Partnerparade AMdag 2024. In de spotlights: Licent

Partnerparade AMdag 2024. In de spotlights: Licent

In deze serie richten we de spotlights op diverse partners die op 5 november aanwezig zijn op de AMdag in DeFabrique in Utrecht. Deze week introduceren we een organisatie die reeds 25 jaar bestaat en haar debuut maakt op de AMdag: Licent.

Debuut op de AMdag

Dit jaar markeert een bijzondere mijlpaal voor Licent: in 2024 nemen ze voor het eerst deel aan de AMdag. Voor velen binnen de branche is Licent nog een relatief onbekende naam. Juist daarom zien zij dit evenement als hét moment om hun verhaal met grotere publiek te delen.

Wat waren de uitgangspunten bij de hervorming van van de voormalige coöperatie tot het nieuwe Licent? Hoe is dat proces verlopen? Welke keuzes heeft Licent gemaakt in de structuur en hun samenwerking met een investeringsmaatschappij? Al deze vragen staan centraal in hun verhaal en zullen uitgebreid besproken worden op de AMdag.

Daarnaast ziet Licent de AMdag ook als een mooie kans om in gesprek te gaan met branchegenoten en om nieuwe relaties op te bouwen. Wat er verder allemaal te doen is op de stand, blijft nog even geheim. Bezoek de stand en ontdek het zelf!

Consolidatie: het antwoord van Licent

Licent is op 5 november niet enkel te vinden bij hun stand. Zij brengen hun verhaal ook naar het Circus der Inspiratie. Frans Kemper neemt je verder mee in ‘het verhaal van Licent’.

In zijn talk zal hij dieper ingaan op de visie van Licent, het proces dat zij hebben doorlopen en de strategische keuzes die zij hebben gemaakt. Kemper deelt inzichten over de uitdagingen en dilemma’s waarmee het bedrijf te maken kreeg en hoe deze hebben geleid tot hun nieuwe formule.

Over Licent

Licent is een combinatie van zestien assurantieadviseurs die samen met Gilde Equity Management in maart 2023 de handen ineen hebben geslagen om samen een nieuw, gezamenlijk bedrijf te vormen. Deze hernieuwe speler in de branche wil de meest mensgerichte financiële dienstverlener zijn, met landelijke dekking. De missie van Licent is het versterken van hun bedrijven en het creëren van financiële zekerheid en rust voor al hun klanten.

Nina van de Poll

Nina van de Poll

Redacteur AM

AM Luistert: Geert Bouwmeester (De Goudse) bij De Top van Nederland op BNR

AM Luistert: Geert Bouwmeester (De Goudse) bij De Top van Nederland op BNR

Iedere maand bespreekt AM een podcast(aflevering) die wat ons betreft echt het luisteren waard is. Deze maand: een aflevering van de (werk)dagelijkse podcast De Top van Nederland op BNR met Geert Bouwmeester, bestuursvoorzitter van De Goudse. Over het begrip 'kleine verzekeraar', de verwachte cijfers over 2024 en wel of niet zelfstandig blijven.

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

Zo helpt de Vereende klanten weer naar een reguliere verzekeraar

De Vereende biedt een vangnet voor situaties waarin het niet mogelijk is om bij een reguliere verzekeraar terecht te kunnen. "Wij vervullen een belangrijke maatschappelijke rol door onverzekerbaarheid tegen te gaan", zegt Martin de Ruijter, senior acceptant bij de Vereende. In dit artikel belicht hij de vangnetfunctie van de organisatie en de ambitie om verzekerden uiteindelijk weer een plek te bieden bij een reguliere verzekeraar.

Niek Spronken (Summa): 'We gaan de groep gaandeweg verder uitbreiden'

Niek Spronken (Summa): 'We gaan de groep gaandeweg verder uitbreiden'

De Summa Groep neemt een stabiele 39ste positie in de AM Top 100 Intermediair 2024 in, maar daar zou volgend jaar weleens wat beweging in kunnen komen, denkt algemeen directeur Niek Spronken. Die plek op de ranglijst is immers gebaseerd op 2023. Recente en geplande overnames én een nieuw concept waarbij zelfstandig ondernemerschap voor groei zorgt kunnen dat veranderen. "We gaan de groep gaandeweg verder uitbreiden."

Reorganisatie Volksbank (o.a. BLG en ASN): minstens 700 banen minder

Reorganisatie Volksbank (o.a. BLG en ASN): minstens 700 banen minder

De Volksbank staat aan de vooravond van een fikse reorganisatie. Naast dat er 700 tot 750 voltijdbanen gaan verdwijnen, moet er na een stevige merkenreductie ook één retailmerk overblijven