Figlo biedt webcamadvies aan voor adviseurs

Figlo biedt webcamadvies aan voor adviseurs

Figlo gaat financieel adviseurs de tools bieden om webcamadvies te volgen. Daarvoor werkt de softwareontwikkelaar samen met Surfly en Future of Finance, die de benodigde technologieën aanbieden.

Surfly biedt de techniek voor het delen van het scherm en Future of Finance implementeert webcamadvies bij financieel dienstverleners. Figlo is nu een samenwerking aangegaan met deze twee bedrijven om financieel adviseurs tegemoet te komen in het bieden van online advies. Klanten van Figlo kunnen kiezen uit een viertal opties die ze bij Surfly of Future of Finance kunnen aanschaffen. Variërend van uitsluitend schermdelen van de Figlo klantapplicaties, tot volledig webcamadvies, het delen van documenten en het online ondertekenen van documenten. Figlo-klanten krijgen de diensten met korting.

Richard Koudijs, Business Manager Intermediair bij Figlo: “Klanten vinden persoonlijk contact nog steeds heel belangrijk, zo blijkt ook uit het onderzoek dat pas door de VEH is gepubliceerd. Persoonlijk advies geven en toch tijd besparen, is nu met deze oplossing binnen handbereik voor de adviseur.” De drie partijen organiseren op 16 juli en 3 september om 12.00 uur een webinar om de mogelijkheden van webcamadvies te laten zien.

  1. Nicholas Piël 16 juli 2015, 10:01

    Ik zie de vraag ‘waarom geen Skype?’ als een hele goede reden om je aan te melden voor de webinars van Figlo! Er zijn een aantal belangrijke voordelen die deze integratie biedt ten opzichte van het gebruik van ‘screensharing’ software:

    Ten eerste maakt de integratie advies op afstand veel eenvoudiger, het enige wat nodig is, is een webbrowser. Men hoeft elkaar niet toe te voegen aan een contactlijst of eerst software te installeren. Wellicht is dat laatste voor mensen hier een kleine moeite, maar in een gesprek van pakweg 45 minuten wil je geen tijd besteden aan dit soort zaken.

    Ten tweede biedt de integratie beeld van hoge kwaliteit. Je zit samen daadwerkelijk te kijken naar de zelfde website zonder ook maar enige vorm van kwaliteitsverlies. Bij Skype hangt de kwaliteit sterk af van de bandbreedte van de verbinding van alle participanten en in veel gevallen resulteert dit in vage tekst tijdens het scrollen. Dit verschil komt doordat wij de daadwerkelijke inhoud doorsturen, waarbij Skype als het ware een videostreams opzet met bijbehorende ‘compression artifacts’.

    Een ander belangrijk voordeel is veiligheid. Tijdens een gedeelde websessie wordt alleen de Figlo applicatie gedeeld. Niemand krijgt toegang tot je computer en doordat er geen software hoeft te worden geïnstalleerd is er ook geen kans op malware.

    En als laatste, de mogelijkheid om samen formulieren in te vullen. Dit is niet mogelijk met bijvoorbeeld Skype. Het gesprek wordt stukken eenvoudiger als de andere partij even wat gegevens kan invullen en je geen tijd aan het verspillen bent met het correct spellen van iemands naam.

    Voor volledige openheid van zaken, ik ben de oprichter van Surfly, het bedrijf dat de techniek heeft ontwikkeld achter deze integratie.

    Samenvatting: waarom geen Skype? Eenvoudiger, hogere kwaliteit, veiliger en mogelijkheid om samen formulieren in te vullen.

    • @Nicholas
      Wiens brood men eet….
      Als je vindt dat je klant ook achter de pc moet kruipen om met jou te communiceren, dan zijn er idd diverse betaalde en kosteloze mogelijkheden. Een gemiddelde adviseur heeft 300 relaties en zal voor zijn advisering of nazorg de klant uitnodigen op kantoor of bezoeken. Veel persoonlijker en service gerichter. Of gaan we met z’n allen die onpersoonlijke banken nadoen? Banken staan veel verder af van klanten en hebben weinig tot geen klantenbinding.
      Persoonlijk vind ik webcam advies geen opvallende toegevoegde waarde voor mijn kantoor en klanten vragen hier nooit om. Dat Figlo deze keuze en koppeling aanbiedt is aardig maar men kan veel beter kiezen voor de echt belangrijke programmakoppelingen zoals een goede urenregistratie, facturatie en incasso applicatie.

  2. Wij werken al tijden samen met Future of Finance, naast een uitstekende dienstverlening van hen, zijn onze opdrachtgevers zeer te vreden…Wij merken dat consumenten wel horen….maar niet luisteren….door een webcam toe te voegen is er naast geluid- nu ook een visuele beleving…..

    Ons callcenter http://www.call2day.nl werkt voor allerlei partijen uit de financiele dienstverlening zoals verzekeraars, tussenpersonen en banken…..

    • Dit is geen reactie op bovenstaand artikel maar een nog al doorzichtige vorm van damage control. Maak je niet ongerust; de naieve adviseur blijft toch wel komen. Die kijkt meestal niet verder dan zijn neus lang is en slikt veel voor zoete koek. Tot dat hij erachter komt dat hij veel te veel betaald voor iets dat gewoon gratis op het internet verkrijgbaar is zonder al die overbodige tussenschakels. Een kwestie van gewoon even zoeken. Deze bedrijfjes halen het zelf gratis van het internet en verkopen het gewoon door.

  3. Wij hadden vroeger wel geloof in Figlo maar de laatste jaren is dat programma achterhaald. Men vraagt nogal veel per gebruiker t.a.v. de geboden faciliteiten. Inmiddels gebruiken wij software die wel modern is en waaraan we de boekhouding kunnen koppelen, de urenregistratie en onze facturen met incasso. Voor bijzonder lage kosten hebben wij nu veel meer tijdsbesparende prima mogelijkheden. Mijn kantoor bespaart hierdoor vele duizenden euro’s t.o.v. het beperkte Figlo systeem.

  4. Ik werk al jaren zo en gebruik of skype of teamviewer. Beiden gratis en voor niets. Niet voor betalen dus, voegt niets toe.

  5. Geen schokkende berichtgeving dit artikel maar meer pr.
    Figlo loopt al langer achter met moderne applicatie mogelijkheden die tegenwoordig in de markt zijn. Het koppelen met bijvoorbeeld een Urenregistratiesysteem en een facturatiesyste kun je niet. Kost tegenwoordig echt teveel dit Figlo ouderwetse programma!

    • Pensioenkantoren werken op basis van uurtje factuurtje. De Figlo applicatie ondersteunt dit niet met een goede uren registratie en daarbij de voor ons erg belangrijke mogelijkheid van facturen versturen en incasseren. Men kan zich beter druk gaan maken over echt zinnige programma uitbreidingen!

  6. Je hebt idd Skype en goede gratis webcamprogramma’s. Figlo kan beter werk maken van een goed werkende facturatiemodule die nog steeds bij hen ontbreekt. Mooie adviezen geven kosten natuurlijk tijd en geld. Leve het digitale tijdperk!

    • Klopt helemaal. Figlo platform werken wij ook mee maar de facturatie en incasso zit er nog steeds niet in, jammer want dat heb je nu absoluut nodig en het zou ons ook veel tijd besparen.

  7. Wat een drukte en toestanden om niks. Text, audio, video chat, web conferencing, screen sharing enz. zijn gewoon gratis en eenvoudig te installeren voorhanden op het internet. Heb je deze uit lucht bestaande, op naieve adviseurs speculerende bedrijfjes, niet voor nodig.

  8. Wel eens van Skype gehoord?

Comments are closed.

Herstel wachtwoord
Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.