Wanneer is het zinvol een claim in te dienen bij het Waarborgfonds Motorverkeer?

Wanneer is het zinvol een claim in te dienen bij het Waarborgfonds Motorverkeer?

Het Waarborgfonds Motorverkeer lanceert de interactieve video. Een handig middel waarmee mensen eenvoudig kunnen zien welke voorwaarden worden gesteld voor dekking van het Waarborgfonds. En wanneer een claim indienen dus zin heeft.

Stel, een klant komt ’s morgens bij zijn geparkeerde auto. Hij of zij ziet meteen schade aan zijn auto, maar weet niet wie of wat de schade heeft veroorzaakt. De klant dient een claim in bij het Waarborgfonds. Maar omdat niet aan alle voorwaarden is voldaan, wordt de claim afgewezen. Met als gevolg dat de klant teleurgesteld is in het Waarborgfonds.

De interactieve video

Om dit te voorkomen is de interactieve video ontwikkeld. De video is een digitale beslisboom waarbij voor elk beslismoment een kort filmpje wordt getoond met uitleg over de te nemen beslissing. Er wordt duidelijk uitgelegd wat de criteria zijn voor het indienen van een claim bij het Waarborgfonds bij schade aan het motorvoertuig, andere materiële schade of letselschade. Zo kunnen mensen eenvoudig zien of in hun situatie de schade mogelijk kan worden uitbetaald door het Waarborgfonds en of dus een claim indienen zinvol is. Op deze manier wil het Waarborgfonds het aantal onterecht ingediende claims terugdringen.

Klanttevredenheid

Klanten zijn over het algemeen tevreden over de diensten van het Waarborgfonds. Het Waarborgfonds meet de klanttevredenheid met de Net Promoter Score (NPS). De NPS van het Waarborgfonds is in 2018 sterk gestegen naar 32 en zet daarmee de stijgende trend voort. Branche breed is in Nederland de NPS 14 en specifiek voor de financiële dienstverlening 5 (Integron ‘Klantbeleving in Nederland’). Hoewel het Waarborgfonds een unieke rol heeft en daardoor niet helemaal vergelijkbaar is met andere organisaties, geeft dit aan dat de mensen die een claim indienen over het algemeen tevreden zijn en tevredener worden over de afhandeling van de claim.

Doel van het Waarborgfonds

Het Waarborgfonds wil er zijn voor iedereen die te maken heeft met schade door onbekende of onverzekerde dader. Enerzijds wil het Waarborgfonds heel goed bekend zijn bij iedereen die met zo’n schade wordt geconfronteerd. En anderzijds willen we diegene die niet voor schade-uitkering in aanmerking komen zo vroeg mogelijk goed inlichten. Dat scheelt diegene en het Waarborgfonds veel onnodig werk.

Link

Als assurantieadviseur bent u vanzelfsprekend bekend met het Waarborgfonds Motorverkeer. Maar weet uw klant ook precies aan welke voorwaarden hij of zij moet voldoen om een claim in te dienen? Plaats daarom een link naar de interactieve video op uw website. U kunt eventueel het logo van het waarborgfonds downloaden.

Dit is een partnerbijdrage van de Vereende. Bekijk hier een volledig overzicht van partnerberichten van de Vereende.

De Vereende verzekert de beroepsaansprakelijkheid van financieel adviseurs. Lees meer over de BAVAM-polis op Vereende.nl.

Een inbraakclaim met een twist: hoe alertheid het verschil maakt

Een inbraakclaim met een twist: hoe alertheid het verschil maakt

Bij de Vereende werd een woninginbraak geclaimd op een inboedelverzekering. Verzekeringnemer had de polis afgesloten met gezinsdekking voor haar, haar partner en hun kinderen. Haar partner deed politieaangifte en stond de door de Vereende ingeschakelde expert te woord.

'Bijna 80% van financiële dienstverleners slecht voorbereid op disruptie'

'Bijna 80% van financiële dienstverleners slecht voorbereid op disruptie'

Het is al weken in het nieuws: de Duitse automobielindustrie zit een diepe crisis. In september riep de Duitse minister van Economische Zaken de auto-industrie, vakbonden en toeleveranciers bijeen voor crisisberaad. Een maand later maakte Volkswagen bekend de lonen met 10% te willen verlagen, om te kunnen concurreren met Chinese autofabrikanten. Ook hier in eigen land liggen de crises voor het oprapen. Woningnood, stikstof en het klimaat stellen de maatschappij voor grote uitdagingen. Maar wat is eigenlijk een crisis, en hoe kunnen we daar het beste mee omgaan?

Wat als... elke mkb'er cyberveilig kan ondernemen?

Wat als... elke mkb'er cyberveilig kan ondernemen?

Elk jaar worden er 20.000 datalekken gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Digitale dreigingen vormen een enorme uitdaging voor mkb'ers. Maar wat als… cybersecurity niet langer een zorg is?

Diefstal van een motorrijtuig: dit vergroot de kans op terugvinden

Diefstal van een motorrijtuig: dit vergroot de kans op terugvinden

Het is belangrijk om snel actie te ondernemen bij de diefstal van een auto, motor of ander motorrijtuig. Maar niet alle verzekeraars, gevolmachtigden, assurantieadviseurs en klanten weten precies wat zij moeten doen. Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) heeft daarom de juiste stappen op een rij gezet. Zij benadrukt het belang van snelle diefstalsignalering, omdat een gestolen motorrijtuig vaak binnen enkele uren het land uit kan zijn.