Verbond: ‘Huidige aanpak activering beleggingsverzekeringen werkt’

Verbond: ‘Huidige aanpak activering beleggingsverzekeringen werkt’

Het Verbond van Verzekeraars heeft woensdag een nieuw overzicht gepubliceerd van de voortgang die is geboekt bij het ondersteunen van consumenten bij het maken van een keuze over hun beleggingsverzekering: het zogenoemde activeren. “De resultaten laten zien dat de huidige aanpak werkt. Verzekeraars zetten dan ook onverminderd hun inspanningen voort”, zo laat het Verbond op haar website weten.

Paul Koopman, woordvoerder van de brancheorganisatie, vertelt tegen amweb.nl dat het Verbond tevreden is met het verloop van de activering. “Verzekeraars hebben de afgelopen maanden een fikse voortgang geboekt. We vinden dat het proces vooralsnog goed verloopt. Maar we zijn er nog niet.” Er zijn categorieën die aandacht verdienen. Koopman: “We hebben samen met toezichthouder AFM een plan van aanpak opgesteld. De categorie ‘overige beleggingsverzekeringen’, de kleinere posten, verdient wat extra aandacht. Daar is nog wel wat werk te verzetten.”

Hypotheekgebonden
De hypotheekgebonden polissen zitten nog niet overal op 100%. Generali, Loyalis en Reaal zijn samen ‘hekkensluiter’ 92%. Zij worden voorgegaan door ASR (95%), ABN Amro Levensverzekering (97%), De Goudse (96%) en Leidsche Verzekeringen (96%). Allianz en BNP Paribas zijn er, met 99%, bijna. De deadline voor deze categorie ligt op 31 december 2016.

Pensioengebonden
Voor de pensioengebonden polissen geldt dezelfde deadline. Brand New Day, BNP Paribas en VvAA staan op 100%. ASR, Conservatrix en De Goudse staan er het minst goed voor. Onder andere Nationale-Nederlanden en Robein hebben flinke klappers gemaakt en zijn op de goede weg.

Overige polissen
De categorie ‘overige beleggingsverzekeringen’ is in september in het leven geroepen. De deadline daarvoor ligt ook later dan voor de andere polissen, namelijk op 31 december 2017. Voor verzekeraars is daar nog veel te doen. BNP Paribas, Hollands Welvaren en VvAA staan op 100%. PGGM is er bijna en ook Generali ligt op schema. De slechtste activeringspercentages staan op naam van Aegon, ASR, Loyalis en Legal & General.

  1. 100% score, daar geloof ik helemaal niets van….. Tevreden klanten: daar geloof ik nog minder van…..

    Reageer
  2. De aanpak werkt. Maar voor wie dat staat er dan weer niet bij.

    Reageer
  3. Als vezekeraars niet die ‘ giftige ‘ producten hadden verkocht dan had deze zgn activering ook niet gehoeven, had de consument nog vertrouwen in de branche gehad, was het een fatsoenlijke bedrijfstak…..maar helaas.

    Reageer

Reageer

 
Herstel wachtwoord
Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.