Meerderheid bezoekers amweb overleeft verbod op schadeprovisie niet

Meerderheid bezoekers amweb overleeft verbod op schadeprovisie niet

Een meerderheid van de bezoekers van amweb (61%) vreest een faillissement mocht het provisieverbod op complexe producten worden uitgebreid met een soortgelijk verbod voor particuliere schadeverzekeringen. Volgend jaar vind de evaluatie van het huidige provisieverbod plaats en uitbreiding naar schade is daarbij een discussiepunt al ontkennen verzekeraars vooralsnog hiervoor te gaan lobbyen.

Een minderheid van de bezoekers (39%) zou nog wel kunnen leven met een provisieverbod op schade. Zij onderschrijven de stelling dat advies (en niet bemiddeling) de toekomst heeft.

Deze week willen wij van u weten wat u heeft gemerkt van de forse verhoging van de assurantiebelasting in Nederland eind 2012. Is de vrees van de Britten, die nu een soortgelijke maatregel voor de kiezen krijgen, terecht?

De verhoging van de assurantiebelasting heeft de verzekeringsbranche veel schade berokkend

Bekijk resultaten

Loading ... Loading ...
  1. Ik vertaal het zo: 61% van de adviseurs heeft dan dermate weinig vertrouwen in de eigen dienstverlening dat zij bij het zichtbaar maken van de kosten- omdat die dan alleen rechtstreeks in rekening gebracht kunnen worden- een groot probleem hebben? Waardeer je jezelf dan niet wat erg weinig? Of doe je écht bijna niks voor je verdiensten? Elke consument begrijpt toch wel dat je als adviseur ook wat verdient aan de polissen?

    Reageer
    • Wat denk je dat het kost als ik mijn administratie niet meer door een verzekeraar laat doen? Vooral alles op de schop en de brutaalste hebben de halve wereld.

      Reageer
  2. Het antwoord zit hem vaak in de vraagstelling.

    Reageer
  3. Guido Verstraaten 2 december 2016, 07:08

    Blijkbaar minacht AM haar bezoekers. Je gaat failliet als je niet het paadje van Fred de Jong volgt, dat is wat er steeds wordt geprojecteerd met eenzijdige berichtgeving dat duidelijk naar eigen hand is gezet.

    Reageer
  4. Is Schadeprovisie noodzakelijk?
    a. Ja, want anders ga ik failliet.
    b. Nee, ik moet adviseren. Dat is de toekomst.

    Mijn antwoord was eigenlijk c. Ik ga namelijk écht niet adviseren en de provisie komt mij wel goed uit. Provisie is alleen wel noodzakelijk. Failissement is wel erg overtrokken. Gaat de provisie eruit dan zetten we de hele business om naar abonnementen.

    Kortom, de poll is wel heel erg sturend.

    Reageer
  5. Nou ja: 61% van ongeveer 150 stemmers, hoor! Dat zet de boel wel even in een ander perspectief.

    Reageer
  6. Heuh… meerderheid bezoekers overleeft provisieverbod op schade niet?
    Waren de stemmers an sich allemaal provinciale tussenpersonen dan?
    En betrof de telling allemaal ‘unieke’ bezoekers?
    Het zal toch niet alleen mij opgevallen zijn dat de uitslag van de AM-pol over het algemeen manipuleerbaar is in het groot?
    *
    Wat was de keuze bij deze pol:
    Is Schadeprovisie noodzakelijk?
    a. Ja, want anders ga ik failliet.
    b. Nee, ik moet adviseren. Dat is de toekomst.
    *
    Natuurlijk gaat een tussenpersoon met een wat grotere klantenkring niet failliet, bijv. vanwege een provisieverbod op schade.
    Als onafhankelijke financiële adviseur ga je toch over op service-abonnementen als de provisie verdwijnt?
    Of je verhoogt het tarief van de reeds bestaande en naast de huidige provisie lopende abonnementen?
    *
    Verdwijnen van provisie betekent geen productzorgplicht meer.
    Serviceabonnementen = veel bredere dienstverlening = hogere inkomsten van (in de eerste jaren mogelijk) een kleiner aantal relaties.
    *
    Maar wat betekent het verdwijnen van in de premie opgenomen beloning voor overname van productzorgplicht, genaamd beheerprovisie, voor de consument?
    Aanbod van bank/verzekeraarsproducten onder ‘execution only’ door de verzekeraars – en daarbij laf verwijzen naar het belang van ‘advies’ te geven door voormalig intermediair, terwijl de verzekeraars die tussenpersoon zelf afgestoten hebben?
    De aandacht zou er juist eens op gevestigd dienen te worden, met wat voor praktijken men in deze branche bezig is, maar die transparantie richting burger ontbreekt ten enen male.
    *

    Reageer

Reageer

 
Herstel wachtwoord
Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.