niet uit kunnen, maar we proberen wel een gezonde balans tussen dekking en premie te behouden.”, stelt Deen. “Het is geen uniek en mega vernieuwend product. We bieden de ondernemer juist de mogelijkheid tot het afsluiten van een verzekering, als hij er op de reguliere markt niet uitkomt.”

De ervaring leert dat ten tijde van een bloeiende economie de acceptie-eisen van reguliere maatschappijen flink worden opgeschroefd of dat bepaalde risico’s helemaal niet meer worden verzekerd. Het tegenovergestelde komt ook voor. In slechte economische tijden is een reguliere maatschappij sneller geneigd een zwaarder risico toch te accepteren. Deen: “Wij bewegen met die stromingen mee en fungeren als een soort vangnet wanneer het nodig is.”

Wat houdt OOM Horeca-verzekering in?

De opbouw van de diverse pakketten van de nieuwe verzekering is eenvoudig. Dat maakt het makkelijker voor klanten om de juiste keuze te maken.

De verzekeraar kreeg veel verzoeken om kasgeld mee te verzekeren, ondanks dat contactloos betalen goed ingeburgerd is. In bijvoorbeeld een restaurant of kroeg betalen klanten een fooi nog vaak met fysiek geld. In de OOM Horeca-verzekering is het dan ook mogelijk om kasgeld mee te verzekeren.

Deen: “Deze verzekering is echt een mooi product. Horecaondernemers die een onderneming hebben met een ‘verzwaard risico’, kunnen hun bedrijf vaak moeilijk verzekeren bij de reguliere verzekeraars. Met onze verzekering kunnen wij die horecaklanten een oplossing op maat bieden, met een uitstekende dekking tegen een scherp tarief.”

De horecaverzekering kent drie dekkingen: Basis, Uitgebreid of Extra uitgebreid en naast deze drie pakketten biedt de verzekering een aantal extra dekkingen naar keuze. Zo kan elke horecaondernemer een verzekering op maat samenstellen.

Dit artikel is gesponsord door OOM Verzekeringen.

Persoonlijk, compliant en efficiënt: de toekomst van klantcommunicatie

Persoonlijk, compliant en efficiënt: de toekomst van klantcommunicatie

In de verzekeringsbranche wordt volop ingezet op online mijn-omgevingen om klanten een betere en gestroomlijnde ervaring te bieden, selfservice mogelijk te maken en veelgevraagde informatie aan te bieden. Hierbij speelt het bieden van een gepersonaliseerde ervaring een grote rol. "Toch laten veel organisaties hier kansen liggen, terwijl juist de persoonlijke aanpak sterk bijdraagt aan een hogere klanttevredenheid", zegt Arjan Graveland, manager service en consulting bij Postex.

Ontzorgend HR-platform helpt mkb'ers 20% besparen op loonkosten

Ontzorgend HR-platform helpt mkb'ers 20% besparen op loonkosten

De meeste mkb'ers hebben geen tijd of talent voor HR-zaken. Het kan ze belemmeren in hun groei, risico's opleveren, en zelfs conflicten met werknemers veroorzaken. Een nieuwe totaaloplossing garandeert een risicoloos werkgeverschap.

Paul Hijmans (links): 'Onze missie is waarde en efficiency leveren voor onze klanten, zodat zij zich kunnen focussen op hun klanten en zo nog meer waarde kunnen creëren.'

Inpact: 'Wij creëren tijd voor de klant met modulaire services, API's en AI'

Oplossingen ontwikkelen waar de techspecialisten van advieskantoren en verzekeraars niet aan toekomen. Dat is de niche van AWI, DDi en Infofolio, die twee jaar geleden fuseerden tot het techbedrijf Inpact. "Onze missie is waarde en efficiency leveren voor onze klanten, zodat zij waarde kunnen creëren richting hun klanten."

v.l.n.r. Klaas Wilting (Namaco), Fijko Vos (Namaco), Eric-Jan van den Berg (VKG).

'Dankzij VKG konden we met vertrouwen een portefeuille overnemen'

Adviseurs helpen, hen in hun kracht zetten en zo lokale aanspreekpunten behouden. Dat maakt VKG heel concreet met de ondersteuning via Portefeuille Match en via Full BackOffice. Daarmee kun je als adviseur opschalen, groeien en zelfs complete portefeuilles overnemen. VKG hielp onder andere Namaco in Groningen precies daarmee.