Florius beoordeelt hypotheekaanvraag binnen 24 uur

Florius beoordeelt hypotheekaanvraag binnen 24 uur

Vanaf 13 december 2016 kan Florius hypotheekaanvragen binnen 24 uur beoordelen. Na een geslaagde pilot in het najaar gaat de intermediaire hypotheekdochter van ABN Amro de propositie nu landelijk uitrollen. Met de snelle beoordeling heeft de aspirant huizenkoper ook sneller zekerheid of zijn woonwens haalbaar is.

Wanneer de adviseur tijdens of na het adviesgesprek de woningzoekende laat weten welke documenten hij nodig heeft om bij Florius aan te leveren, dan kan deze de benodigde stukken in één keer digitaal aanleveren. Na ontvangst van de stukken kan Florius binnen een dag duidelijkheid geven. Dit geeft de consument, met twee weken bedenktijd, de financieringszekerheid die hij wenst.

Ook bij verhogen of omzetten hypotheek
Volgens de geldverstrekker wordt daarmee ingespeeld op de wens van de consument om snel te weten of hij zijn droomhuis kan financieren, zodat hij in de aantrekkende huizenmarkt niet achter het net vist.  Karin Polman, directeur Florius: “We zijn er trots op dat we de consument en adviseur snel en efficiënt kunnen faciliteren. (…)Hierdoor kan de adviseur, zonder administratieve rompslomp, zijn klant snel duidelijkheid geven.” Ook bij het verhogen of omzetten van een hypotheek krijgt de consument in een dag uitsluitsel, mits alle benodigde documenten compleet en op een juiste wijze zijn aangeleverd.

Adviseur kan zich concentreren op kerntaak
De hypotheekaanvraag wordt bij de adviseur gedaan, maar het uploaden van documenten en het volgen van de aanvraag kan de consument zelf doen via de website van Florius of de Florius app. Via de de app kan de de klant ook de hypotheekofferte inzien en de status van de stukken volgen. Bovendien krijgt hij bericht wanneer zijn hypotheekaanvraag is goedgekeurd en wanneer hij contact moet opnemen met zijn adviseur. Hierdoor wordt de de adviseur volgens Florius ontlast in zijn administratieve taken, “waardoor hij zich kan concentreren op zijn kerntaak, namelijk klanten uitgebreid en persoonlijk adviseren op de punten waar ze dat écht nodig hebben.”

  1. Florius is een redelijk stroperige maatschappij. Dus ben benieuwd wat hiervan terecht komt. Over een jaar heeft niemand het meer over deze loze kreten.

    Reageer
  2. Een doodeenvoudige intermediairswijziging kun je bij Florius al niet meer uitvoeren. Ik had al twee klanten waarbij een papieren intermediairswijziging wordt geweigerd. De klant moet het zelf regelen via de website. En dat lukt dan niet.

    @testraket NN publiceert allerlei documenten voor de klant voordat ik ze hebt, klanten telkens in paniek: het is afgewezen! Stompzinnig systeem, heerlijk transparant, maar levert alleen ellende op.

    Reageer
  3. Het is helemaal.niet prettig als een klant eerder dan de adviseur ziet dat een stuk is afgekeurd. Dan word je opeens om 2200 in de avond geappt door de klant dat iets is afgekeurd. Direct stress en paniek. Als adviseur zit je dan ook niet meer lekker op de bank. Dan ga je toch weer FAN in terwijl je op dat moment toch niks kunnen t betekenen voor klant. Gevolg dat je weer rot slaapt.
    Nee klanten krijgen van mij geen FAN logins meer.
    Ik sta as we speak inmiddels alweer 24 minuten in de wacht bij NN. Die beloftes van banken zijn niks waard zolang we ze er niet echt op kunnen afrekenen. Aegon inmiddels ook alweer 2 weken verwerkingstermijn compleet dossier. Er wordt van alles beloofd maar niks nagekomen…

    Reageer
  4. Afgelopen maanden nog meerdere aanvragen bij florius gedaan. Maak van die 24 uur, maar 168 uur. Er worden ook vaak extra stukken opgevraagd. Die heb ik dan vaak al in het bezit, maar hoeven niet te worden aangeleverd. Je sluit gewoon weer achteraan in de wachtrij. Dus eerst zien, dan geloven.

    Reageer
  5. Plotseling kan het wel snel. Waarom doen ze zit niet al jaren?

    Reageer
  6. Ik kan me dit voorjaar nog heugen bij Florius, brrrrrr

    Reageer
  7. Joost de Echte 29 november 2016, 09:09

    1 probleem

    Reageer
    • Yep, de hypotheekadviseur is onder het provisieverbod ontkoppeld van de fabrikant/aanbieder/geldverstrekker Florius en de productzorgplicht behoort sinds 1/1-2013 bij Florius.
      *
      De productzorgplicht ligt bij Florius en mevrouw Polman zegt:
      ”Hierdoor wordt de de adviseur ontlast in zijn administratieve taken, waardoor hij zich kan concentreren op zijn kerntaak, namelijk klanten uitgebreid en persoonlijk adviseren op de punten waar ze dat écht nodig hebben.”
      Mevrouw Polman van Florius meent de lakens te kunnen uitdelen richting de ontkoppelde financiële adviseur
      Onder het provisieverbod is de financiële adviseur geen partij meer tussen de geldverstrekker Florius en de consument.

      Reageer
  8. Allemaal loze beloftes.

    Reageer

Reageer

 
Herstel wachtwoord
Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.