Altijd mogelijkheden achter de hand

Altijd mogelijkheden achter de hand

Hoe frustrerend is het wanneer software je beperkt? Een ingewikkelde verzekeringsadministratie kan toch eenvoudig zijn voor digitale interacties. Wat zijn de cruciale drie kenmerken?

De digitalisering van diensten en producten leidt tot fors meer diversiteit van interacties (digital engagements) met de verzekeringsadministratie. Dat stelt eisen waaraan traditionele systemen vaak niet kunnen voldoen. Hierdoor wordt de realisatie van nieuwe producten en het ontwikkelen van nieuwe markten beperkt. Hoe fijn is het om wel de benodigde software mogelijkheden achter de hand te hebben om digital engagements eenvoudig te maken.

Drie cruciale kenmerken

Wat zijn de drie cruciale kenmerken van een dergelijk software systeem?

1. Zeer diverse verzekeringsproducten

Het systeem moet in staat zijn om zeer diverse verzekeringsproducten eenvoudig en snel te kunnen administreren. De kansen van nieuwe markten en mogelijkheden moeten gegrepen kunnen worden. De software moet daarom een goed doordachte verzekeringsproduct engine hebben, waarmee nieuwe producten snel ingeregeld en beschikbaar gemaakt worden.

2. Enkelvoudige data

De verzekeringsproduct kenmerken en validatieregels moeten op één plek in het applicatielandschap worden onderhouden en beschikbaar zijn voor alle interacties en processen, zowel intern als extern. Dat kan alleen wanneer er een slimme API beschikbaar is om deze enkelvoudig onderhouden regels beschikbaar te maken voor andere systemen.

3. Snel inzetbaar en inpasbaar

Exotische technologie of gesloten eigen systemen zijn taboe. Het is essentieel om het systeem in een bestaande omgeving in te kunnen passen, met naar keuze hergebruik van centrale componenten en software assets. De functies voor onder andere relaties, betalingsverkeer, output creatie en documentenbeheer dienen daarom uitwisselbaar te zijn; een keuze, met altijd een mogelijkheid achter de hand.

Voor meer informatie download deze info-brochure. Netaspect Software is leverancier van de verzekeringsadministratie software Certigo.– contactpersoon is Kees van Musscher / tel. 076 333 3500.

Dit artikel is gesponsord door Netaspect Software

Persoonlijk, compliant en efficiënt: de toekomst van klantcommunicatie

Persoonlijk, compliant en efficiënt: de toekomst van klantcommunicatie

In de verzekeringsbranche wordt volop ingezet op online mijn-omgevingen om klanten een betere en gestroomlijnde ervaring te bieden, selfservice mogelijk te maken en veelgevraagde informatie aan te bieden. Hierbij speelt het bieden van een gepersonaliseerde ervaring een grote rol. "Toch laten veel organisaties hier kansen liggen, terwijl juist de persoonlijke aanpak sterk bijdraagt aan een hogere klanttevredenheid", zegt Arjan Graveland, manager service en consulting bij Postex.

Ontzorgend HR-platform helpt mkb'ers 20% besparen op loonkosten

Ontzorgend HR-platform helpt mkb'ers 20% besparen op loonkosten

De meeste mkb'ers hebben geen tijd of talent voor HR-zaken. Het kan ze belemmeren in hun groei, risico's opleveren, en zelfs conflicten met werknemers veroorzaken. Een nieuwe totaaloplossing garandeert een risicoloos werkgeverschap.

Paul Hijmans (links): 'Onze missie is waarde en efficiency leveren voor onze klanten, zodat zij zich kunnen focussen op hun klanten en zo nog meer waarde kunnen creëren.'

Inpact: 'Wij creëren tijd voor de klant met modulaire services, API's en AI'

Oplossingen ontwikkelen waar de techspecialisten van advieskantoren en verzekeraars niet aan toekomen. Dat is de niche van AWI, DDi en Infofolio, die twee jaar geleden fuseerden tot het techbedrijf Inpact. "Onze missie is waarde en efficiency leveren voor onze klanten, zodat zij waarde kunnen creëren richting hun klanten."

v.l.n.r. Klaas Wilting (Namaco), Fijko Vos (Namaco), Eric-Jan van den Berg (VKG).

'Dankzij VKG konden we met vertrouwen een portefeuille overnemen'

Adviseurs helpen, hen in hun kracht zetten en zo lokale aanspreekpunten behouden. Dat maakt VKG heel concreet met de ondersteuning via Portefeuille Match en via Full BackOffice. Daarmee kun je als adviseur opschalen, groeien en zelfs complete portefeuilles overnemen. VKG hielp onder andere Namaco in Groningen precies daarmee.